Jenson Button prozradil, že ve Formuli 1 piloti přestali být testováni na užívání zakázaných látek. I nadále však musí Světové antidopingové agentuře (WADA) hlásit místa svého pobytu, což je zbytečně omezuje.
"Nebyl jsem letos testován a nevím o nikom z jezdců, kdo by byl v poslední době testován na doping. Obvykle to dělávali během zimy, ale zdá se, že s náhodnými testy přestali. Já jsem ho neabsolvoval už tři nebo čtyři roky. Procházeli jsme také testy moči po závodě, ale ty také skončily," odhaluje Button pozadí sportovního života ve Formuli 1.
Piloti jsou tak zbytečně omezováni: "Musíme mít osobní asistentky, aby nám dělaly plány. Každý den musíme WADA sdělit, kde jsme, a jednu hodinu denně musíme být přesně na tom místě, které nahlásíme. Nemůžeme cestovat. Musíme jím dát adresu našeho hotelového pokoje, kde jsme mezi 6 - 7 hodinou ranní."
"Musíme se toho úzkostlivě držet, sedět tam a čekat. Když si tedy dáváme tu námahu a zaměstnáváme lidi, aby vytvářeli rozvrh pro WADA, pak bychom měli být alespoň testováni. Jinak je to mrhání penězi a zbytečná ztráta našeho času," stěžuje si britský pilot, jemuž letos v šampionátu patří s 21 body až 15. místo.
Netuší ale, která látka by pomohla zvyšovat výkonnost jezdců v F1: "Abych byl upřímný, tak momentálně neexistuje nic, o čem bych věděl, že by mohlo závodnímu jezdci pomoci. Předpokládám, že příští rok to bude fyzicky náročnější, takže by pak měli testovat jezdce, kteří by se chtěli trochu posílit."
Jenže to už Button závodit nebude - McLaren již dříve ohlásil "inovativní" strategii tří pilotů, která počítá s tím, že si dá v sezóně 2017 pauzu. Ron Dennis sice rezolutně tvrdí, že Jenson bude mít v roce 2018 šanci na návrat, podle zákulisních zdrojů však letošní Velká cena Abú Zabí bude jeho poslední.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.