Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe hovoří o kontroverzní taktice Lewise Hamiltona v Abú Zabí i o pokynu, který mu udělil. Vysvětluje, proč jej i přes přání sportovního ředitele Tota Wolffa odmítl zopakovat, když pilot nechtěl uposlechnout.
Hamilton ve Velké ceně Abú Zabí brzdil svého týmového kolegu. K titulu mu nestačilo vyhrát - potřeboval, aby Nico Rosberg skončil nejlépe čtvrtý. Když už měl Němec soupeře za zády, přišel v 51. kole po ignorování pobídek svého závodního inženýra pokyn od šéfa: "Lewisi, tady je Paddy. Pro vítězství v tomto závodě potřebujeme, abys zrychlil. To je instrukce."
Britský pilot se však necítil být ohrožen. Vědom si toho, že by v případě potřeby mohl zabrat, takže by jej dotírající Sebastian Vettel neohrozil, odsekl: "Paddy, ale já ve skutečnosti vedu. Jsem tady celkem v pohodě."
Na boxové zídce probíhaly horečné diskuse, jak odhaluje Lowe: "Když jsem Lewisovi řekl, aby přidal, tak další rozhovor na boxové zídce začal Toto: 'Řekni mu to ještě jednou, neudělal to.' Řekl jsem tedy: 'Ne, budu vypadat jako naprostý idiot, když to zopakuji.'"
"James [Vowles, šéf strategií Mercedesu], který sedí po mé pravici, je opravdu tím nejfantastičtějším stratégem. Ale nespočítalo mu to, že pilot nejezdí tou správnou rychlostí. Proto se s tím trápil," pokračuje technický ředitel Mercedesu, který včera na galavečeru Autosportu získal cenu Johna Bolstera.
"Pak to bylo o tom, abychom ho přiměli zrychlit, protože jinak podle grafu prohrajme. Proto jsem vedl rozhovor ve stylu: 'Nemyslíte se, že když v zrcátku uvidí rudé auto, tak nesešlápne plyn trochu tvrději?' Měli jsme o tom své debaty, ale zarazil jsem to," prozrazuje Lowe.
Sezóna podle něj "skončila skvěle nejen pro tým, ale pro sport jako celek, což opravdu přinese nové fanoušky. I když jsem Lewisovi řekl, aby zrychlil, tak to, co se stalo, podle mě bylo v pořádku."
K tomu však dodává jednu poznámku: "Stojí za to si vzpomenout na to, že v Monaku jsme Nicovi řekli, aby Lewise pustil před sebe - a tohle byl můj druhý týmový pokyn roku. On to během jedné zatáčky udělal. Kvůli troše přemýšlení to za vzpomínku stojí."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.