Evropský parlament podpořil prošetřování praktik odporující pravidlům hospodářské soutěže ve Formuli 1. Jedná se o pokračování případu z roku 2015, kdy se na EU obrátily týmy Force India a Sauber se stížností týkající se přerozdělování finančních prostředků.
Zmíněné týmy se ozvaly na sklonku září 2015 a přestože Evropská unie vytvořila novou divizi k posouzení sportovních záležitostí, z nichž je otázka týkající se Formule 1 prvotním případem, je třeba ještě zahájit formální vyšetřovací řízení.
V tomto směru je iniciativní člena Evropského parlamentu za Velkou Británii Anneliese Dodds, která už dlouho usiluje o to, aby hospodářská komise Evropské Unie prověřila správu a platební struktury Formule 1. V prvním měsíci letošního roku předložil parlament zprávu obsahující 184 položek s doporučením pro agendu Evropské komise.
Anneliese Dodds předložila pozměňovací návrhy ke zprávě a vyzývá "... k okamžitému vyšetřování v oblasti hospodářské soutěže ve vztahu k Formuli 1". Po schválení návrhu putovala zpráva v úterý 14. února před parlament, kde jí podpořilo 467 hlasů. 156 členů bylo proti, 86 se zdrželo hlasování.
"Jsem ráda, že Evropský parlament dnes podpořil výzvu k okamžitému a úplnému vyšetřování porušující hospodářskou soutěž ve Formuli 1. Před několika dny skončil činnost Manor, poslední tým v jihovýchodní Anglii, když se nepodařilo pro něj najít kupce. Malé týmy jsou nespravedlivě trestány při rozdělování takzvaných prize money, z nichž největší část plyne do pokladen velkých týmů, i kdyby končily v závodech poslední. Problémy ve Formuli 1 ale značně přesahují tento problém, vážné obavy po dohodě s HM Revenue and Customs ohledně dvouprocentní daně ze sportovních podniků," komentovala situaci členka Evropského parlamentu.
Podle ní to však není jediný problém, který se Formule 1 týká. Vedle přerozdělování financí a daňové politiky ještě existuje střet zájmů ohledně prodeje F1 koncernu Liberty Media. Automobilová federace FIA udělením souhlasu z něho získala neoprávněný prospěch.
"Jde o významný střet zájmů v souvislosti s nedávným prodejem této sportovní oblasti Liberty Media, protože FIA získala z autorizovaného prodeje provizi ve výši 79,5 milionu dolarů (63,7 milionu liber). Napsala jsem několik dopisů Evropské komisi požadující kompletní prošetření a jsem velice ráda, že zbytek Evropského parlamentu mou výzvu podpořil. Musíme se postarat, abychom v této oblasti neztratili ještě více kvalifikovaných pracovních míst a umožnili více než půl miliardě fanoušků nadále tento sport milovat, aby nadále neztrácel konkurenceschopnost," pokračuje Anneliese Dodds.
Pokud se Evropská Unie rozhodne vyšetřovat zmíněné záležitosti ve Formuli 1 a dojde k závěru, že došlo k porušení či zneužití pravomoci ve způsobu vedení, může uložit pokutu ve výši 10 % z celkového obratu, který loni činil kolem miliardy dolarů. Rovněž mohou být požadovány změny v samotné struktuře sportovního odvětví.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.