Odchod mexického pilota od amerického týmu už je znám několik týdnů. Planuly kolem něj určité vášně, ale skutečnost je neměnná a zejména týmoví zástupci o ní už dále nechtějí mluvit. Pouze deklarují, že by se Esteban měl rozloučit výsledkem v bodované desítce.
V kvalifikaci na poslední Grand Prix sezóny Esteban Gutiérrez dokázal svého týmového kolegu porazit, čímž trochu vylepšil vzájemné skóre. V kvalifikacích, které až na drobné výjimky končili piloti Haasu vždy v Q2, byl Grosjean úspěšnější v 13 případech. Francouz, jenž se v Q1 umístil celkem třikrát, zajel nejlepší trénink v Brazílii (7), ale pohříchu tam vůbec neodstartoval do závodu; Gutiérrez se do poslední části kvalifikace probojoval dvakrát a vždy obsadil desáté místo (Itálie a Japonsko).
Mexičan však doposud nedokázal vyjet jediný bod, zatímco jeho týmový kolega už devětadvacet. Nejspíš i to hrálo roli v týmovém rozhodnutí Estebana nahradit - jak známo, jeho nástupcem bude Kevin Magnussen. Navzdory ukončení spolupráce Günther Steiner očekává, že se Gutiérrez rozloučí s týmem bodovaným výsledkem. Rovněž připouští, že o důvodech rozvázání kontraktu s pilotem ještě nemluvil.
"Ne, ještě jsem to neudělal, ale ani to nemá smysl. Musí se soustředit na závod, protože bych chtěl, aby od našeho týmu odešel s bodovaným výsledkem. Chceme, aby zůstal koncentrovaný na závod, zajel dobrou kvalifikaci, takže má stále dobrou pozici na umístění v první desítce. Doufám, že se mu to podaří, od týmu bude mít maximální podporu. Zaslouží si to," komentoval Steiner situaci.
"Samozřejmě není nijak nadšený odchodem, ale tento víkend jako pravý profesionál odvedl svou práci. Upřímně řečeno, očekávali jsme, že se tak zachová, nic jiného vlastně nepřipadalo v úvahu. Vždy vystupoval jako profesionál - s výjimkou svého vzteklého výstupu v minulém závodě v Brazílii. Do Abú Zabí přijel soustředěný, zaměřil se na svou práci, v kvalifikaci byl dobrý. To je také důvod, proč jsem řekl, že doufám v bodovaný výsledek, protože to pro něj bude nejlepší důkaz, že má v F1 zůstat, měl by tu mít svůj prostor. Nemluvím ale o žádném zvýhodňování. V kvalifikaci porazil Romaina na stejném voze. Dokonce dostal pro závod nový, v pořadí pátý motor, takže víc už pro něj nemůžeme udělat," hodnotí Mexičanovy šance v posledním závodě Steiner.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.