Odpočiňme si na chvíli od dvojice Vettel - Hamilton a podívejme se i na další účastníky závodu v Baku, podle nichž nebyl restart tak docela v pořádku. Jedním z nich je i letos často problémy stíhaný Carlos Sainz jr.
Španělský mladík nevstoupil do závodu nijak excelentně - také on mohl žehrat na týmového kolegu, ovšem nikoli kvůli nějaké rivalitě či nedorozumění, nýbrž pouze proto, že se vyděsil návratu Daniila Kvjata do startovního pole v první zatáčce. Carlos naštěstí v následné piruetě o nic nezavadil a postupně se propracoval až na konečné osmé místo.
Sám Sainz jr. po závodě v Ázerbajdžánu lobbuje za změny restartu po výjezdu safety caru. Podle jeho názoru jde o potenciálně nebezpečnou záležitost, zejména kvůli nekonzistentnímu tempu vedoucího pilota, přiblížení zbytku startovního pole v něm může napáchat řádné zmatky.
"Pro mě to byla pravděpodobně nejnebezpečnější část závodu. Piloti ve vedení čekali, až safety car překročí linii, takže zpomalili ve stejné chvíli, kdy se zadní část pokusila zachytit jejich nástup a zrychlila. Jenže v Baku jsou vysoké bariéry a není pořádně vidět. Takže jedeme na šestý nebo sedmý rychlostní stupeň a najednou musíme brzdit. Podle mě to je hodně nebezpečné, pro příští rok by bylo možná vhodné se nad touto problematikou znovu zamyslet," prohlásil pilot Toro Rosso.
Při všech restartech byl v čele Lewis Hamilton - při prvním nasadil za levotočivou zatáčkou 16 vyšší rychlost a byl vzápětí týmem varován, že by s největší pravděpodobností předstihl zpomalovací vůz ještě před safety car line, což by znamenalo trest.
"Možná by stačilo zavést pravidlo, že vedoucí pilot může provést restart před zatáčkou 16 a za ní už se může závodit. Protože ono nejde brzdit, zrychlit, brzdit, zrychlit. Dělat něco takového na tak dlouhé rovince, kdy si lidé myslí, že už jedeme, vyrážíme a pak zase brzdíme," pokračuje Sainz jr. s tím, že by pro Baku mohl být vypracován zvláštní režim, stejně jako pro jiné, problematické trati.
"Kdybych byl ve vedení, udělal bych to samé. Vůbec to není vina pilota v čele. Každý by udělal totéž, abychom se vyhnuli možnému poskytnutí vzduchového pytle svým soupeřům. Ale pokud chceme, aby se předešlo problémům, je třeba vytvořit pravidla. Pokud je nechcete, prostě to nechte být bez ohledu na to, co se potom stane," dodává Sainz jr.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.