Jenson Button prozradil, že ve Formuli 1 piloti přestali být testováni na užívání zakázaných látek. I nadále však musí Světové antidopingové agentuře (WADA) hlásit místa svého pobytu, což je zbytečně omezuje.
"Nebyl jsem letos testován a nevím o nikom z jezdců, kdo by byl v poslední době testován na doping. Obvykle to dělávali během zimy, ale zdá se, že s náhodnými testy přestali. Já jsem ho neabsolvoval už tři nebo čtyři roky. Procházeli jsme také testy moči po závodě, ale ty také skončily," odhaluje Button pozadí sportovního života ve Formuli 1.
Piloti jsou tak zbytečně omezováni: "Musíme mít osobní asistentky, aby nám dělaly plány. Každý den musíme WADA sdělit, kde jsme, a jednu hodinu denně musíme být přesně na tom místě, které nahlásíme. Nemůžeme cestovat. Musíme jím dát adresu našeho hotelového pokoje, kde jsme mezi 6 - 7 hodinou ranní."
"Musíme se toho úzkostlivě držet, sedět tam a čekat. Když si tedy dáváme tu námahu a zaměstnáváme lidi, aby vytvářeli rozvrh pro WADA, pak bychom měli být alespoň testováni. Jinak je to mrhání penězi a zbytečná ztráta našeho času," stěžuje si britský pilot, jemuž letos v šampionátu patří s 21 body až 15. místo.
Netuší ale, která látka by pomohla zvyšovat výkonnost jezdců v F1: "Abych byl upřímný, tak momentálně neexistuje nic, o čem bych věděl, že by mohlo závodnímu jezdci pomoci. Předpokládám, že příští rok to bude fyzicky náročnější, takže by pak měli testovat jezdce, kteří by se chtěli trochu posílit."
Jenže to už Button závodit nebude - McLaren již dříve ohlásil "inovativní" strategii tří pilotů, která počítá s tím, že si dá v sezóně 2017 pauzu. Ron Dennis sice rezolutně tvrdí, že Jenson bude mít v roce 2018 šanci na návrat, podle zákulisních zdrojů však letošní Velká cena Abú Zabí bude jeho poslední.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.