MONTREAL - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech během Velké ceny Kanady a s jakými strategiemi odjeli jejich piloti závod?
Nejrychlejší zastávku předvedl po delší době znovu Williams, když Strolla v 25. kole přezul za 2,17 sekundy. Britský tým se od úvodu soustředil pouze na svého nováčka, protože Massu v úvodu sestřelil Sainz, jenž za to bude pykat v Baku.
Výborně pracoval Mercedes nejen na dráze, ale i v boxové uličce: Bottase v 23. kole odbavil za 2,34 sekundy, vítězného Hamiltona o 9 kol později za 2,57 s.
2.17 seconds = a new record for 2017! ?? @WilliamsRacing@DeutschePostDHL #F1 pic.twitter.com/KYpvmx5P8j
— Formula 1 (@F1) June 13, 2017Z Montrealu si spoustu bodů odváží Force India. Péreze, jenž odmítl v závěru před sebou pustit svého týmového kolegu, odbavila za 2,55 sekundy, Ocona pomýšlejícího na pódium za 2,87 s.
Ferrari bylo v boxech čtvrtým nejrychlejším týmem - mechanici této stáje přezuli Vettela v 49. kole za 2,67 vteřiny a Räikkönenova zastávka jim v 17. kole trvala 2,76 s - o setinu méně než Vandoorneova u McLarenu, ale o 2 setiny déle než Ricciardova u Red Bullu.
Do závodu startovala většina jezdců na fialových ultra-měkkých pneumatikách, výjimkou byl pouze Wehrlein na červených super-měkkých. Třináct z 16 klasifikovaných pilotů si vystačilo se strategií jediné zastávky, dvakrát do boxů zamířilo pouze duo Ferrari a Wehrlein.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách zvládl Vandoorne (45 kol), na žlutých měkkých Ricciardo (52 kol) a na super-měkkých Grosjean - jeho 68 kol představovalo 98,6 % závodu. Díky tomu se dostal po vypadnutí Alonsa po špatném začátku do bodované desítky, byť dojel se ztrátou jednoho kola na vítěze.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.