MONTE CARLO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců během Velké ceny Monaka 2017 a jaké pneumatikové strategie naordinovaly svým jezdcům?
Absolutně nejrychlejší zastávku v monackém knížectví předvedl Red Bull v 38. kole závodu, když Ricciarda odbavil za 2,60 sekundy. U jeho týmového kolegy to už tak dobře rakouské stáji nešlo, ani jednou se nedostala pod 3,7 s.
Velmi dobré výkony podali mechanici Mercedesu, kteří Hamiltona v 46. kole přezuli za 2,61 s a Bottase o 13 kol dříve za 2,65 s. Pokud jde o konzistenci, tak své soupeře dnes jasně předčili.
Čtvrtá nejrychlejší zastávka byla k vidění u Williamsu, který Massu v 38. kole zdržel jen 2,74 s. Zbylé si však za rámeček nedají, ani jedna netrvala méně než 3,5 sekundy.
Pátá příčka patří Toro Rosso, jež dnes výtečného Sainze přezulo v 37. kole za 2,75 s, zastávka Kvjata byla jen o něco málo delší.
Většina jezdců do Velké ceny Monaka startovala na ultra-měkké směsi, pouze piloti Sauberu zvolili o něco pomalejší, ale trvanlivější super-měkkou.
Devět z 15 klasifikovaných jezdců si vystačilo s jednozastávkovou strategií, čtveřice závodníků do boxů zamířila čtyřikrát, piloti Force Indie se tam objevili třikrát.
Dnes v závodě fungovalo spíše přeskočení (tzv. overcut), tedy setrvání na dráze déle než soupeř mířící do boxů, než podseknutí, což bylo dáno nízkým opotřebením pneumatik v nejpomalejší velké ceně roku. Touto strategií si pomohl Ricciardo k pódiu a Vettel k vítězství.
Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Pérez, na ultra-měkké zvládl Wehrlein dokonce 56 z celkových 78 kol, tedy 71,8 % závodu.
Zajímavostí bylo překonání loňského nejrychlejšího času závodu už v 2. kole, ten byl nakonec pokořen Pérezem o více než tři sekundy.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.