Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley si všímá, že je Nico Hülkenberg po podpisu smlouvy s Renaultem klidnější, což se projevilo také na jeho lepších výkonech v Austinu.
Německý pilot se pro závod v USA kvalifikoval na sedmém místě, v něm ale musel odstoupit po kolizi v první zatáčce: "Vijay [Mallya] si zaslouží pochvalu za to, jak rychle, efektivně a soucitně věci řešil. Nica to zklidnilo a umožnilo mu to udělat to, co jsme od něj potřebovali pro vyvážení jeho kariéry s námi, a předvedl výbornou kvalifikaci."
"Žel byl zapojen do incidentu v 1. zatáčce, což jej vyřadilo ze závodu, ale on s tím nemohl nic dělat. V kvalifikaci byl stejně vždy rychlý a vždy do ní dával 100 %, ale teď to byla jeho mysl klidná a všechno bylo čisté a dobře zvládnuté," pochvaluje si pro Autosport Fernley výkony Hülkenberga v Austinu po potvrzení jeho přestupu k Renaultu příští rok.
"Efektivní a rychlý způsob řešení, obzvlášť ze strany Vijaye, ho pomohl stabilizovat. Bojujeme o čtvrtou příčku [mezi konstruktéry] a potřebujeme, aby oba jezdci fungovali naplno, proto si nemyslím, že bychom o něco přišli. Vijay to opravdu dobře zvládl, kontroloval to, všechny zklidnil, vrátil se k dalšímu závodu a fungoval jako obvykle," dodává Fernley.
Force India však na Williams dva body ztratila, protože Bottas sice skončil mimo první desítku, ale Sergio Pérez projel cílem na osmém místě za Felipem Massou. Do konce sezóny zbývají tři závody, v šampionátu má nicméně stále náskok 8 bodů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.