Doposud se dohra incidentu mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem probírala na úrovni pilotů, ale bylo jasné, že dřív nebo později se k celé záležitosti podrobněji vyjádří i týmy. Zdá se, že mají mnohem menší zájem se celou situací zabývat.
Je pochopitelné, že v současnosti obě nejlepší stáje budou mít odlišný přístup k tomu, co se stalo v 19. kole za zatáčkou 15. Jisté ale je, že Ferrari se nechce tímto incidentem nějak zvlášť zabývat. Ať už to může být z toho důvodu, že jednání Vettela půjde těžko obhájit, nebo Italové nechtějí zbytečně ztrácet koncentraci, šéf týmu Maurizio Arrivabene uvedl, že tým má na práci důležitější věci.
"Provedeme analýzu závodu, ale rozhodně si nebudeme stěžovat, protože to není náš styl. Ovšem po tom, co se stalo mezi Bottasem a Räikkönenem a pak mezi Hamiltonem a Vettelem si klademe otázku: Jsme pořád ještě v F1 nebo v Koloseu? Protože jestli jsme v Koloseu, tak to řekněme - a můžeme udělat slavnou technickou směrnici a tu budeme všichni následovat. Ale dost řečí, bojovali jsme tvrdě a v Rakousku budeme odhodlaní ještě víc než předtím. Chceme méně mluvit a více pracovat," uvedl Arrivabene.
Nemohl se samozřejmě vyhnout otázce, jak vnímá on sám incident mezi Hamiltonem a Vettelem, který způsobil obrovský rozruch a jeho svěřenci vynesl kromě desetivteřinové penalizaci i tři trestné body. Právě v Rakousku se ale Vettelovo konto sníží, protože mu odpadnou dva body za loňské vytlačení Massy z trati v Grand Prix Velké Británie.
"Jakákoli kritika protistrany by mohla být považována za nelegální nebo pokus o naši obhajobu. To znamená, že je nutné posoudit situaci přesně tak, jak se udála. Pokud tam je nějaká pochybnost, dejte Ferrari právo pochybovat. Důležité je hledět kupředu a ujistit se o správném výsledku. My třeba dnes provedli nádhernou demonstraci umění, když se naši chlapci vrhli na Räikkönenovo auto, dali ho dohromady a připravili opět pro další část závodu, když využili jeho přerušení. To je Ferrari jak ho znám: Tým, který se nevzdává," uvedl pro italskou verzi Sky Sport Arrivabene.
Niki Lauda veřejně Vettela zkritizoval, stejně jako většina deníků napříč Evropou. Mnoho lidí v tom vidí náznak možnosti, že si čtyřnásobný šampion Vettel nakonec svou chybu uvědomí a přizná, že se mýlil, protože Hamilton si skutečně mohl diktovat za SC tempo. Arrivabene ovšem dává najevo, že nemá o nějaké reakce zájem.
"Lauda si může říkat co chce. Občas mluví za sebe, někdy komunikuje i s námi. Ale jak už jsem uvedl, my nic neříkáme. Pracujeme a necháváme Laudu hovořit. Má své názory, my zase svoje - a uvidíme se v Rakousku. Tam budeme mluvit, stejně tak i naslouchat. Perfektní. Pořád ještě zbývá dvanáct závodů," dodává Arrivabene.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.