Americký tým Haas má za sebou vcelku úspěšnou sezónu, i když po úvodní euforii nadšení poněkud polevilo. Na slabší výsledky doplatil navrátilec Esteban Gutiérrez, ale jinak je u zámořské stáje vše při starém - i na poli vývojovém.
Znamená to, že osmnáctiletý Santino Ferrucci nadále bude zastávat pozici vývojového pilota, v roce 2017 absolvuje dva testovací dny, bude přítomen při Grand Prix a bude plnit daný program na simulátoru. Vedle toho se plně zapojí do sezóny 2017 v GP3, kde pojede v barvách týmu DAMS. Tuto stáj reprezentoval už v uplynulé sezóně, v níž nasbíral 36 bodů, ve Spa se dokonce postavil na stupně vítězů a celkově mu patřilo 12. místo v šampionátu. Posezónní testy absolvoval pro DAMS a Trident na trati v Abú Zabí.
"Zůstává na pozici vývojového pilota. Projekt je dlouhodobý, přesně ještě netušíme, jak se věci příští rok přesně vyvinou, protože jak známo, testování se teprve chystá. Víme, že se v nich objeví, ale musíme se rozhodnout, kdy si vyhradíme dny pro nováčky a pro koho se rozhodneme. Další volbou mohou být nějaké páteční tréninky, ale ani to není jisté. Přes zimu si s ním promluvíme a uvidíme, co bude pak," domnívá se Günther Steiner. Podle něj se Ferrucci musí více zaměřit na lepší vyrovnanost výkonů, protože jeho výsledky v GP3 byly jak na houpačce.
"Je hodně rychlý, ale potřebuje zajet pár dobrých kol. V závodech je povzbudivé, že se rychle prosadí dopředu, ostatně byl jednou na stupních vítězů. Je mladý, musí se soustředit a říci si: »OK, jsem schopen zajet tři rychlé sektory, teď je třeba i rychlé kolo«, hodnotí Steiner svého svěřence.
Naskýtá se samozřejmě otázka, jaká bude budoucnost mladého Američana v týmu reprezentujícím zemi hvězd a pruhů. První vlaštovka po mnoha letech, Alexander Rossi, nenavázal na svou první anabázi u Manoru, Steiner je ale přesvědčen, že Ferrucci by mohl opět pozvednout poněkud zplihlou zástavu USA.
"Doufám, že to dokáže. V tuto chvíli se bude soustředit na GP3, musíme se přesvědčit, jak se vyvíjí - to je také důvod, proč s ním spolupracujeme. Ve Spojených státech je mnoho mladíků, ale on se jeví nejslibněji, proto jsme se rozhodli ho podpořit. A jestli to dokáže nebo ne, to je spíš otázka pro něj než pro mě," uzavírá Steiner.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.