AUSTIN: Opakující se problémy s aerodynamickými prvky u obou vozů Haas dokonce vedly k přerušení druhého tréninku. Tým věnoval velkou pozornost této problematice a podle manažera Steinera už by se podobná záležitost neměla opakovat.
Grosjeana ztráta "wingletů" postihla v obou trénincích, Gutiérrez v druhém rozesel několik úlomků mezi třetí a pátou zatáčkou, proto vedení závodu vyvěsilo červenou vlajku. Steiner uvedl, že se podařilo najít příčinu, kterou do dalších jízd budou členové týmu schopni vyřešit.
"Pátek nebyl dobrý. Musíme pracovat lépe, měli jsme několik problémů, ulomily se nám zadní winglety. Nemáme dostatečnou rychlost, musíme pořádně přidat, abychom se v třetím tréninku zase vyšvihli nahoru," vysvětlil situaci Steiner a rovněž zodpověděl otázku, kolikrát vlastně Haasy byly podobným defektem postiženy.
"Příliš často. Nevím, jestli třikrát nebo čtyřikrát, ale je to vždycky na stejném místě. Přišli jsme na příčinu, dáme to do pořádku. Obrubníky a vysoký přítlak v prvním sektoru, v zatáčkách tři, čtyři a pět generuje vysoké zatížení a nadměrné vibrace. Nečekali jsme, že zatížení vozu bude tak vysoké, ale už jsme se poučili a zjednali nápravu," pokračuje Steiner.
Nejenom přejíždění obrubníků v prvním rychlém sektoru přinášelo následné problémy. V závěru prvního tréninku dokonce oba jezdci současně zastavili na konci boxové uličky. Steiner by však tuto příhodu nijak nepřeceňoval.
"Gutiérrezovi prostě zhasl motor, u druhého vozu nešla zařadit zpátečka, takže byl odtlačen zpět. Nic dramatického. Byla to otázka mapování motoru, jedno auto zastavilo, u druhého byly problémy s převodovkou, takže jsme zavolali Romainovi »Nic nepodnikej, my tě zatlačíme do boxů«. Než aby se pokoušel s převodovkou manipulovat a zničil ji, raději jsme z bezpečnostních důvodů zvolili toto řešení. Nic jiného v tom nebylo. Sdělil nám, že není schopen zařadit zpátečku, tak jsme ho vyzvali, aby zastavit a tím jsme se vyhnuli dalším problémům," dodává Steiner.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.