Jedna z velkých nadějí německého motorsportu Pascal Wehrlein konečně prožije začátek nové sezóny, který musel po zdravotních problémů z exhibičního Race of Champions a poranění zad odložit.
Po více než měsíci (Wehrlein se zranil 21. ledna tohoto roku) se tedy bývalý mistr DTM - tuto soutěž vyhrál v roce 2014 v barvách týmu HWA AG 2014 - může těšit na svou první letošní testovací jízdy. Prošel lékařskou prohlídkou, která mu dovoluje začít v Barceloně zítřejší program před prvním závodem sezóny, který se pojede o další dva týdny později v Melbourne.
Wehrlein havaroval v Race of Champions v Miami po skončení poslední rozjížďky v základní skupině při duelu s Felipe Massou. Po nehodě to na vážnější zranění nevypadalo, ale posléze se objevily u dvaadvacetiletého Němce problémy s krčními svaly a bolestmi zad. Kvůli tomu také nedostal povolení absolvovat první testy, při nichž ho po dohodě týmů Sauber a Ferrari nahradil Antonio Giovinazzi.
Pascal se podle vlastních slov cítí fit a pro své fanoušky umístil na svém twitterovém účtu obrázek z posilovny, kde trávil čas v neděli. "Tvrdě pracuji na tom, abych se brzy vrátil zpět do kokpitu," vzkázal jim. Nicméně stále panují možné obavy, že se Wehrleinovi nepodaří "srovnat" s novým chováním vozů a především větším přetížením, které monoposty generují. Pro všechny případy tedy opět zůstává v pohotovostním režimu Giovinazzi, který v předchozích testech odborníky příjemně překvapil.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.