Do konce závodu v Brazílii chybělo deset kol, když tým Haas mohl začít předčasně balit. Do garáže zajel i druhý pilot Esteban Gutiérrez, a protože Grosjean vůbec neodstartoval, skončila bilance amerického týmu v Brazílii neúspěchem.
Kamery byly u toho, když Mexičan v 61. kole zajel do garáže a vystoupil z vozu.Poodešel do zadní části garáže a zlostně mrskl rukavicemi ke stěně. Když se pak dostal do blízkosti Günthera Steinera, ten ho chytil za ramena a důsledně mu něco říkal.
Chvíli to vypadalo, že se ti dva pustí do křížku, ale Esteban později vysvětlil, že nešlo o nic jiného než o pouhé "špatné načasování" a frustraci z dalšího závodu, kdy se projevila nespolehlivost jeho vozu.
"He just arrived at the wrong moment!" @EstebanGtz says he's patched things up with the Haas team boss... #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/QiV4BNmwVf
— Formula 1 (@F1) November 14, 2016"Byl jsem v tom okamžiku hodně naštvaný. Ale ne na někoho konkrétního, jen naše setkání bylo špatně načasované. Později jsme se tomu s ostatními zasmáli. Vypadalo to, jako kdyby mělo k něčemu dojít, ale to nebylo nutné. Nemyslím, že by bylo fér někoho obviňovat, protože v tuto chvíli ještě přesně nevíme, v čem byl problém.
Porucha byla v elektronice a my ztratili další příležitost. Ta situace mě rozčílila, protože podobné věci se v průběhu roku stávaly moc často. Není to nic příjemného, ale musíme pokračovat a nehodit flintu do žita," vysvětlil události v týmové garáži Gutiérrez.
Mnozí vidí za jeho jednáním také zklamání, že nebude pokračovat v barvách amerického týmu i příští rok. Gutiérrez to popírá a jenom tvrdí, že rozladěnost je spíš známkou toho, jak úporně chce dokončit sezónu s Haasem nějakým dobrým výsledkem, právě odchodu navzdory.
"Samozřejmě, pokouším se jet co nejlépe. Všichni dělají maximum. Jsem profesionál a chci odvést to nejlepší nejen pro sebe, ale i pro tým. Kvůli tomu závodím, pořád ještě mám před sebou jeden závod a myslím, že jsem byl vždycky tám, který chce odejít v dobrém a profesionálně. Do poslední chvíle chci dělat to nejlepší, čeho jsem schopen," dodává Gutiérrez.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.