Americký tým Haas má za sebou vcelku úspěšnou sezónu, i když po úvodní euforii nadšení poněkud polevilo. Na slabší výsledky doplatil navrátilec Esteban Gutiérrez, ale jinak je u zámořské stáje vše při starém - i na poli vývojovém.
Znamená to, že osmnáctiletý Santino Ferrucci nadále bude zastávat pozici vývojového pilota, v roce 2017 absolvuje dva testovací dny, bude přítomen při Grand Prix a bude plnit daný program na simulátoru. Vedle toho se plně zapojí do sezóny 2017 v GP3, kde pojede v barvách týmu DAMS. Tuto stáj reprezentoval už v uplynulé sezóně, v níž nasbíral 36 bodů, ve Spa se dokonce postavil na stupně vítězů a celkově mu patřilo 12. místo v šampionátu. Posezónní testy absolvoval pro DAMS a Trident na trati v Abú Zabí.
"Zůstává na pozici vývojového pilota. Projekt je dlouhodobý, přesně ještě netušíme, jak se věci příští rok přesně vyvinou, protože jak známo, testování se teprve chystá. Víme, že se v nich objeví, ale musíme se rozhodnout, kdy si vyhradíme dny pro nováčky a pro koho se rozhodneme. Další volbou mohou být nějaké páteční tréninky, ale ani to není jisté. Přes zimu si s ním promluvíme a uvidíme, co bude pak," domnívá se Günther Steiner. Podle něj se Ferrucci musí více zaměřit na lepší vyrovnanost výkonů, protože jeho výsledky v GP3 byly jak na houpačce.
"Je hodně rychlý, ale potřebuje zajet pár dobrých kol. V závodech je povzbudivé, že se rychle prosadí dopředu, ostatně byl jednou na stupních vítězů. Je mladý, musí se soustředit a říci si: »OK, jsem schopen zajet tři rychlé sektory, teď je třeba i rychlé kolo«, hodnotí Steiner svého svěřence.
Naskýtá se samozřejmě otázka, jaká bude budoucnost mladého Američana v týmu reprezentujícím zemi hvězd a pruhů. První vlaštovka po mnoha letech, Alexander Rossi, nenavázal na svou první anabázi u Manoru, Steiner je ale přesvědčen, že Ferrucci by mohl opět pozvednout poněkud zplihlou zástavu USA.
"Doufám, že to dokáže. V tuto chvíli se bude soustředit na GP3, musíme se přesvědčit, jak se vyvíjí - to je také důvod, proč s ním spolupracujeme. Ve Spojených státech je mnoho mladíků, ale on se jeví nejslibněji, proto jsme se rozhodli ho podpořit. A jestli to dokáže nebo ne, to je spíš otázka pro něj než pro mě," uzavírá Steiner.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.