Situace Sauberu je od poloviny letošního roku lepší, příchod nového investora zajistil týmu budoucnost, i když výsledkově se na razantní vzestup zatím čeká. Pochopitelně se ve světle přestupových sítí čeká, jako bude švýcarský tým pokračovat.
Leccos naznačuje prohlášení vedoucí týmu Moniši Kaltenbornové, která dle vlastních slov nemá obavy z odchodu stávajících pilotů, přestože příspěvky jejich osobních sponzorů jsou nezanedbatelnou položkou v rozpočtu týmu. Nasvědčuje tomu i skutečnost, že jak Felipe Nasr, tak Marcus Ericsson v uplynulých dnech jednali o dalších možných variantách.
"Nejsme nijak nervózní, nic už nezpochybňuje existenci týmu. Už nejsme závislí na jiných zdrojích, jak tomu bylo v předchozích dobách. Ale v případě kvalitního pilota, který bude mít silného partnera, neznám tým, který by takovou kombinaci odmítl. Přijde to vždy vhod jak týmu, tak i pilotovi. Máme několik možností a je třeba je řádně posoudit. Jsou mezi nimi i Nasr a Ericsson, ale rozhodně nemáme žádný prioritní seznam," líčí situaci Kalternbornová.
Platí to tedy i pro Marcuse Ericssona. Ani v jeho případě není jisté, zda bude nadále hájit barvy Sauberu, ačkoliv příspěvek od jeho sponzora běžel souběžně s podporou nových majitelů Longbow Finance.
"To jsou dvě věci, které nejsou nijak navzájem provázané. Pokud nějaký tým projeví o Marcuse zájem, jsme otevření debatě a určitě si o tom můžeme pohovořit. Zda z toho budou plynout nějaké podmínky ze strany Longbow Finance nevím. Je to jiný projekt, který na naše jednání nemá vliv. Jak už jsem řekla, pokud se jedny dveře zavřou, mohou se otevřít nové," pokračuje vedoucí Sauberu.
"Ještě jsme neoznámili naši jezdeckou sestavu. Sledujeme vývoj na burze pilotů a jak jsem už naznačila, máme jisté možnosti, nezávislé na tom, co probíhá. Nelze však vyloučit, že může dojít k určitému ovlivnění. Byli bychom samozřejmě rádi, aby se vše co nejrychleji vyřešilo, ostatně vše se může neuvěřitelně urychlit. Znovu mohu zopakovat, že máme své možnosti, ale nikoli seznam priorit," dodává Kaltenbornová.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.