Americký tým Haas má za sebou vcelku úspěšnou sezónu, i když po úvodní euforii nadšení poněkud polevilo. Na slabší výsledky doplatil navrátilec Esteban Gutiérrez, ale jinak je u zámořské stáje vše při starém - i na poli vývojovém.
Znamená to, že osmnáctiletý Santino Ferrucci nadále bude zastávat pozici vývojového pilota, v roce 2017 absolvuje dva testovací dny, bude přítomen při Grand Prix a bude plnit daný program na simulátoru. Vedle toho se plně zapojí do sezóny 2017 v GP3, kde pojede v barvách týmu DAMS. Tuto stáj reprezentoval už v uplynulé sezóně, v níž nasbíral 36 bodů, ve Spa se dokonce postavil na stupně vítězů a celkově mu patřilo 12. místo v šampionátu. Posezónní testy absolvoval pro DAMS a Trident na trati v Abú Zabí.
"Zůstává na pozici vývojového pilota. Projekt je dlouhodobý, přesně ještě netušíme, jak se věci příští rok přesně vyvinou, protože jak známo, testování se teprve chystá. Víme, že se v nich objeví, ale musíme se rozhodnout, kdy si vyhradíme dny pro nováčky a pro koho se rozhodneme. Další volbou mohou být nějaké páteční tréninky, ale ani to není jisté. Přes zimu si s ním promluvíme a uvidíme, co bude pak," domnívá se Günther Steiner. Podle něj se Ferrucci musí více zaměřit na lepší vyrovnanost výkonů, protože jeho výsledky v GP3 byly jak na houpačce.
"Je hodně rychlý, ale potřebuje zajet pár dobrých kol. V závodech je povzbudivé, že se rychle prosadí dopředu, ostatně byl jednou na stupních vítězů. Je mladý, musí se soustředit a říci si: »OK, jsem schopen zajet tři rychlé sektory, teď je třeba i rychlé kolo«, hodnotí Steiner svého svěřence.
Naskýtá se samozřejmě otázka, jaká bude budoucnost mladého Američana v týmu reprezentujícím zemi hvězd a pruhů. První vlaštovka po mnoha letech, Alexander Rossi, nenavázal na svou první anabázi u Manoru, Steiner je ale přesvědčen, že Ferrucci by mohl opět pozvednout poněkud zplihlou zástavu USA.
"Doufám, že to dokáže. V tuto chvíli se bude soustředit na GP3, musíme se přesvědčit, jak se vyvíjí - to je také důvod, proč s ním spolupracujeme. Ve Spojených státech je mnoho mladíků, ale on se jeví nejslibněji, proto jsme se rozhodli ho podpořit. A jestli to dokáže nebo ne, to je spíš otázka pro něj než pro mě," uzavírá Steiner.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.