Technický ředitel Renaultu Bob Bell se rozpovídal o problémech současných monopostů stáje francouzské automobilky. Problémem je především aerodynamika. Motory na tom nejsou až tak špatně.
Oba Renualty předvedly v Bahrajnu velmi slušné kvalifikační časy. Hülkenberg podruhé v řadě startoval ze sedmého místa. Skončil nakonec devátý. O něco hůře na tom je Palmer, který na Sachíru skončil třináctý, tedy de facto poslední (pokud nepočítáme Alonsa).
Problém je tedy jasný. Tým nedokáže udržet tempo při nedělním závodě a právě tyto trable by stáj sídlící v Enstone a Viry chtěla řešit svými balíčky vylepšení.
"Potřebujeme větší rychlost při závodech, jsme si toho vědomi. Víme ale, jaké jsou příčiny této ztráty, takže to jen musíme odladit. Je to kombinace pneumatik a aera. Na tom teď musíme zamakat," okomentoval situaci Bell.
"Přesně víme, co máme dělat. Zatím se nám to ale nepovedlo ukázat. Dalším krokem bude představení balíčku vylepšení, která by to měla řešit," pokračoval technický šéf Renaultu.
O dostatečné rychlosti nových monopostů stáje francouzské automobilky dle Bella není pochyb: "Rychlost auto má. Kdyby tam nebyla, tak nejezdíme takové kvalifikace. Bohužel nejsme schopni takové tempo držet dlouhodobě. Naším cílem je to napravit."
"Jsme v mnohem lepší formě než loni. Ještě tedy nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale pomalu se tam dostáváme. Konstantně vyvíjíme pohonné jednotky a to se začíná projevovat. Motory ale nejsou hlavním problémem. Tím je šasi. Kvůli tomu bohužel ztrácíme," zakončil Bell.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.