Když dojde k zásadní situaci, která žádá okamžité informace, může hrát roli každá vteřina. Tak se stalo i v případě šéfa Dailmer AG, který musel být neprodleně informován o tom, co se stalo v týmu Mercedes F1.
Oznámení Nica Rosberga o ukončení jeho aktivní kariéry v F1 zastihlo tým Mercedesu nepřipravené - nikdo podobné rozhodnutí nečekal. Dokládá to i na první pohled humorná příhoda Dietera Zetsche, nejvlivnějšího muže koncernu Daimler AG, kterého tato zpráva zastihla - ve sprše.
"Zrovna jsem se sprchoval, když můj telefon začal zvonit. Vylezl jsem ven bez jakéhokoli oblečení - přece tam nepolezu v šatech. Viděl jsem, že mi volá Toto Wolff a hned mě napadlo »Zase něco s Lewisem!« Pak jsem ale vyslechl zprávu, kterou jsem rozhodně nečekal," líčí Zetsche moment, kdy se poprvé dozvěděl, že mistr světa v Mercedesu, ale ani v F1 nehodlá dále závodit.
"Jeho rozhodnutí jsem respektoval. Tím chci říci, že názory jak Hamiltona »Chci víc a víc, pokořit další historické záznamy a dosáhnout více rekordů«, tak Rosberga »Konečně jsem si splnil svůj životní sen a co může být víc než vrchol?« uznávám jako legitimní," pokračuje Zetsche.
Nicméně třiašedesátiletý šéf značky Mercedes-Benz přiznává, že by bylo lepší, kdyby Rosberg v týmu zůstal, už jenom proto, že by se mohl pyšnit dvěma mistry světa. "Bylo by samozřejmě snadnější a příjemnější, kdybychom měli v naší stáji dva šampiony v nadcházející sezóně - ne že by museli méně bojovat, ale bylo by to zábavnější. Ale takový je život, teď potřebujeme nového pilota. Opravdu mě Nicovo rozhodnutí nijak neurazilo, nebyl jsem zklamaný. Jeho rozhodnutí respektuji," dodává Zetsche.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.