V Závodě šampionů příliš nezazářil, tak si čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel napravil chuť v Poháru národů při Závodě šampionů v Miami. A to měl poněkud ztíženou situaci, protože nemohl počítat s parťákem Wehrleinem.
Při předchozím Závodě Šampionů totiž Pascal Wehrlein ve své poslední rozjížďce havaroval a lékaři mu nedovolili k dalším jízdám nastoupit. Vettel tak hájil barvy německého týmu sám a zvítězil - obrazně řečeno - bez ztráty květinky.
Vettel svou výhru věnoval Michaelu Schumacherovi, jehož jméno se objevilo na transparentu i při sobotní akci. Současný pilot Ferrari s Michaelem jezdili v předchozích ročnících Nations Cupu a mezi roky 2007 a 2012 představovali vítěznou posádku. Sebastian si tak po delší pauze připsal už sedmý triumf.
Jeho boj lze nazvat spanilou jízdou - nejdřív porazil britskou dvojici David Coulthard a Jenson Button, pak přišli na řadu Petter Solberg a finalista RoC Tom Kristensen. Poté v semifinále pokořil kolumbijskou sestavu a připsal si skalp čerstvého vítěze RoC Juana-Pabla Montoyi plus jeho krajana Gabby Chavese. Ve finále ho čekal USA NASCAR Team, ale ani Kyle a Kurt Buschovi ho nedokázali zastavit. Vettel, který v předchozím Závodě šampionů nezvládl postoupit ze skupiny, když prohrál dvě rozjížďky ze tří, tentokrát triumfoval ve všech jízdách.
"Měl jsem dnes lepší den než včera. Je mi trochu líto, že chybí Pascal, snažil jsem se jet co nejlépe. Byly to čisté jízdy, moc jsem nechyboval, jen v poslední jízdě proti Kyle Buschovi jsem byl trochu nervózní, protože jsem málem všechno zkazil na začátku, klesly mi otáčky a auto se málem zastavilo. Ale zvládl jsem to a jsem opravdu, opravdu šťastný. Je skutečně zábavné se takové akce zůčastnit. Když mi Michael Schumacher dával lekce, pozorně jsem ho sledoval a jak vidno, dnes se to vyplatilo," komentoval Vettel svůj triumf.
V následné letošní novince zvané Ryder Cup dokázal Zbytek světa porazit svůj protějšek Ameriku 8:7 díky trojnásobné hodnotě bodů ve finálním závodě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.