MONTE CARLO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců během Velké ceny Monaka 2017 a jaké pneumatikové strategie naordinovaly svým jezdcům?
Absolutně nejrychlejší zastávku v monackém knížectví předvedl Red Bull v 38. kole závodu, když Ricciarda odbavil za 2,60 sekundy. U jeho týmového kolegy to už tak dobře rakouské stáji nešlo, ani jednou se nedostala pod 3,7 s.
Velmi dobré výkony podali mechanici Mercedesu, kteří Hamiltona v 46. kole přezuli za 2,61 s a Bottase o 13 kol dříve za 2,65 s. Pokud jde o konzistenci, tak své soupeře dnes jasně předčili.
Čtvrtá nejrychlejší zastávka byla k vidění u Williamsu, který Massu v 38. kole zdržel jen 2,74 s. Zbylé si však za rámeček nedají, ani jedna netrvala méně než 3,5 sekundy.
Pátá příčka patří Toro Rosso, jež dnes výtečného Sainze přezulo v 37. kole za 2,75 s, zastávka Kvjata byla jen o něco málo delší.
Většina jezdců do Velké ceny Monaka startovala na ultra-měkké směsi, pouze piloti Sauberu zvolili o něco pomalejší, ale trvanlivější super-měkkou.
Devět z 15 klasifikovaných jezdců si vystačilo s jednozastávkovou strategií, čtveřice závodníků do boxů zamířila čtyřikrát, piloti Force Indie se tam objevili třikrát.
Dnes v závodě fungovalo spíše přeskočení (tzv. overcut), tedy setrvání na dráze déle než soupeř mířící do boxů, než podseknutí, což bylo dáno nízkým opotřebením pneumatik v nejpomalejší velké ceně roku. Touto strategií si pomohl Ricciardo k pódiu a Vettel k vítězství.
Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Pérez, na ultra-měkké zvládl Wehrlein dokonce 56 z celkových 78 kol, tedy 71,8 % závodu.
Zajímavostí bylo překonání loňského nejrychlejšího času závodu už v 2. kole, ten byl nakonec pokořen Pérezem o více než tři sekundy.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.