Doposud se dohra incidentu mezi Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem probírala na úrovni pilotů, ale bylo jasné, že dřív nebo později se k celé záležitosti podrobněji vyjádří i týmy. Zdá se, že mají mnohem menší zájem se celou situací zabývat.
Je pochopitelné, že v současnosti obě nejlepší stáje budou mít odlišný přístup k tomu, co se stalo v 19. kole za zatáčkou 15. Jisté ale je, že Ferrari se nechce tímto incidentem nějak zvlášť zabývat. Ať už to může být z toho důvodu, že jednání Vettela půjde těžko obhájit, nebo Italové nechtějí zbytečně ztrácet koncentraci, šéf týmu Maurizio Arrivabene uvedl, že tým má na práci důležitější věci.
"Provedeme analýzu závodu, ale rozhodně si nebudeme stěžovat, protože to není náš styl. Ovšem po tom, co se stalo mezi Bottasem a Räikkönenem a pak mezi Hamiltonem a Vettelem si klademe otázku: Jsme pořád ještě v F1 nebo v Koloseu? Protože jestli jsme v Koloseu, tak to řekněme - a můžeme udělat slavnou technickou směrnici a tu budeme všichni následovat. Ale dost řečí, bojovali jsme tvrdě a v Rakousku budeme odhodlaní ještě víc než předtím. Chceme méně mluvit a více pracovat," uvedl Arrivabene.
Nemohl se samozřejmě vyhnout otázce, jak vnímá on sám incident mezi Hamiltonem a Vettelem, který způsobil obrovský rozruch a jeho svěřenci vynesl kromě desetivteřinové penalizaci i tři trestné body. Právě v Rakousku se ale Vettelovo konto sníží, protože mu odpadnou dva body za loňské vytlačení Massy z trati v Grand Prix Velké Británie.
"Jakákoli kritika protistrany by mohla být považována za nelegální nebo pokus o naši obhajobu. To znamená, že je nutné posoudit situaci přesně tak, jak se udála. Pokud tam je nějaká pochybnost, dejte Ferrari právo pochybovat. Důležité je hledět kupředu a ujistit se o správném výsledku. My třeba dnes provedli nádhernou demonstraci umění, když se naši chlapci vrhli na Räikkönenovo auto, dali ho dohromady a připravili opět pro další část závodu, když využili jeho přerušení. To je Ferrari jak ho znám: Tým, který se nevzdává," uvedl pro italskou verzi Sky Sport Arrivabene.
Niki Lauda veřejně Vettela zkritizoval, stejně jako většina deníků napříč Evropou. Mnoho lidí v tom vidí náznak možnosti, že si čtyřnásobný šampion Vettel nakonec svou chybu uvědomí a přizná, že se mýlil, protože Hamilton si skutečně mohl diktovat za SC tempo. Arrivabene ovšem dává najevo, že nemá o nějaké reakce zájem.
"Lauda si může říkat co chce. Občas mluví za sebe, někdy komunikuje i s námi. Ale jak už jsem uvedl, my nic neříkáme. Pracujeme a necháváme Laudu hovořit. Má své názory, my zase svoje - a uvidíme se v Rakousku. Tam budeme mluvit, stejně tak i naslouchat. Perfektní. Pořád ještě zbývá dvanáct závodů," dodává Arrivabene.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.