Odmítl nabídku svého rivala k vysvětlujícímu rozhovoru a nadále je přesvědčen, že Vettel měl být potrestán mnohem citlivěji. Nyní přichází Lewis Hamilton s novým pohledem na celý incident, který i druhý den po závodě v Baku zaměstnává světová média.
Trojnásobný mistr světa totiž vyslovil domněnku, že jednání Vettela při druhém výjezdu safety caru za zatáčkou 15 je pouze ukázkou, že jeho soupeř a tým Ferrari mají pocit tlaku, pod nějž se dostávají. Tím pádem vlastně Sebastianovo chování znamená pro Hamiltona určitou podporu, protože jeho soupeř sahá k podobným opatřením, aby ubránil svůj bodový náskok.
Hamiltona navíc kromě narůstající intenzity boje o mistrovský titul po prohlášení FIA, že se svým počínáním na trati v žádném případě neprovinil proti pravidlům, hřeje u srdce skutečnost, že se mu podařilo donutit Vettela k tomu, aby u něj převládly emoce. A vyjádřil se i k duševní síle svého letošního největšího soupeře.
"Myslím, že je už nějaký čas zřejmé, že není z největších. Když se ohlédneme na loňský rok a některé události, které učinil v radiokomunikaci, uděláme si o ní dostatečný obrázek. Upřímně by mě nikdy nenapadlo, že věci dojdou tak daleko jako v Baku, ale myslím, že z pohledu mého a našeho týmu to je pozitivní. Dostali jsme Ferrari pod velký tlak a to není špatná věc. Jen to dokazuje, že se pod něj mohou dostati i ti nejlepší z nás," komentoval situaci Hamilton.
Přestože Vettel označil závod v Baku jako začátek nové etapy v boji o mistrovský titul, sám Hamilton prohlásil, že se přiblížením ke svému německému soupeři nic nemění - přesto doufá, že boj o titul bude rozhodnut férovým způsobem.
"To, co jsme viděli v Baku, rozhodně sportovní nebylo. Byl to najednou docela jiný Sebastian, než jakého jsme viděli v předchozích závodech, budu rád, když k němu budu moci cítit úctu i nadále. Chci nadále mluvit prostřednictvím svých výkonů na trati a získat titul spravedlivým způsobem," uzavírá Hamilton.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.