Odmítl nabídku svého rivala k vysvětlujícímu rozhovoru a nadále je přesvědčen, že Vettel měl být potrestán mnohem citlivěji. Nyní přichází Lewis Hamilton s novým pohledem na celý incident, který i druhý den po závodě v Baku zaměstnává světová média.
Trojnásobný mistr světa totiž vyslovil domněnku, že jednání Vettela při druhém výjezdu safety caru za zatáčkou 15 je pouze ukázkou, že jeho soupeř a tým Ferrari mají pocit tlaku, pod nějž se dostávají. Tím pádem vlastně Sebastianovo chování znamená pro Hamiltona určitou podporu, protože jeho soupeř sahá k podobným opatřením, aby ubránil svůj bodový náskok.
Hamiltona navíc kromě narůstající intenzity boje o mistrovský titul po prohlášení FIA, že se svým počínáním na trati v žádném případě neprovinil proti pravidlům, hřeje u srdce skutečnost, že se mu podařilo donutit Vettela k tomu, aby u něj převládly emoce. A vyjádřil se i k duševní síle svého letošního největšího soupeře.
"Myslím, že je už nějaký čas zřejmé, že není z největších. Když se ohlédneme na loňský rok a některé události, které učinil v radiokomunikaci, uděláme si o ní dostatečný obrázek. Upřímně by mě nikdy nenapadlo, že věci dojdou tak daleko jako v Baku, ale myslím, že z pohledu mého a našeho týmu to je pozitivní. Dostali jsme Ferrari pod velký tlak a to není špatná věc. Jen to dokazuje, že se pod něj mohou dostati i ti nejlepší z nás," komentoval situaci Hamilton.
Přestože Vettel označil závod v Baku jako začátek nové etapy v boji o mistrovský titul, sám Hamilton prohlásil, že se přiblížením ke svému německému soupeři nic nemění - přesto doufá, že boj o titul bude rozhodnut férovým způsobem.
"To, co jsme viděli v Baku, rozhodně sportovní nebylo. Byl to najednou docela jiný Sebastian, než jakého jsme viděli v předchozích závodech, budu rád, když k němu budu moci cítit úctu i nadále. Chci nadále mluvit prostřednictvím svých výkonů na trati a získat titul spravedlivým způsobem," uzavírá Hamilton.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.