Odmítl nabídku svého rivala k vysvětlujícímu rozhovoru a nadále je přesvědčen, že Vettel měl být potrestán mnohem citlivěji. Nyní přichází Lewis Hamilton s novým pohledem na celý incident, který i druhý den po závodě v Baku zaměstnává světová média.
Trojnásobný mistr světa totiž vyslovil domněnku, že jednání Vettela při druhém výjezdu safety caru za zatáčkou 15 je pouze ukázkou, že jeho soupeř a tým Ferrari mají pocit tlaku, pod nějž se dostávají. Tím pádem vlastně Sebastianovo chování znamená pro Hamiltona určitou podporu, protože jeho soupeř sahá k podobným opatřením, aby ubránil svůj bodový náskok.
Hamiltona navíc kromě narůstající intenzity boje o mistrovský titul po prohlášení FIA, že se svým počínáním na trati v žádném případě neprovinil proti pravidlům, hřeje u srdce skutečnost, že se mu podařilo donutit Vettela k tomu, aby u něj převládly emoce. A vyjádřil se i k duševní síle svého letošního největšího soupeře.
"Myslím, že je už nějaký čas zřejmé, že není z největších. Když se ohlédneme na loňský rok a některé události, které učinil v radiokomunikaci, uděláme si o ní dostatečný obrázek. Upřímně by mě nikdy nenapadlo, že věci dojdou tak daleko jako v Baku, ale myslím, že z pohledu mého a našeho týmu to je pozitivní. Dostali jsme Ferrari pod velký tlak a to není špatná věc. Jen to dokazuje, že se pod něj mohou dostati i ti nejlepší z nás," komentoval situaci Hamilton.
Přestože Vettel označil závod v Baku jako začátek nové etapy v boji o mistrovský titul, sám Hamilton prohlásil, že se přiblížením ke svému německému soupeři nic nemění - přesto doufá, že boj o titul bude rozhodnut férovým způsobem.
"To, co jsme viděli v Baku, rozhodně sportovní nebylo. Byl to najednou docela jiný Sebastian, než jakého jsme viděli v předchozích závodech, budu rád, když k němu budu moci cítit úctu i nadále. Chci nadále mluvit prostřednictvím svých výkonů na trati a získat titul spravedlivým způsobem," uzavírá Hamilton.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.