V roce 2015 měl rakouský Red Bull třetí nejlepší motor po Mercedesu a Ferrari. Loni ale ztrátu na italskou stáj stáhl a nakonec dokázal v Poháru konstruktérů Italy překonat. Jak tomu bude ale letos?
Technický ředitel Renaultu Bob Bell se o výkonnostních rozdílech rozpovídal pro Motorsport. Na Mercedes prý pohonná jednotka francouzské automobilky bude ztrácet. Co se ale týče rozdílu mezi Renaultem a Ferrari, tak tam by to už mělo být - jak by řekl Jaromír Bosák - o prsa korejské ženy.
"Jsme rozhodně za Mercedesem, s Ferrari jsme na tom tak nějak stejně, možná lehoulince ztrácíme, ale nijak zásadně. Renaultu se podařilo stáhnout náskok Mercedesu. Podívejte se na loňské výkony Red Bullu. V mnoha případech byli schopni s Mercedesem rovnocenně soupeřit. To není jen díky skvělé šasi, ale musel se posunout i motor," řekl technický ředitel Renaultu.
Bell doufá, že Renault dokáže přes zimu ještě něco stáhnout, ale přiznává, že letos asi Mercedes ještě nedokážou úplně dostihnout. "Musíme stáhnout jejich náskok, něco se nám podaří nahnat ještě přes zimu. Zda je dotáhneme úplně je těžké odhadovat. Nedá se to teď zjistit. Věříme, že to dokážeme. Možná, že to nebude letos, ale v roce 2018 už to musí vyjít."
"Je opravdu úžasné, čeho dosáhli, jelikož se jim podařilo připravit naprosto spolehlivé motory. Byly to asi vůbec nejspolehlivější motory z celého startovního pole. Za to jim patří velký dík. Navíc pořád intenzivně pracují na zlepšení výkonu. Opravdu se hodně posunuli a je skvělé, že se jim podařilo dodat přesně to, co slíbili. To není vždycky úplně jednoduché," pochválil Bell posun mezi rokem 2015 a 2016.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.