Překotný odchod Monišy Kaltenbornové od týmu Sauber připomíná spíš střídání na trenérském postu ve fotbalových klubech. Situaci se pokoušejí vysvětlit zástupci Longbow Finance a do jisté míry zachránit týmové renomé.
Alespoň to tvrdí blíže neurčené zdroje, odvolávající se na nároky švédských mecenášů, kteří údajně požadovali, aby veškerá pozornost byla namířena na Ericssona. Takovou eventualitu ale tvrdě odmítl výkonný ředitel Longbow Finance Pascal Picci, který vyslovil politování nad tím, že se podobné zprávy vůbec dostaly na veřejnost a někdo se jimi zabývá.
"Chtěl bych ještě jednou rozhodně popřít tvrzení, že by měla existovat jakákoli preference některého z pilotů a rozhodně odmítnout názor, že by se Marcus Ericsson měl těšit nějakým výhodám. Jedná se o zákeřnost, úder pod pás, který nás představil ve špatném světle. Vidím v tom snahu ukázat nás a Ericssona v negativním světle a pokus o ničení týmu Sauber. Pokud se nyní Marcus dostane před Pascala a dosáhne lepších výsledků, budou někteří lidé tvrdit, že se tak stalo pouze proto, že má k dispozici lepší materiál. Takový postoj považuji za nechutný, stejně jako jeho další šíření podobnými zprávami," podal vysvětlení serveru motorsport.com Picci.
Bude to Vasseur?Zástupce bankovní společnosti rovněž uvedl, že se intenzivně pokouší zajistit služby Frédérica Vasseura jako náhradu za náhle odstoupivší Monišu Kaltenbornovou, jejíž odchod je s celou kauzou úzce spojován. Zároveň však připustil, že nejde o jedinou eventualitu.
"Pochopitelně existuje hned několik kandidátů, protože potřebujeme mít na tomto místě nějakou fundovanou osobu co nejdříve. Naším cílem není mít manažerský nebo technický tým o více lidech - chceme mít ve vedení správného šéfa. Mluvím o někom, kdo by mohl motivovat tým - ne totalitního diktátora, ale perspektivního vůdce. Ale nepopírám, že máme mírně favorizovaného člověka a neskrývám skutečnost, že jsem se nedávno setkal s Fredem Vasseurem v Hinwilu. Ovšem v tuto chvíli je ještě příliš brzy na to dělat jakékoli závěry," pokračuje Picci.
Šok musí nahradit nadějeOdchod Monišy Kaltenbornové přišel jako blesk z čistého nebe, ale Picci se už nechce zaobírat tím, co se stalo. Podle něj je nyní nutné se zaměřit na další fungování týmu, aby pokračoval v nastoupené cestě, na níž se vydal v loňském roce poté, co firma Longbow Finance zachránila švýcarskou stáj ve Formuli 1.
"V Hinwilu je obrovský potenciál a naším hlavním cílem je ho maximalizovat. Výrobní závod disponuje skvělými technologiemi, to musíme a chceme podpořit. Mnoho lidí už na to zapomnělo, ale je to odkaz působení BMW v tomto týmu, odtud pramení nejmodernější technické vybavení. Je pro nás přirozeně žádoucí všechny tyhle zdroje řádně aktivovat," burcuje Picci.
"V současné době není naším zájmem expandovat do dalších motoristických kategorií, hodláme se plně zaměřit na Formuli 1 a rozvoj infrastruktury - aerodynamický tunel a s tím související novou aerodynamiku a techniku. Jsme na počátku znovuzrození Sauberu, tento tým je našim srdcím nejbližší," slavnostně dodal Picci s tím, že Sauber je v oblasti automobilové techniky nejen ve Švýcarsku, ale i na mezinárodní scéně "vzácnou perlou".
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.