Zdá se, že široce diskutovaný problém mezi Hamiltonem a Vettelem během druhého restartu po vyjetí safety caru v Baku bude nadále trvat a možná přeroste až do rozměrů, jaké jsme znali z dob Ayrtona Senny a Alaina Prosta.
Podobná situace je bezesporu plná emocí, vzteku i pocitu ublíženosti, i když je otázka, zda by piloti tak prestižní kategorie, jakou F1 je, neměli být schopní udržet nervy na uzdě. Jenže když jsme měli na trati "computery" jako Niki Lauda, zase si lidi stěžovali, že chybí přirozeně a lidsky jednající člověk. Sebastian Vettel si nejspíš uvědomil, že se pohyboval za hranou a nabídl Lewisu Hamiltonovi možnosti si vše v tomto týdnu vyříkat.
Jenže Hamilton, který bezprostředně po závodě prohlásil, že Vettel ztratil jeho respekt, něco podobného odmítl. Pilot Mercedesu se nadále cítí rozladěný Vettelovým chováním a vůbec se mu nelíbí způsob jeho "pomsty", když na něj po první kolizi z bokuý najel. Proto na nějaké debatě nemá zájem.
"Především nemá moje číslo. Navíc já o takových věcech chci mluvit přímo na trati, to je pro mě nejdůležitější. Slyšel jsem, co o té situaci řekl po závodě a tak trochu se zdá... neodstoupil jsem ze závodu, nezvedl prostředníček ani nic neřekl, tak to je. To, co se stalo, nebylo rozhodně správné. Pro mě ale bylo rozhodující, že jsem přišel o vítězství díky problémům s opěrkou hlavy. Jediné, na co teď myslím, je soustředit na útok v dalších dvanácti závodech a všechny je vyhrát," komentoval Vettelovu iniciativu Hamilton.
Ti, kteří Hamiltona znají, jsou však přesvědčeni, že ačkoliv se měl možnost uklidnit, přesto se ho Vettelův manévr hodně dotkl a bude se k němu ještě dlouhou dobu vracet. Už jenom proto, že je o Němcově vině přesvědčen a téměř by se dalo hovořit o tom, že ho přístup pilota Ferrari až urazil.
"Potřebuji nějaký čas, abych si to všechno promyslel, ale domnívám se, že za vším je jeho neúcta. Kdybych se k němu přiblížil s nějakým špatným úmyslem, kdybych jen testoval brzdy, pořád si myslím, že si nezasloužím takovou reakci od někoho... od člověka, který mě respektuje a na trati to vždy dokazoval. Je tu spousta mladíků v různých kategoriích, další se dívají na televizi a předpokládám, že od čtyřnásobného mistra světa očekávali jiné jednání než jaké ukázal. Něco podobného vidíte jen v motokárách, kde se právě učíte, jak se na trati nechovat. Doufám, že nic takového neuvidí nikdo ani v GP2 či GP3 a nebudou se domnívat, že tohle je správná cesta. Je zřejmé, že každý má na takovou věc svůj názor, jen doufám, že si dorostenci nebudou myslet, že takhle se má pilot na trati chovat. Není to odpověď na jakoukoli situaci nebo problém, který zrovna máte," pokračuje Hamilton.
Britský šampion také zásadně odmítá Vettelovo vysvětlení, že kontakt nebyl cílený a došlo k němu pouze proto, že rozčilený Němec při gestikulaci přestal držet volant a jeho vůz se stal neovladatelný.
"Jsme světoví šampioni a nejlepší piloti na světě. Možná když jedete po obyčejné silnici v osobním voze, vystrčíte ruku z okna a uděláte něco podobného, můžete potom zahnout doprava. Ale tohle my neděláme. Závodíme už léta, ale nikdy jsme to neudělali," dodává Hamilton.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.