Nejlepší tým uplynulých tří let prošel určitými personálními šarádami, přišel také o úřadujícího mistra světa Nico Rosberga. Jak se zdá, další výrazné posuny se nečekají, dvě významné osobnosti své kontrakty prodloužily.
Jak už jsme informovali, vedle Nico Rosberga se z týmu třícípé hvězdy poroučel i výkonný technický ředitel Paddy Lowe. Nicméně Mercedes stojí o to, aby svému týmu Formule 1 zajistil období dlouhodobé stability. Proto se šéf stáje Toto Wolff a nevýkonný ředitel Niki Lauda rozhodli spojit se značkou další část svého života a signovali kontrakt do roku 2020.
Právě rok 2020 je v souladu se stávajícím závazkem Mercedesu k F1, stanovený v existujících dvoustranných dohodách mezi týmy F1, FIA a držiteli komerčních práv. Mercedes rovněž oznámil náhradu za Lowea, který opustil Mercedes na začátku tohoto roku - post technického ředitele zaujme James Allison, který loni opustil tým Ferrari.
Dvojice Wolff-Lauda úzce spolupracuje od roku 2013, kdy uvolnil svou funkci Ross Brawn. Někdejší pilot a trojnásobný mistr světa Niki Lauda se zapojil do programu Mercedesu na konci sezóny 2012, Toto Wolff ho následoval jen o několik týdnů později. Současný šéf Mercedesu je také třicetiprocentním akconářem.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.