Když dojde k zásadní situaci, která žádá okamžité informace, může hrát roli každá vteřina. Tak se stalo i v případě šéfa Dailmer AG, který musel být neprodleně informován o tom, co se stalo v týmu Mercedes F1.
Oznámení Nica Rosberga o ukončení jeho aktivní kariéry v F1 zastihlo tým Mercedesu nepřipravené - nikdo podobné rozhodnutí nečekal. Dokládá to i na první pohled humorná příhoda Dietera Zetsche, nejvlivnějšího muže koncernu Daimler AG, kterého tato zpráva zastihla - ve sprše.
"Zrovna jsem se sprchoval, když můj telefon začal zvonit. Vylezl jsem ven bez jakéhokoli oblečení - přece tam nepolezu v šatech. Viděl jsem, že mi volá Toto Wolff a hned mě napadlo »Zase něco s Lewisem!« Pak jsem ale vyslechl zprávu, kterou jsem rozhodně nečekal," líčí Zetsche moment, kdy se poprvé dozvěděl, že mistr světa v Mercedesu, ale ani v F1 nehodlá dále závodit.
"Jeho rozhodnutí jsem respektoval. Tím chci říci, že názory jak Hamiltona »Chci víc a víc, pokořit další historické záznamy a dosáhnout více rekordů«, tak Rosberga »Konečně jsem si splnil svůj životní sen a co může být víc než vrchol?« uznávám jako legitimní," pokračuje Zetsche.
Nicméně třiašedesátiletý šéf značky Mercedes-Benz přiznává, že by bylo lepší, kdyby Rosberg v týmu zůstal, už jenom proto, že by se mohl pyšnit dvěma mistry světa. "Bylo by samozřejmě snadnější a příjemnější, kdybychom měli v naší stáji dva šampiony v nadcházející sezóně - ne že by museli méně bojovat, ale bylo by to zábavnější. Ale takový je život, teď potřebujeme nového pilota. Opravdu mě Nicovo rozhodnutí nijak neurazilo, nebyl jsem zklamaný. Jeho rozhodnutí respektuji," dodává Zetsche.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.