Když dojde k zásadní situaci, která žádá okamžité informace, může hrát roli každá vteřina. Tak se stalo i v případě šéfa Dailmer AG, který musel být neprodleně informován o tom, co se stalo v týmu Mercedes F1.
Oznámení Nica Rosberga o ukončení jeho aktivní kariéry v F1 zastihlo tým Mercedesu nepřipravené - nikdo podobné rozhodnutí nečekal. Dokládá to i na první pohled humorná příhoda Dietera Zetsche, nejvlivnějšího muže koncernu Daimler AG, kterého tato zpráva zastihla - ve sprše.
"Zrovna jsem se sprchoval, když můj telefon začal zvonit. Vylezl jsem ven bez jakéhokoli oblečení - přece tam nepolezu v šatech. Viděl jsem, že mi volá Toto Wolff a hned mě napadlo »Zase něco s Lewisem!« Pak jsem ale vyslechl zprávu, kterou jsem rozhodně nečekal," líčí Zetsche moment, kdy se poprvé dozvěděl, že mistr světa v Mercedesu, ale ani v F1 nehodlá dále závodit.
"Jeho rozhodnutí jsem respektoval. Tím chci říci, že názory jak Hamiltona »Chci víc a víc, pokořit další historické záznamy a dosáhnout více rekordů«, tak Rosberga »Konečně jsem si splnil svůj životní sen a co může být víc než vrchol?« uznávám jako legitimní," pokračuje Zetsche.
Nicméně třiašedesátiletý šéf značky Mercedes-Benz přiznává, že by bylo lepší, kdyby Rosberg v týmu zůstal, už jenom proto, že by se mohl pyšnit dvěma mistry světa. "Bylo by samozřejmě snadnější a příjemnější, kdybychom měli v naší stáji dva šampiony v nadcházející sezóně - ne že by museli méně bojovat, ale bylo by to zábavnější. Ale takový je život, teď potřebujeme nového pilota. Opravdu mě Nicovo rozhodnutí nijak neurazilo, nebyl jsem zklamaný. Jeho rozhodnutí respektuji," dodává Zetsche.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.