Jenson Button prozradil, že ve Formuli 1 piloti přestali být testováni na užívání zakázaných látek. I nadále však musí Světové antidopingové agentuře (WADA) hlásit místa svého pobytu, což je zbytečně omezuje.
"Nebyl jsem letos testován a nevím o nikom z jezdců, kdo by byl v poslední době testován na doping. Obvykle to dělávali během zimy, ale zdá se, že s náhodnými testy přestali. Já jsem ho neabsolvoval už tři nebo čtyři roky. Procházeli jsme také testy moči po závodě, ale ty také skončily," odhaluje Button pozadí sportovního života ve Formuli 1.
Piloti jsou tak zbytečně omezováni: "Musíme mít osobní asistentky, aby nám dělaly plány. Každý den musíme WADA sdělit, kde jsme, a jednu hodinu denně musíme být přesně na tom místě, které nahlásíme. Nemůžeme cestovat. Musíme jím dát adresu našeho hotelového pokoje, kde jsme mezi 6 - 7 hodinou ranní."
"Musíme se toho úzkostlivě držet, sedět tam a čekat. Když si tedy dáváme tu námahu a zaměstnáváme lidi, aby vytvářeli rozvrh pro WADA, pak bychom měli být alespoň testováni. Jinak je to mrhání penězi a zbytečná ztráta našeho času," stěžuje si britský pilot, jemuž letos v šampionátu patří s 21 body až 15. místo.
Netuší ale, která látka by pomohla zvyšovat výkonnost jezdců v F1: "Abych byl upřímný, tak momentálně neexistuje nic, o čem bych věděl, že by mohlo závodnímu jezdci pomoci. Předpokládám, že příští rok to bude fyzicky náročnější, takže by pak měli testovat jezdce, kteří by se chtěli trochu posílit."
Jenže to už Button závodit nebude - McLaren již dříve ohlásil "inovativní" strategii tří pilotů, která počítá s tím, že si dá v sezóně 2017 pauzu. Ron Dennis sice rezolutně tvrdí, že Jenson bude mít v roce 2018 šanci na návrat, podle zákulisních zdrojů však letošní Velká cena Abú Zabí bude jeho poslední.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.