Jedna z velkých nadějí německého motorsportu Pascal Wehrlein konečně prožije začátek nové sezóny, který musel po zdravotních problémů z exhibičního Race of Champions a poranění zad odložit.
Po více než měsíci (Wehrlein se zranil 21. ledna tohoto roku) se tedy bývalý mistr DTM - tuto soutěž vyhrál v roce 2014 v barvách týmu HWA AG 2014 - může těšit na svou první letošní testovací jízdy. Prošel lékařskou prohlídkou, která mu dovoluje začít v Barceloně zítřejší program před prvním závodem sezóny, který se pojede o další dva týdny později v Melbourne.
Wehrlein havaroval v Race of Champions v Miami po skončení poslední rozjížďky v základní skupině při duelu s Felipe Massou. Po nehodě to na vážnější zranění nevypadalo, ale posléze se objevily u dvaadvacetiletého Němce problémy s krčními svaly a bolestmi zad. Kvůli tomu také nedostal povolení absolvovat první testy, při nichž ho po dohodě týmů Sauber a Ferrari nahradil Antonio Giovinazzi.
Pascal se podle vlastních slov cítí fit a pro své fanoušky umístil na svém twitterovém účtu obrázek z posilovny, kde trávil čas v neděli. "Tvrdě pracuji na tom, abych se brzy vrátil zpět do kokpitu," vzkázal jim. Nicméně stále panují možné obavy, že se Wehrleinovi nepodaří "srovnat" s novým chováním vozů a především větším přetížením, které monoposty generují. Pro všechny případy tedy opět zůstává v pohotovostním režimu Giovinazzi, který v předchozích testech odborníky příjemně překvapil.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.