AUSTIN: Opakující se problémy s aerodynamickými prvky u obou vozů Haas dokonce vedly k přerušení druhého tréninku. Tým věnoval velkou pozornost této problematice a podle manažera Steinera už by se podobná záležitost neměla opakovat.
Grosjeana ztráta "wingletů" postihla v obou trénincích, Gutiérrez v druhém rozesel několik úlomků mezi třetí a pátou zatáčkou, proto vedení závodu vyvěsilo červenou vlajku. Steiner uvedl, že se podařilo najít příčinu, kterou do dalších jízd budou členové týmu schopni vyřešit.
"Pátek nebyl dobrý. Musíme pracovat lépe, měli jsme několik problémů, ulomily se nám zadní winglety. Nemáme dostatečnou rychlost, musíme pořádně přidat, abychom se v třetím tréninku zase vyšvihli nahoru," vysvětlil situaci Steiner a rovněž zodpověděl otázku, kolikrát vlastně Haasy byly podobným defektem postiženy.
"Příliš často. Nevím, jestli třikrát nebo čtyřikrát, ale je to vždycky na stejném místě. Přišli jsme na příčinu, dáme to do pořádku. Obrubníky a vysoký přítlak v prvním sektoru, v zatáčkách tři, čtyři a pět generuje vysoké zatížení a nadměrné vibrace. Nečekali jsme, že zatížení vozu bude tak vysoké, ale už jsme se poučili a zjednali nápravu," pokračuje Steiner.
Nejenom přejíždění obrubníků v prvním rychlém sektoru přinášelo následné problémy. V závěru prvního tréninku dokonce oba jezdci současně zastavili na konci boxové uličky. Steiner by však tuto příhodu nijak nepřeceňoval.
"Gutiérrezovi prostě zhasl motor, u druhého vozu nešla zařadit zpátečka, takže byl odtlačen zpět. Nic dramatického. Byla to otázka mapování motoru, jedno auto zastavilo, u druhého byly problémy s převodovkou, takže jsme zavolali Romainovi »Nic nepodnikej, my tě zatlačíme do boxů«. Než aby se pokoušel s převodovkou manipulovat a zničil ji, raději jsme z bezpečnostních důvodů zvolili toto řešení. Nic jiného v tom nebylo. Sdělil nám, že není schopen zařadit zpátečku, tak jsme ho vyzvali, aby zastavit a tím jsme se vyhnuli dalším problémům," dodává Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.