Dvakrát měl velmi dobře rozjetý závod a dvakrát pro něj skončil předčasně. Místo stupňů vítězů a možná i toho nejvyššího čekala Holanďana smutná cesta do boxů. Max nyní pohovořil o svých dojmech a jak se s touto situací vyrovnává.
Verstappen o nemilé zkušenosti z Baku hovořil prostřednictvím aplikace Skype v holandské televizní show Peptalk. Přiznal svou rozladěnost po odstoupení ze závodu, ve kterém se podle svých představ mohl velice snadno stát vítězem.
"V průběhu závodu jsem vůbec neměl žádné obavy ohledně spolehlivosti, nemyslel jsem na ně. A pak jsem najednou cítil problém. Byl opravdu zcela zbytečný, když jsem jel na tak dobré pozici a navíc když si uvědomíme, co se stalo později. Tým pořád ten problém prověřuje, určitě se týkal motoru. Měl jsem potíže už v sobotní kvalifikaci, podobné jako jediný zástupce Renaultu. To je docela zvláštní. Teď už je připraven k použití nový motor," popsal dojmy z Baku Verstappen.
Holanďan byl povzbuzen konkurenceschopností vozu v Baku, pochopitelně už v méně pozitivní náladě opouštěl ázerbajdžánskou metropoli po závodě, po němž v průběžné klasifikaci zůstává na šestém místě, o bod před Sergio Pérezem.
"Co se týče rychlosti vozů, tak je během dosavadní sezóny velice slušná, ale to už neplatí v oblasti bodování. Tým očekává, že budu odvádět co nejlepší výkony a také já očekávám od Red Bullu perfektní práci a to samé od motoru. Je to velice těžké, protože šlo o potíže s motorem a rozhodně to nebylo poprvé," pokračoval Verstappen.
Verstappena nyní čeká práce na simulátoru, a tak si devatenáctiletý mladík trochu zažertoval. "Ve středu budu na simulátoru, přinejmenším tam mi žádná porucha motoru nehrozí!"
Konspirace v týmu? Rozhodně neVerstappen rovněž vysvětlil důvody, proč po svém čtvrtém odstoupení v letošních osmi závodech neposkytl vyjádření pro světová média. I v tomto směru panují přísná pravidla a tvrdé sankce - Verstappena toto rozhodnutí stálo 25 000 eur. "V tom okamžiku jsem neměl pocit, že bych měl cokoli říci. Zůstal jsem na trati asi půl hodiny, abych probral s inženýry závod a nastavení vozu a pak jsem odešel. Myslel jsem, že je to ta nejrozumnější věc," okomentoval své rozhodnutí.
Vrátil se také k tvrzení některých pramenů z oblasti společenského tisku, kde se začalo probírat možné spiknutí jeho týmu proti němu samotnému, což se právě má projevovat v tom, že jeho vůz je extrémně náchylný k poruchám, zatímco Ricciardo má na svém kontě pouze dvě odstoupení (v Austrálii mu selhal motor, v Rusku brzdy).
"Absolutně nesouhlasím. Je vidět, jak naši chlapci ve dne v noci tvrdě pracují, aby vůz perfektně fungoval, jsou pak velice nešťastní, když se něco porouchá. Když se podívám na Ricciardovo vítězství, tak jsem ale ohromně zklamán, jak to jenom jde. Když si prohlédnete pozice v cíli, pak si snadno umím představit, že bych ten závod mohl vyhrát já," uzavřel debatu Verstappen.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.