Doposud se dohra incidentu mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem probírala na úrovni pilotů, ale bylo jasné, že dřív nebo později se k celé záležitosti podrobněji vyjádří i týmy. Zdá se, že mají mnohem menší zájem se celou situací zabývat.
Je pochopitelné, že v současnosti obě nejlepší stáje budou mít odlišný přístup k tomu, co se stalo v 19. kole za zatáčkou 15. Jisté ale je, že Ferrari se nechce tímto incidentem nějak zvlášť zabývat. Ať už to může být z toho důvodu, že jednání Vettela půjde těžko obhájit, nebo Italové nechtějí zbytečně ztrácet koncentraci, šéf týmu Maurizio Arrivabene uvedl, že tým má na práci důležitější věci.
"Provedeme analýzu závodu, ale rozhodně si nebudeme stěžovat, protože to není náš styl. Ovšem po tom, co se stalo mezi Bottasem a Räikkönenem a pak mezi Hamiltonem a Vettelem si klademe otázku: Jsme pořád ještě v F1 nebo v Koloseu? Protože jestli jsme v Koloseu, tak to řekněme - a můžeme udělat slavnou technickou směrnici a tu budeme všichni následovat. Ale dost řečí, bojovali jsme tvrdě a v Rakousku budeme odhodlaní ještě víc než předtím. Chceme méně mluvit a více pracovat," uvedl Arrivabene.
Nemohl se samozřejmě vyhnout otázce, jak vnímá on sám incident mezi Hamiltonem a Vettelem, který způsobil obrovský rozruch a jeho svěřenci vynesl kromě desetivteřinové penalizaci i tři trestné body. Právě v Rakousku se ale Vettelovo konto sníží, protože mu odpadnou dva body za loňské vytlačení Massy z trati v Grand Prix Velké Británie.
"Jakákoli kritika protistrany by mohla být považována za nelegální nebo pokus o naši obhajobu. To znamená, že je nutné posoudit situaci přesně tak, jak se udála. Pokud tam je nějaká pochybnost, dejte Ferrari právo pochybovat. Důležité je hledět kupředu a ujistit se o správném výsledku. My třeba dnes provedli nádhernou demonstraci umění, když se naši chlapci vrhli na Räikkönenovo auto, dali ho dohromady a připravili opět pro další část závodu, když využili jeho přerušení. To je Ferrari jak ho znám: Tým, který se nevzdává," uvedl pro italskou verzi Sky Sport Arrivabene.
Niki Lauda veřejně Vettela zkritizoval, stejně jako většina deníků napříč Evropou. Mnoho lidí v tom vidí náznak možnosti, že si čtyřnásobný šampion Vettel nakonec svou chybu uvědomí a přizná, že se mýlil, protože Hamilton si skutečně mohl diktovat za SC tempo. Arrivabene ovšem dává najevo, že nemá o nějaké reakce zájem.
"Lauda si může říkat co chce. Občas mluví za sebe, někdy komunikuje i s námi. Ale jak už jsem uvedl, my nic neříkáme. Pracujeme a necháváme Laudu hovořit. Má své názory, my zase svoje - a uvidíme se v Rakousku. Tam budeme mluvit, stejně tak i naslouchat. Perfektní. Pořád ještě zbývá dvanáct závodů," dodává Arrivabene.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.