Situace Sauberu je od poloviny letošního roku lepší, příchod nového investora zajistil týmu budoucnost, i když výsledkově se na razantní vzestup zatím čeká. Pochopitelně se ve světle přestupových sítí čeká, jako bude švýcarský tým pokračovat.
Leccos naznačuje prohlášení vedoucí týmu Moniši Kaltenbornové, která dle vlastních slov nemá obavy z odchodu stávajících pilotů, přestože příspěvky jejich osobních sponzorů jsou nezanedbatelnou položkou v rozpočtu týmu. Nasvědčuje tomu i skutečnost, že jak Felipe Nasr, tak Marcus Ericsson v uplynulých dnech jednali o dalších možných variantách.
"Nejsme nijak nervózní, nic už nezpochybňuje existenci týmu. Už nejsme závislí na jiných zdrojích, jak tomu bylo v předchozích dobách. Ale v případě kvalitního pilota, který bude mít silného partnera, neznám tým, který by takovou kombinaci odmítl. Přijde to vždy vhod jak týmu, tak i pilotovi. Máme několik možností a je třeba je řádně posoudit. Jsou mezi nimi i Nasr a Ericsson, ale rozhodně nemáme žádný prioritní seznam," líčí situaci Kalternbornová.
Platí to tedy i pro Marcuse Ericssona. Ani v jeho případě není jisté, zda bude nadále hájit barvy Sauberu, ačkoliv příspěvek od jeho sponzora běžel souběžně s podporou nových majitelů Longbow Finance.
"To jsou dvě věci, které nejsou nijak navzájem provázané. Pokud nějaký tým projeví o Marcuse zájem, jsme otevření debatě a určitě si o tom můžeme pohovořit. Zda z toho budou plynout nějaké podmínky ze strany Longbow Finance nevím. Je to jiný projekt, který na naše jednání nemá vliv. Jak už jsem řekla, pokud se jedny dveře zavřou, mohou se otevřít nové," pokračuje vedoucí Sauberu.
"Ještě jsme neoznámili naši jezdeckou sestavu. Sledujeme vývoj na burze pilotů a jak jsem už naznačila, máme jisté možnosti, nezávislé na tom, co probíhá. Nelze však vyloučit, že může dojít k určitému ovlivnění. Byli bychom samozřejmě rádi, aby se vše co nejrychleji vyřešilo, ostatně vše se může neuvěřitelně urychlit. Znovu mohu zopakovat, že máme své možnosti, ale nikoli seznam priorit," dodává Kaltenbornová.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.