Odpočiňme si na chvíli od dvojice Vettel - Hamilton a podívejme se i na další účastníky závodu v Baku, podle nichž nebyl restart tak docela v pořádku. Jedním z nich je i letos často problémy stíhaný Carlos Sainz jr.
Španělský mladík nevstoupil do závodu nijak excelentně - také on mohl žehrat na týmového kolegu, ovšem nikoli kvůli nějaké rivalitě či nedorozumění, nýbrž pouze proto, že se vyděsil návratu Daniila Kvjata do startovního pole v první zatáčce. Carlos naštěstí v následné piruetě o nic nezavadil a postupně se propracoval až na konečné osmé místo.
Sám Sainz jr. po závodě v Ázerbajdžánu lobbuje za změny restartu po výjezdu safety caru. Podle jeho názoru jde o potenciálně nebezpečnou záležitost, zejména kvůli nekonzistentnímu tempu vedoucího pilota, přiblížení zbytku startovního pole v něm může napáchat řádné zmatky.
"Pro mě to byla pravděpodobně nejnebezpečnější část závodu. Piloti ve vedení čekali, až safety car překročí linii, takže zpomalili ve stejné chvíli, kdy se zadní část pokusila zachytit jejich nástup a zrychlila. Jenže v Baku jsou vysoké bariéry a není pořádně vidět. Takže jedeme na šestý nebo sedmý rychlostní stupeň a najednou musíme brzdit. Podle mě to je hodně nebezpečné, pro příští rok by bylo možná vhodné se nad touto problematikou znovu zamyslet," prohlásil pilot Toro Rosso.
Při všech restartech byl v čele Lewis Hamilton - při prvním nasadil za levotočivou zatáčkou 16 vyšší rychlost a byl vzápětí týmem varován, že by s největší pravděpodobností předstihl zpomalovací vůz ještě před safety car line, což by znamenalo trest.
"Možná by stačilo zavést pravidlo, že vedoucí pilot může provést restart před zatáčkou 16 a za ní už se může závodit. Protože ono nejde brzdit, zrychlit, brzdit, zrychlit. Dělat něco takového na tak dlouhé rovince, kdy si lidé myslí, že už jedeme, vyrážíme a pak zase brzdíme," pokračuje Sainz jr. s tím, že by pro Baku mohl být vypracován zvláštní režim, stejně jako pro jiné, problematické trati.
"Kdybych byl ve vedení, udělal bych to samé. Vůbec to není vina pilota v čele. Každý by udělal totéž, abychom se vyhnuli možnému poskytnutí vzduchového pytle svým soupeřům. Ale pokud chceme, aby se předešlo problémům, je třeba vytvořit pravidla. Pokud je nechcete, prostě to nechte být bez ohledu na to, co se potom stane," dodává Sainz jr.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.