Trojnásobný mistr světa a zároveň nejbohatší britský sportovec Lewis Hamilton se vysmál úrovni zámořské série IndyCar, a to kvůli výbornému umístění Fernanda Alonsa v kvalifikaci na Indy 500.
Alonso namísto Monaka tráví poslední květnový víkend v Indianapolis, kde odjede za tým Andretti 101. ročník oválového závodu 500 mil Indy. Již během tréninků zajížděl rodák z Ovieda slušné časy a pomalu se prokousával v pořadí. Nakonec se dokázal kvalifikovat na 5. místě, což překvapilo třeba Lewise Hamiltona.
"Jen tak jsem nahlédl na výsledky a upřímně... Fernando při své premiéře zajel pátý nejlepší čas. Nevypovídá to něco o úrovni Indy?" řekl pro francouzský L’Equipe Hamilton. "Velcí piloti, kteří nejsou schopni dosahovat svého maxima ve Formuli 1, se snaží získat vavříny v jiných sériích. Vidět ho ale na pátém místě mezi lidmi, kteří tam jezdí celý rok, je vcelku... zajímavé," dodal Brit.
Přestože v talk show Jimmyho Kimmela Hamilton dříve řekl, že by se nebránil účasti v seriálu Nascar, tak Indy či Le Mans v současné době nejpopulárnějšího pilota paddocku nezajímá. "Nechci dělat to samé, Indy mě moc nezajímá, to samé Le Mans. Obě tyto série ale respektuji."
Reakce ze strany McLarenu na prohlášení Lewise Hamiltona na sebe nenechala dlouho čekat. Zak Brown si Fernandův úspěch vysvětluje jeho zkušenostmi. "Nesouhlasím s tím. Jestli se mu podaří vyhrát, tak je to kvůli tomu, že patří mezi nejlepší jezdce na světě. Je tam ale celá řada pilotů, kteří mohou vyhrát, zhruba 10 až 15. Rozhodně 10 z nich na to má rychlost. Scott Dixon je třeba skvělý. Nedá se to takto hodnotit."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.