Ferrari dostane opět jako první možnost ostestovat pneumatiky do deště určené pro příští rok. Ve Fioranu k tomu příští měsíc použije dva roky starý monopost SF15-T.
Pirelli s FIA a týmy odsouhlasilo plán na testování hladkých pneumatik i těch do deště, poté požádalo o několik dalších dnů na dráze se staršími vozy. Ty sice produkují méně přítlaku a byly konstruovány pro užší pneumatiky, italský výrobce přesto věří, že se o nových konceptech může naučit potřebné věci pro další vývoj.
"Naplánovali jsme test ve Fioranu na 2. června. Půjde o auto z roku 2015 a staré rozměry, jen abychom prozkoumali některé nové směry. Momentálně jde pouze o to jedno," potvrzuje šéf Pirelli Mario Isola.
Pneumatiky do deště mají dle oficiálního rozpisu letos pro Pirelli testovat s aktuálními monoposty pouze 31. 5. a 1. 6. v Paul Ricard Red Bull a 19. a 20. července v Magny Cours McLaren.
"Dle oficiálního rozpisu pak máme naplánovány jízdy s letošními vozy a nyní zjišťujeme, zda bychom mohli zorganizovat něco jiného. Takový je plán - přidat tento a pár dalších testů," pokračuje zástupce italského dodavatele pneumatik.
Ferrari pro tento červnový test ve Fioranu ještě nejmenovalo žádného jezdce, mohlo by však jít o příležitost pro některého z jejich mladíků, jako je Antonio Giovinazzi, Charles Leclerc či Antonio Fuoco.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.