Bakugate pomalu nabírá na obrátkách a zabývá se jím stále více osob. Není divu, protože incident mezi Hamiltonem a Vettelem byl jedním z okamžiků, které patřily k zásadním bodům zatím posledního závodu letošní sezóny.
Jak Sebastian Vettel, tak Lewis Hamilton už vyslali mezi příznivce F1 své názory a rozhodnutí. Vettel by si o celém incidentu s Hamiltonem rád popovídal a vyjasnil si některé okolnosti, Hamilton o něco podobného zájem nemá, protože pokud už by takové věci chtěl řešit, tak jedině na okruhu z očí do očí.
Jestliže Hamilton nehodlá s Vettelem komunikovat, jeho týmový šéf Toto Wolff je jiného názoru. Rád by znal pohnutky německého pilota a jeho názor na celou událost, který asi nesdělil novinářům a do médií. Na rozdíl od svého pilota, který označil Vettelovo jednání za diskreditaci, je Wolff opatrnější a rád by přišel na kloub tomu, proč čtyřnásobný mistr světa jednal právě takhle.
"Zda se Vettel svým chováním zdiskreditoval? Víte, v závodním voze prožíváte velké emoce. Viděli jsme to i v minulosti, kdykoli sklopíte hledí, vnímáte každou událost po svém. Proto si myslím, že jediné vysvětlení - a tím nehodlám Sebastiana omlouvat - je to, že si myslel, že ho Lewis blokuje, což se nestalo. Potvrdila nám to data, protože safety car byl 150 metrů daleko, takže to byl nesprávný úsudek. Neumím si představit, že by to byl z jeho strany úmysl, když do něj narazil, takže bych si s ním rád promluvil a poslechl si, co k tomu incidentu říká on, než abych vyslovil nějaký verdikt aniž bych znal jeho názor," nasadil smířlivý tón Wolff.
Hamilton je prý také rozladěn faktem, že Vettel z mnohokrát připomínaného incidentu vyvázl jen z penalizací, namísto aby dostal mnohem citelnější trest. Nejspíš měl na mysli závodní distanc nebo třeba posun na startovním roštu v následujícím závodě. Vettel byl kromě deseti vteřin "odměněn" ještě třemi trestnými body a přiblížil se limitu dvanácti, po kterých následuje jeden závod nepodmíněně. Wolff je i v této otázce opatrný.
"Pokud pilot jednal úmyslně, byť pod vlivem hněvu, pak je nutné zvažovat co nejpřísnější potrestání. Čtyřnásobného mistra světa Formule 1 dáváme za příklad všem mladým pilotům v tom, co si mohou na trati dovolit a co ne. Pak to jen těžko chápu," dodává Wolff.
Pro někoho by to mohlo vypadat, že šéf Mercedesu dělá tak trochu Vettelovi advokáta, ale to Wolff rozhodně odmítá. Neústupně se řadí za Hamiltona a je přesvědčen, i na základě dostupných faktů je v celém problému jeho pilot nevinnen.
"Za prvé, vedoucí pilot si může diktovat tempo. Safety car byl asi 150 metrů před ním a z předchozího restartu bylo zřejmé, že ho málem dostihl ještě před linií SC. Takže otázka ohledně nějakého zrychlení není podstatná. Když jsem se podíval na data, nebylo tam žádné brzdění. Projel zatáčkou a poté přidal plyn a Sebastian jel za ním. Jak jsem řekl, vnímám to jako onu situaci, kdy máte hledí dole, Sebastian prostě nechtěl, aby propásl restart. Lewis neudělal nic špatného," domnívá se Wolff.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.