Ferrari dostane opět jako první možnost ostestovat pneumatiky do deště určené pro příští rok. Ve Fioranu k tomu příští měsíc použije dva roky starý monopost SF15-T.
Pirelli s FIA a týmy odsouhlasilo plán na testování hladkých pneumatik i těch do deště, poté požádalo o několik dalších dnů na dráze se staršími vozy. Ty sice produkují méně přítlaku a byly konstruovány pro užší pneumatiky, italský výrobce přesto věří, že se o nových konceptech může naučit potřebné věci pro další vývoj.
"Naplánovali jsme test ve Fioranu na 2. června. Půjde o auto z roku 2015 a staré rozměry, jen abychom prozkoumali některé nové směry. Momentálně jde pouze o to jedno," potvrzuje šéf Pirelli Mario Isola.
Pneumatiky do deště mají dle oficiálního rozpisu letos pro Pirelli testovat s aktuálními monoposty pouze 31. 5. a 1. 6. v Paul Ricard Red Bull a 19. a 20. července v Magny Cours McLaren.
"Dle oficiálního rozpisu pak máme naplánovány jízdy s letošními vozy a nyní zjišťujeme, zda bychom mohli zorganizovat něco jiného. Takový je plán - přidat tento a pár dalších testů," pokračuje zástupce italského dodavatele pneumatik.
Ferrari pro tento červnový test ve Fioranu ještě nejmenovalo žádného jezdce, mohlo by však jít o příležitost pro některého z jejich mladíků, jako je Antonio Giovinazzi, Charles Leclerc či Antonio Fuoco.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.