AUSTIN: Opakující se problémy s aerodynamickými prvky u obou vozů Haas dokonce vedly k přerušení druhého tréninku. Tým věnoval velkou pozornost této problematice a podle manažera Steinera už by se podobná záležitost neměla opakovat.
Grosjeana ztráta "wingletů" postihla v obou trénincích, Gutiérrez v druhém rozesel několik úlomků mezi třetí a pátou zatáčkou, proto vedení závodu vyvěsilo červenou vlajku. Steiner uvedl, že se podařilo najít příčinu, kterou do dalších jízd budou členové týmu schopni vyřešit.
"Pátek nebyl dobrý. Musíme pracovat lépe, měli jsme několik problémů, ulomily se nám zadní winglety. Nemáme dostatečnou rychlost, musíme pořádně přidat, abychom se v třetím tréninku zase vyšvihli nahoru," vysvětlil situaci Steiner a rovněž zodpověděl otázku, kolikrát vlastně Haasy byly podobným defektem postiženy.
"Příliš často. Nevím, jestli třikrát nebo čtyřikrát, ale je to vždycky na stejném místě. Přišli jsme na příčinu, dáme to do pořádku. Obrubníky a vysoký přítlak v prvním sektoru, v zatáčkách tři, čtyři a pět generuje vysoké zatížení a nadměrné vibrace. Nečekali jsme, že zatížení vozu bude tak vysoké, ale už jsme se poučili a zjednali nápravu," pokračuje Steiner.
Nejenom přejíždění obrubníků v prvním rychlém sektoru přinášelo následné problémy. V závěru prvního tréninku dokonce oba jezdci současně zastavili na konci boxové uličky. Steiner by však tuto příhodu nijak nepřeceňoval.
"Gutiérrezovi prostě zhasl motor, u druhého vozu nešla zařadit zpátečka, takže byl odtlačen zpět. Nic dramatického. Byla to otázka mapování motoru, jedno auto zastavilo, u druhého byly problémy s převodovkou, takže jsme zavolali Romainovi »Nic nepodnikej, my tě zatlačíme do boxů«. Než aby se pokoušel s převodovkou manipulovat a zničil ji, raději jsme z bezpečnostních důvodů zvolili toto řešení. Nic jiného v tom nebylo. Sdělil nám, že není schopen zařadit zpátečku, tak jsme ho vyzvali, aby zastavit a tím jsme se vyhnuli dalším problémům," dodává Steiner.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.