V roce 2015 měl rakouský Red Bull třetí nejlepší motor po Mercedesu a Ferrari. Loni ale ztrátu na italskou stáj stáhl a nakonec dokázal v Poháru konstruktérů Italy překonat. Jak tomu bude ale letos?
Technický ředitel Renaultu Bob Bell se o výkonnostních rozdílech rozpovídal pro Motorsport. Na Mercedes prý pohonná jednotka francouzské automobilky bude ztrácet. Co se ale týče rozdílu mezi Renaultem a Ferrari, tak tam by to už mělo být - jak by řekl Jaromír Bosák - o prsa korejské ženy.
"Jsme rozhodně za Mercedesem, s Ferrari jsme na tom tak nějak stejně, možná lehoulince ztrácíme, ale nijak zásadně. Renaultu se podařilo stáhnout náskok Mercedesu. Podívejte se na loňské výkony Red Bullu. V mnoha případech byli schopni s Mercedesem rovnocenně soupeřit. To není jen díky skvělé šasi, ale musel se posunout i motor," řekl technický ředitel Renaultu.
Bell doufá, že Renault dokáže přes zimu ještě něco stáhnout, ale přiznává, že letos asi Mercedes ještě nedokážou úplně dostihnout. "Musíme stáhnout jejich náskok, něco se nám podaří nahnat ještě přes zimu. Zda je dotáhneme úplně je těžké odhadovat. Nedá se to teď zjistit. Věříme, že to dokážeme. Možná, že to nebude letos, ale v roce 2018 už to musí vyjít."
"Je opravdu úžasné, čeho dosáhli, jelikož se jim podařilo připravit naprosto spolehlivé motory. Byly to asi vůbec nejspolehlivější motory z celého startovního pole. Za to jim patří velký dík. Navíc pořád intenzivně pracují na zlepšení výkonu. Opravdu se hodně posunuli a je skvělé, že se jim podařilo dodat přesně to, co slíbili. To není vždycky úplně jednoduché," pochválil Bell posun mezi rokem 2015 a 2016.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.