V Závodě šampionů příliš nezazářil, tak si čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel napravil chuť v Poháru národů při Závodě šampionů v Miami. A to měl poněkud ztíženou situaci, protože nemohl počítat s parťákem Wehrleinem.
Při předchozím Závodě Šampionů totiž Pascal Wehrlein ve své poslední rozjížďce havaroval a lékaři mu nedovolili k dalším jízdám nastoupit. Vettel tak hájil barvy německého týmu sám a zvítězil - obrazně řečeno - bez ztráty květinky.
Vettel svou výhru věnoval Michaelu Schumacherovi, jehož jméno se objevilo na transparentu i při sobotní akci. Současný pilot Ferrari s Michaelem jezdili v předchozích ročnících Nations Cupu a mezi roky 2007 a 2012 představovali vítěznou posádku. Sebastian si tak po delší pauze připsal už sedmý triumf.
Jeho boj lze nazvat spanilou jízdou - nejdřív porazil britskou dvojici David Coulthard a Jenson Button, pak přišli na řadu Petter Solberg a finalista RoC Tom Kristensen. Poté v semifinále pokořil kolumbijskou sestavu a připsal si skalp čerstvého vítěze RoC Juana-Pabla Montoyi plus jeho krajana Gabby Chavese. Ve finále ho čekal USA NASCAR Team, ale ani Kyle a Kurt Buschovi ho nedokázali zastavit. Vettel, který v předchozím Závodě šampionů nezvládl postoupit ze skupiny, když prohrál dvě rozjížďky ze tří, tentokrát triumfoval ve všech jízdách.
"Měl jsem dnes lepší den než včera. Je mi trochu líto, že chybí Pascal, snažil jsem se jet co nejlépe. Byly to čisté jízdy, moc jsem nechyboval, jen v poslední jízdě proti Kyle Buschovi jsem byl trochu nervózní, protože jsem málem všechno zkazil na začátku, klesly mi otáčky a auto se málem zastavilo. Ale zvládl jsem to a jsem opravdu, opravdu šťastný. Je skutečně zábavné se takové akce zůčastnit. Když mi Michael Schumacher dával lekce, pozorně jsem ho sledoval a jak vidno, dnes se to vyplatilo," komentoval Vettel svůj triumf.
V následné letošní novince zvané Ryder Cup dokázal Zbytek světa porazit svůj protějšek Ameriku 8:7 díky trojnásobné hodnotě bodů ve finálním závodě.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.