Nejlepší tým uplynulých tří let prošel určitými personálními šarádami, přišel také o úřadujícího mistra světa Nico Rosberga. Jak se zdá, další výrazné posuny se nečekají, dvě významné osobnosti své kontrakty prodloužily.
Jak už jsme informovali, vedle Nico Rosberga se z týmu třícípé hvězdy poroučel i výkonný technický ředitel Paddy Lowe. Nicméně Mercedes stojí o to, aby svému týmu Formule 1 zajistil období dlouhodobé stability. Proto se šéf stáje Toto Wolff a nevýkonný ředitel Niki Lauda rozhodli spojit se značkou další část svého života a signovali kontrakt do roku 2020.
Právě rok 2020 je v souladu se stávajícím závazkem Mercedesu k F1, stanovený v existujících dvoustranných dohodách mezi týmy F1, FIA a držiteli komerčních práv. Mercedes rovněž oznámil náhradu za Lowea, který opustil Mercedes na začátku tohoto roku - post technického ředitele zaujme James Allison, který loni opustil tým Ferrari.
Dvojice Wolff-Lauda úzce spolupracuje od roku 2013, kdy uvolnil svou funkci Ross Brawn. Někdejší pilot a trojnásobný mistr světa Niki Lauda se zapojil do programu Mercedesu na konci sezóny 2012, Toto Wolff ho následoval jen o několik týdnů později. Současný šéf Mercedesu je také třicetiprocentním akconářem.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.