Společnost Liberty Media včera pokročila ve svých plánech na převzetí kontroly nad Formulí 1. Její akcionáři schválili původní nabídku a změnu názvu na Formula One Group (Skupina Formule 1).
Americká mediální společnost, která už loni získala 19,1% podíl v F1 minulý měsíc prozradila, že díky investorům vynaloží na další zvýšení podílu 1,55 miliardy dolarů (39,2 mld. Kč).
Dnes po své schůzce v Coloradu vydala prohlášení, v němž potvrzuje svůj záměr nakoupit další akcie a změnit názvy svých společností "Media Group" a "Liberty Media Common Stock" na "Formula One Group" a "Liberty Formula One Common Stock."
Akvizici musí schválit ještě Mezinárodní automobilová federace (FIA) jakožto řídicí orgán Formule 1. Ta dnes kvůli tomu svolala mimořádnou schůzi Světové rady motorsportu. Očekává se, že převzetí však nebude bránit. Akvizice by měla být dokončena v prvním čtvrtletí roku 2017.
Aktualizace:FIA, která drží 1% podíl v současné Delta Topco, dle očekávání převzetí Formule 1 společností Liberty Media schválila. "Těšíme se na spolupráci s novými majiteli Skupiny Formule 1 v dalším rozvoji bezkonkurenční globální podívané, kterou je pro všechny akcionáře šampionát FIA Formule 1.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.