Grand Prix Francie byla vždy událostí, protože vztah země galského kohouta k rychlosti je velice dobře znám. Proto nejspíš těžce nesli, že z kalendáře F1 před necelými deseti lety vypadli a na závody museli ke "konkurenci".
To se ale nyní změní a ještě dříve, než se dalo očekávat. Jak jsme informovali, ve hře byla Grand Prix Francie v roce 2018 s výhledem na pětiletou smlouvu. Jako nejžhavější kandidát byl zvažován piloty stále vysoce ceněný okruh Paul Ricard v Le Castellet, kde se závod F1 naposledy jel v roce 1990.
Čas však letí vpřed mílovými kroky, Bernie Ecclestone minulý týden oznámil agentuře Reuters, že Francouzi projevili zájem o pořádání Grand Prix a nyní už bylo oznámeno, že se závod pojede příští rok v závěru července právě na Paul Ricardu. Dohodu potvrdil Christian Estrosi, prezident regionu Provence a Cote d'Azur při pondělním jednání v Paříži.
Mnozí v tom vidí promyšlený Ecclestoneův krok nahradit německou Grand Prix, která se měla jet na Nürburgringu, ale ten nebyl schopen splnit finanční požadavky. Němci nejsou jedinou zemí z těch tradičních, kde se závody jezdí nebo jezdily několik desítek let - už i pořadatelé Grand Prix Velké Británie v Silverstone prohlásili, že budou muset pečlivě zvážit, zda po roce 2019, kdy vyprší platný kontrakt, budou schopni nadále nést finanční břemeno.
Taková starost nyní Francouze netrápí, jsou nadšeni, že se zase vrátí zpět do víru Grand Prix. Potvrzuje to i tweet Romaina Grosjeana: "Jsem opravdu superšťastný i za francouzské fandy, kteří budou konečně mít svou Grand Prix a mohou nás přijít podpořit!"
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.