Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe hovoří o kontroverzní taktice Lewise Hamiltona v Abú Zabí i o pokynu, který mu udělil. Vysvětluje, proč jej i přes přání sportovního ředitele Tota Wolffa odmítl zopakovat, když pilot nechtěl uposlechnout.
Hamilton ve Velké ceně Abú Zabí brzdil svého týmového kolegu. K titulu mu nestačilo vyhrát - potřeboval, aby Nico Rosberg skončil nejlépe čtvrtý. Když už měl Němec soupeře za zády, přišel v 51. kole po ignorování pobídek svého závodního inženýra pokyn od šéfa: "Lewisi, tady je Paddy. Pro vítězství v tomto závodě potřebujeme, abys zrychlil. To je instrukce."
Britský pilot se však necítil být ohrožen. Vědom si toho, že by v případě potřeby mohl zabrat, takže by jej dotírající Sebastian Vettel neohrozil, odsekl: "Paddy, ale já ve skutečnosti vedu. Jsem tady celkem v pohodě."
Na boxové zídce probíhaly horečné diskuse, jak odhaluje Lowe: "Když jsem Lewisovi řekl, aby přidal, tak další rozhovor na boxové zídce začal Toto: 'Řekni mu to ještě jednou, neudělal to.' Řekl jsem tedy: 'Ne, budu vypadat jako naprostý idiot, když to zopakuji.'"
"James [Vowles, šéf strategií Mercedesu], který sedí po mé pravici, je opravdu tím nejfantastičtějším stratégem. Ale nespočítalo mu to, že pilot nejezdí tou správnou rychlostí. Proto se s tím trápil," pokračuje technický ředitel Mercedesu, který včera na galavečeru Autosportu získal cenu Johna Bolstera.
"Pak to bylo o tom, abychom ho přiměli zrychlit, protože jinak podle grafu prohrajme. Proto jsem vedl rozhovor ve stylu: 'Nemyslíte se, že když v zrcátku uvidí rudé auto, tak nesešlápne plyn trochu tvrději?' Měli jsme o tom své debaty, ale zarazil jsem to," prozrazuje Lowe.
Sezóna podle něj "skončila skvěle nejen pro tým, ale pro sport jako celek, což opravdu přinese nové fanoušky. I když jsem Lewisovi řekl, aby zrychlil, tak to, co se stalo, podle mě bylo v pořádku."
K tomu však dodává jednu poznámku: "Stojí za to si vzpomenout na to, že v Monaku jsme Nicovi řekli, aby Lewise pustil před sebe - a tohle byl můj druhý týmový pokyn roku. On to během jedné zatáčky udělal. Kvůli troše přemýšlení to za vzpomínku stojí."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.