Trojnásobný mistr světa a zároveň nejbohatší britský sportovec Lewis Hamilton se vysmál úrovni zámořské série IndyCar, a to kvůli výbornému umístění Fernanda Alonsa v kvalifikaci na Indy 500.
Alonso namísto Monaka tráví poslední květnový víkend v Indianapolis, kde odjede za tým Andretti 101. ročník oválového závodu 500 mil Indy. Již během tréninků zajížděl rodák z Ovieda slušné časy a pomalu se prokousával v pořadí. Nakonec se dokázal kvalifikovat na 5. místě, což překvapilo třeba Lewise Hamiltona.
"Jen tak jsem nahlédl na výsledky a upřímně... Fernando při své premiéře zajel pátý nejlepší čas. Nevypovídá to něco o úrovni Indy?" řekl pro francouzský L’Equipe Hamilton. "Velcí piloti, kteří nejsou schopni dosahovat svého maxima ve Formuli 1, se snaží získat vavříny v jiných sériích. Vidět ho ale na pátém místě mezi lidmi, kteří tam jezdí celý rok, je vcelku... zajímavé," dodal Brit.
Přestože v talk show Jimmyho Kimmela Hamilton dříve řekl, že by se nebránil účasti v seriálu Nascar, tak Indy či Le Mans v současné době nejpopulárnějšího pilota paddocku nezajímá. "Nechci dělat to samé, Indy mě moc nezajímá, to samé Le Mans. Obě tyto série ale respektuji."
Reakce ze strany McLarenu na prohlášení Lewise Hamiltona na sebe nenechala dlouho čekat. Zak Brown si Fernandův úspěch vysvětluje jeho zkušenostmi. "Nesouhlasím s tím. Jestli se mu podaří vyhrát, tak je to kvůli tomu, že patří mezi nejlepší jezdce na světě. Je tam ale celá řada pilotů, kteří mohou vyhrát, zhruba 10 až 15. Rozhodně 10 z nich na to má rychlost. Scott Dixon je třeba skvělý. Nedá se to takto hodnotit."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.