Technický ředitel Renaultu Bob Bell se rozpovídal o problémech současných monopostů stáje francouzské automobilky. Problémem je především aerodynamika. Motory na tom nejsou až tak špatně.
Oba Renualty předvedly v Bahrajnu velmi slušné kvalifikační časy. Hülkenberg podruhé v řadě startoval ze sedmého místa. Skončil nakonec devátý. O něco hůře na tom je Palmer, který na Sachíru skončil třináctý, tedy de facto poslední (pokud nepočítáme Alonsa).
Problém je tedy jasný. Tým nedokáže udržet tempo při nedělním závodě a právě tyto trable by stáj sídlící v Enstone a Viry chtěla řešit svými balíčky vylepšení.
"Potřebujeme větší rychlost při závodech, jsme si toho vědomi. Víme ale, jaké jsou příčiny této ztráty, takže to jen musíme odladit. Je to kombinace pneumatik a aera. Na tom teď musíme zamakat," okomentoval situaci Bell.
"Přesně víme, co máme dělat. Zatím se nám to ale nepovedlo ukázat. Dalším krokem bude představení balíčku vylepšení, která by to měla řešit," pokračoval technický šéf Renaultu.
O dostatečné rychlosti nových monopostů stáje francouzské automobilky dle Bella není pochyb: "Rychlost auto má. Kdyby tam nebyla, tak nejezdíme takové kvalifikace. Bohužel nejsme schopni takové tempo držet dlouhodobě. Naším cílem je to napravit."
"Jsme v mnohem lepší formě než loni. Ještě tedy nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale pomalu se tam dostáváme. Konstantně vyvíjíme pohonné jednotky a to se začíná projevovat. Motory ale nejsou hlavním problémem. Tím je šasi. Kvůli tomu bohužel ztrácíme," zakončil Bell.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.