Grand Prix Francie byla vždy událostí, protože vztah země galského kohouta k rychlosti je velice dobře znám. Proto nejspíš těžce nesli, že z kalendáře F1 před necelými deseti lety vypadli a na závody museli ke "konkurenci".
To se ale nyní změní a ještě dříve, než se dalo očekávat. Jak jsme informovali, ve hře byla Grand Prix Francie v roce 2018 s výhledem na pětiletou smlouvu. Jako nejžhavější kandidát byl zvažován piloty stále vysoce ceněný okruh Paul Ricard v Le Castellet, kde se závod F1 naposledy jel v roce 1990.
Čas však letí vpřed mílovými kroky, Bernie Ecclestone minulý týden oznámil agentuře Reuters, že Francouzi projevili zájem o pořádání Grand Prix a nyní už bylo oznámeno, že se závod pojede příští rok v závěru července právě na Paul Ricardu. Dohodu potvrdil Christian Estrosi, prezident regionu Provence a Cote d'Azur při pondělním jednání v Paříži.
Mnozí v tom vidí promyšlený Ecclestoneův krok nahradit německou Grand Prix, která se měla jet na Nürburgringu, ale ten nebyl schopen splnit finanční požadavky. Němci nejsou jedinou zemí z těch tradičních, kde se závody jezdí nebo jezdily několik desítek let - už i pořadatelé Grand Prix Velké Británie v Silverstone prohlásili, že budou muset pečlivě zvážit, zda po roce 2019, kdy vyprší platný kontrakt, budou schopni nadále nést finanční břemeno.
Taková starost nyní Francouze netrápí, jsou nadšeni, že se zase vrátí zpět do víru Grand Prix. Potvrzuje to i tweet Romaina Grosjeana: "Jsem opravdu superšťastný i za francouzské fandy, kteří budou konečně mít svou Grand Prix a mohou nás přijít podpořit!"
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.