BAKU - ANALÝZA SEKTORŮ A NEJVYŠŠÍCH RYCHLOSTÍ; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Ázerbájdžánu a co z jejich výkonů můžeme usoudit? S jakými strategiemi zítra piloti nejpravděpodobněji nastoupí?
První sektor v Baku obsahuje pomalé 90° zatáčky a jednu delší rovinku s DRS zónu. Končí před zatáčkou č. 7, kde pomalou a úzkou částí začíná druhý sektor.
Po 13. a 14. velmi rychlé zatáčce následuje klíčové místo - zatáčka č. 15. Trať se zde zužuje, důležitý je ale velmi rychlý průjezd kvůli následující rovince, kde prostřední část končí.
Třetí sektor začíná těsně před pravoúhlou, pomalou zatáčkou č. 16. Pak následuje dlouhá rovinka, kde se vše včetně zatáček 18 a 19 projíždí na plný plyn. Těsně za zatáčkou č. 20 se nachází speed trap, ten však není příliš reprezentativní - o maximálních rychlostech lépe vypovídá závěr sektoru na konci 2,1 km dlouhé rovinky a další DRS zóny.
Hamilton po suverénním výkonu dosáhl na 66. pole-position své kariéry. Byl absolutně nejrychlejší ve všech sektorech, Bottase za sebou nechal o půl sekundy (hlavně kvůli jeho chybě v zatáčce č. 7) a loňský rekord překonal o 2 vteřiny. Mercedesy měly nad svými soupeři navrch, což Valtteri potvrdil druhou příčkou a náskokem 0,6 s na Ferrari.
Těžily zejména z nového aerodynamického balíku pro nízký přítlak, s velmi plochými křídly, aby byly rychlé na rovinkách. Hodně se zlepšily také v zahřívání pneumatik, což dokázali hned v prvním (výjezdovém kole), předtím potřebovaly alespoň dva.
V Q3 se podařilo poskládat své nejrychlejší sektory do jednoho kola pouze Pérezovi - pokud by to dokázal i Verstappen, pak by porazil obě Ferrari a startoval z druhé řady hned za Mercedesy. Mohla za to i převodovka, u níž zlobila synchronizace a žel pomaleji řadila.
V poslední části, kdy teplota dráhy oproti Q1 poklesla o 10 °C a piloti mohli těžit i z pogumovaného povrchu, se nedokázaly zlepšit oba Williamsy ani Ricciardo, jenž měl jinak minimálně na sedmou příčku, ale kvůli jeho havárii v Q3 v zatáčce č. 6 došlo na přerušení a červené vlajky, pak piloti stihli už jen jedno měřené kolo.
Na rovinkách dnes překvapil Ricciardo, který využívá motory Renault - na konci 3. sektoru mu bylo naměřeno 356,3 km/h, tj. o 2 km/h více než nejlepšímu zástupci pohonné jednotky Mercedes - Oconovi s Force Indií. Red Bull sází na nižší přítlak, čímž se snaží kompenzovat ztrátu francouzského motoru.
Magnussen s aktuální specifikací pohonné jednotky Ferrari skončil čtvrtý, když jel 344,3 km/h - o 1,9 km/h více než Sauber s loňským motorem, jenž za tím letošním zaostává o cca 40 koní.
Beznadějně poslední je Honda - ta pořád ztrácí strašně moc: přes 26 km/h. Novější verze, kterou včera testovali na zádi Alonsova McLarenu, sice je výkonnější, ale nakonec se rozhodli ji šetřit a vrátit se k předchozí specifikaci.
Pneumatiky a strategieOpotřebení a degradace pneumatik jsou velmi nízké, což platí i pro super-měkkou směs. Je tedy zřejmé, že zítra budou sázet piloti především na jednozastávkovou strategii, při níž se budou snažit co nejvíce času trávit na těch nejměkčích pneumatikách.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.