Evropský parlament podpořil prošetřování praktik odporující pravidlům hospodářské soutěže ve Formuli 1. Jedná se o pokračování případu z roku 2015, kdy se na EU obrátily týmy Force India a Sauber se stížností týkající se přerozdělování finančních prostředků.
Zmíněné týmy se ozvaly na sklonku září 2015 a přestože Evropská unie vytvořila novou divizi k posouzení sportovních záležitostí, z nichž je otázka týkající se Formule 1 prvotním případem, je třeba ještě zahájit formální vyšetřovací řízení.
V tomto směru je iniciativní člena Evropského parlamentu za Velkou Británii Anneliese Dodds, která už dlouho usiluje o to, aby hospodářská komise Evropské Unie prověřila správu a platební struktury Formule 1. V prvním měsíci letošního roku předložil parlament zprávu obsahující 184 položek s doporučením pro agendu Evropské komise.
Anneliese Dodds předložila pozměňovací návrhy ke zprávě a vyzývá "... k okamžitému vyšetřování v oblasti hospodářské soutěže ve vztahu k Formuli 1". Po schválení návrhu putovala zpráva v úterý 14. února před parlament, kde jí podpořilo 467 hlasů. 156 členů bylo proti, 86 se zdrželo hlasování.
"Jsem ráda, že Evropský parlament dnes podpořil výzvu k okamžitému a úplnému vyšetřování porušující hospodářskou soutěž ve Formuli 1. Před několika dny skončil činnost Manor, poslední tým v jihovýchodní Anglii, když se nepodařilo pro něj najít kupce. Malé týmy jsou nespravedlivě trestány při rozdělování takzvaných prize money, z nichž největší část plyne do pokladen velkých týmů, i kdyby končily v závodech poslední. Problémy ve Formuli 1 ale značně přesahují tento problém, vážné obavy po dohodě s HM Revenue and Customs ohledně dvouprocentní daně ze sportovních podniků," komentovala situaci členka Evropského parlamentu.
Podle ní to však není jediný problém, který se Formule 1 týká. Vedle přerozdělování financí a daňové politiky ještě existuje střet zájmů ohledně prodeje F1 koncernu Liberty Media. Automobilová federace FIA udělením souhlasu z něho získala neoprávněný prospěch.
"Jde o významný střet zájmů v souvislosti s nedávným prodejem této sportovní oblasti Liberty Media, protože FIA získala z autorizovaného prodeje provizi ve výši 79,5 milionu dolarů (63,7 milionu liber). Napsala jsem několik dopisů Evropské komisi požadující kompletní prošetření a jsem velice ráda, že zbytek Evropského parlamentu mou výzvu podpořil. Musíme se postarat, abychom v této oblasti neztratili ještě více kvalifikovaných pracovních míst a umožnili více než půl miliardě fanoušků nadále tento sport milovat, aby nadále neztrácel konkurenceschopnost," pokračuje Anneliese Dodds.
Pokud se Evropská Unie rozhodne vyšetřovat zmíněné záležitosti ve Formuli 1 a dojde k závěru, že došlo k porušení či zneužití pravomoci ve způsobu vedení, může uložit pokutu ve výši 10 % z celkového obratu, který loni činil kolem miliardy dolarů. Rovněž mohou být požadovány změny v samotné struktuře sportovního odvětví.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.