Odchod mexického pilota od amerického týmu už je znám několik týdnů. Planuly kolem něj určité vášně, ale skutečnost je neměnná a zejména týmoví zástupci o ní už dále nechtějí mluvit. Pouze deklarují, že by se Esteban měl rozloučit výsledkem v bodované desítce.
V kvalifikaci na poslední Grand Prix sezóny Esteban Gutiérrez dokázal svého týmového kolegu porazit, čímž trochu vylepšil vzájemné skóre. V kvalifikacích, které až na drobné výjimky končili piloti Haasu vždy v Q2, byl Grosjean úspěšnější v 13 případech. Francouz, jenž se v Q1 umístil celkem třikrát, zajel nejlepší trénink v Brazílii (7), ale pohříchu tam vůbec neodstartoval do závodu; Gutiérrez se do poslední části kvalifikace probojoval dvakrát a vždy obsadil desáté místo (Itálie a Japonsko).
Mexičan však doposud nedokázal vyjet jediný bod, zatímco jeho týmový kolega už devětadvacet. Nejspíš i to hrálo roli v týmovém rozhodnutí Estebana nahradit - jak známo, jeho nástupcem bude Kevin Magnussen. Navzdory ukončení spolupráce Günther Steiner očekává, že se Gutiérrez rozloučí s týmem bodovaným výsledkem. Rovněž připouští, že o důvodech rozvázání kontraktu s pilotem ještě nemluvil.
"Ne, ještě jsem to neudělal, ale ani to nemá smysl. Musí se soustředit na závod, protože bych chtěl, aby od našeho týmu odešel s bodovaným výsledkem. Chceme, aby zůstal koncentrovaný na závod, zajel dobrou kvalifikaci, takže má stále dobrou pozici na umístění v první desítce. Doufám, že se mu to podaří, od týmu bude mít maximální podporu. Zaslouží si to," komentoval Steiner situaci.
"Samozřejmě není nijak nadšený odchodem, ale tento víkend jako pravý profesionál odvedl svou práci. Upřímně řečeno, očekávali jsme, že se tak zachová, nic jiného vlastně nepřipadalo v úvahu. Vždy vystupoval jako profesionál - s výjimkou svého vzteklého výstupu v minulém závodě v Brazílii. Do Abú Zabí přijel soustředěný, zaměřil se na svou práci, v kvalifikaci byl dobrý. To je také důvod, proč jsem řekl, že doufám v bodovaný výsledek, protože to pro něj bude nejlepší důkaz, že má v F1 zůstat, měl by tu mít svůj prostor. Nemluvím ale o žádném zvýhodňování. V kvalifikaci porazil Romaina na stejném voze. Dokonce dostal pro závod nový, v pořadí pátý motor, takže víc už pro něj nemůžeme udělat," hodnotí Mexičanovy šance v posledním závodě Steiner.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.