Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe hovoří o kontroverzní taktice Lewise Hamiltona v Abú Zabí i o pokynu, který mu udělil. Vysvětluje, proč jej i přes přání sportovního ředitele Tota Wolffa odmítl zopakovat, když pilot nechtěl uposlechnout.
Hamilton ve Velké ceně Abú Zabí brzdil svého týmového kolegu. K titulu mu nestačilo vyhrát - potřeboval, aby Nico Rosberg skončil nejlépe čtvrtý. Když už měl Němec soupeře za zády, přišel v 51. kole po ignorování pobídek svého závodního inženýra pokyn od šéfa: "Lewisi, tady je Paddy. Pro vítězství v tomto závodě potřebujeme, abys zrychlil. To je instrukce."
Britský pilot se však necítil být ohrožen. Vědom si toho, že by v případě potřeby mohl zabrat, takže by jej dotírající Sebastian Vettel neohrozil, odsekl: "Paddy, ale já ve skutečnosti vedu. Jsem tady celkem v pohodě."
Na boxové zídce probíhaly horečné diskuse, jak odhaluje Lowe: "Když jsem Lewisovi řekl, aby přidal, tak další rozhovor na boxové zídce začal Toto: 'Řekni mu to ještě jednou, neudělal to.' Řekl jsem tedy: 'Ne, budu vypadat jako naprostý idiot, když to zopakuji.'"
"James [Vowles, šéf strategií Mercedesu], který sedí po mé pravici, je opravdu tím nejfantastičtějším stratégem. Ale nespočítalo mu to, že pilot nejezdí tou správnou rychlostí. Proto se s tím trápil," pokračuje technický ředitel Mercedesu, který včera na galavečeru Autosportu získal cenu Johna Bolstera.
"Pak to bylo o tom, abychom ho přiměli zrychlit, protože jinak podle grafu prohrajme. Proto jsem vedl rozhovor ve stylu: 'Nemyslíte se, že když v zrcátku uvidí rudé auto, tak nesešlápne plyn trochu tvrději?' Měli jsme o tom své debaty, ale zarazil jsem to," prozrazuje Lowe.
Sezóna podle něj "skončila skvěle nejen pro tým, ale pro sport jako celek, což opravdu přinese nové fanoušky. I když jsem Lewisovi řekl, aby zrychlil, tak to, co se stalo, podle mě bylo v pořádku."
K tomu však dodává jednu poznámku: "Stojí za to si vzpomenout na to, že v Monaku jsme Nicovi řekli, aby Lewise pustil před sebe - a tohle byl můj druhý týmový pokyn roku. On to během jedné zatáčky udělal. Kvůli troše přemýšlení to za vzpomínku stojí."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.