V roce 2015 měl rakouský Red Bull třetí nejlepší motor po Mercedesu a Ferrari. Loni ale ztrátu na italskou stáj stáhl a nakonec dokázal v Poháru konstruktérů Italy překonat. Jak tomu bude ale letos?
Technický ředitel Renaultu Bob Bell se o výkonnostních rozdílech rozpovídal pro Motorsport. Na Mercedes prý pohonná jednotka francouzské automobilky bude ztrácet. Co se ale týče rozdílu mezi Renaultem a Ferrari, tak tam by to už mělo být - jak by řekl Jaromír Bosák - o prsa korejské ženy.
"Jsme rozhodně za Mercedesem, s Ferrari jsme na tom tak nějak stejně, možná lehoulince ztrácíme, ale nijak zásadně. Renaultu se podařilo stáhnout náskok Mercedesu. Podívejte se na loňské výkony Red Bullu. V mnoha případech byli schopni s Mercedesem rovnocenně soupeřit. To není jen díky skvělé šasi, ale musel se posunout i motor," řekl technický ředitel Renaultu.
Bell doufá, že Renault dokáže přes zimu ještě něco stáhnout, ale přiznává, že letos asi Mercedes ještě nedokážou úplně dostihnout. "Musíme stáhnout jejich náskok, něco se nám podaří nahnat ještě přes zimu. Zda je dotáhneme úplně je těžké odhadovat. Nedá se to teď zjistit. Věříme, že to dokážeme. Možná, že to nebude letos, ale v roce 2018 už to musí vyjít."
"Je opravdu úžasné, čeho dosáhli, jelikož se jim podařilo připravit naprosto spolehlivé motory. Byly to asi vůbec nejspolehlivější motory z celého startovního pole. Za to jim patří velký dík. Navíc pořád intenzivně pracují na zlepšení výkonu. Opravdu se hodně posunuli a je skvělé, že se jim podařilo dodat přesně to, co slíbili. To není vždycky úplně jednoduché," pochválil Bell posun mezi rokem 2015 a 2016.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.