Dvakrát měl velmi dobře rozjetý závod a dvakrát pro něj skončil předčasně. Místo stupňů vítězů a možná i toho nejvyššího čekala Holanďana smutná cesta do boxů. Max nyní pohovořil o svých dojmech a jak se s touto situací vyrovnává.
Verstappen o nemilé zkušenosti z Baku hovořil prostřednictvím aplikace Skype v holandské televizní show Peptalk. Přiznal svou rozladěnost po odstoupení ze závodu, ve kterém se podle svých představ mohl velice snadno stát vítězem.
"V průběhu závodu jsem vůbec neměl žádné obavy ohledně spolehlivosti, nemyslel jsem na ně. A pak jsem najednou cítil problém. Byl opravdu zcela zbytečný, když jsem jel na tak dobré pozici a navíc když si uvědomíme, co se stalo později. Tým pořád ten problém prověřuje, určitě se týkal motoru. Měl jsem potíže už v sobotní kvalifikaci, podobné jako jediný zástupce Renaultu. To je docela zvláštní. Teď už je připraven k použití nový motor," popsal dojmy z Baku Verstappen.
Holanďan byl povzbuzen konkurenceschopností vozu v Baku, pochopitelně už v méně pozitivní náladě opouštěl ázerbajdžánskou metropoli po závodě, po němž v průběžné klasifikaci zůstává na šestém místě, o bod před Sergio Pérezem.
"Co se týče rychlosti vozů, tak je během dosavadní sezóny velice slušná, ale to už neplatí v oblasti bodování. Tým očekává, že budu odvádět co nejlepší výkony a také já očekávám od Red Bullu perfektní práci a to samé od motoru. Je to velice těžké, protože šlo o potíže s motorem a rozhodně to nebylo poprvé," pokračoval Verstappen.
Verstappena nyní čeká práce na simulátoru, a tak si devatenáctiletý mladík trochu zažertoval. "Ve středu budu na simulátoru, přinejmenším tam mi žádná porucha motoru nehrozí!"
Konspirace v týmu? Rozhodně neVerstappen rovněž vysvětlil důvody, proč po svém čtvrtém odstoupení v letošních osmi závodech neposkytl vyjádření pro světová média. I v tomto směru panují přísná pravidla a tvrdé sankce - Verstappena toto rozhodnutí stálo 25 000 eur. "V tom okamžiku jsem neměl pocit, že bych měl cokoli říci. Zůstal jsem na trati asi půl hodiny, abych probral s inženýry závod a nastavení vozu a pak jsem odešel. Myslel jsem, že je to ta nejrozumnější věc," okomentoval své rozhodnutí.
Vrátil se také k tvrzení některých pramenů z oblasti společenského tisku, kde se začalo probírat možné spiknutí jeho týmu proti němu samotnému, což se právě má projevovat v tom, že jeho vůz je extrémně náchylný k poruchám, zatímco Ricciardo má na svém kontě pouze dvě odstoupení (v Austrálii mu selhal motor, v Rusku brzdy).
"Absolutně nesouhlasím. Je vidět, jak naši chlapci ve dne v noci tvrdě pracují, aby vůz perfektně fungoval, jsou pak velice nešťastní, když se něco porouchá. Když se podívám na Ricciardovo vítězství, tak jsem ale ohromně zklamán, jak to jenom jde. Když si prohlédnete pozice v cíli, pak si snadno umím představit, že bych ten závod mohl vyhrát já," uzavřel debatu Verstappen.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.