Force India, Renault i již potvrdili naši zprávu o přestupu Nica Hülkenberga. Co k tomu týmy a samotný jezdec říkají?
Devětadvacetiletý Němec od svého debutu v F1 v roce 2010 absolvoval 111 velkých cen. Dříve závodil za Williams, Sauber a Force Indii, od příští sezóny bude reprezentovat Renault.
Předseda Renaultu Sport Jérôme Stoll komentuje: "Rok 2017 bude druhou sezónou skupiny Renault po návratu do Formule 1 jako výrobce a dalším krokem v naší cestě. Tato sezóna se vyznačovala položením základu pro budoucí úspěch. Pro náš další krok potřebujeme zkušeného jezdce, který má stále hlad po pódiích.
Nico Hülkenberg toto perfektně splňuje a je výtečným doplňkem pro to, co chceme dosáhnout. Je velmi talentovaným, odhodlaným a motivovaným jezdcem. Nico nám umožní využít veškerou tu tvrdou práci z letošní sezóny a převést ji do lepších výsledků na dráze v roce 2017 a dále. Těšíme se na to, až ho uvidíme v našem novém voze pro příští sezónu."
Hülkenberg to s potěšením komentuje: "Jsem moc rád, že se od roku 2017 přidám k Renaultu. Ten byl vždy velkým hráčem ve světě motorsportu, což vzbuzuje neuvěřitelné vzpomínky - Michael Schumacher během svého období s Renaultem pomohl nejen Německu jako národu F1, ale také zažehl mé nadšení a oheň pro závodění. Jako součást rodiny Renault chci vyvíjet auto a psát nové úspěšné příběhy," uvádí Hülkenberg.
"Bylo to vždy mým snem pracovat pro tovární tým. Nová pravidla v F1 změní hru a poskytnou našemu týmu dobrou příležitost. V nadcházejících letech bude Renault velkým hráčem, což zapadá do mého přístupu k závodění naplno. Už se nemůžu dočkat, až se stanu jeho součástí.
Po zbývající závody roku do toho dám to nejlepší, abychom Force Indii pomohl získat čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů. To by byl skvělý úspěch pro celý tým Force Indie - největší úspěch v jeho historii a skvělým zakončením fantastického období s ním. Jsem Force Indii vděčný za to, že mi dala možnost využít tuto novou příležitost," pokračuje Hülkenberg.
Force India dnes na svém webu potvrdila, že ji její opora opouští. Majitel týmu Vijay Mallya se s ním loučí slovy: "Všichni ve Force Indii přejeme Nicovi, aby se mu dařilo, když se vydá ve Formuli 1 jinou cestou. Poté, co s námi strávil pět set, se stal skvělým přítelem a obrovsky přispěl k úspěchu týmu.
Je výjimečným jezdcem, který pro tento tým získal více bodů než kdokoliv jiný. I když nám Nico bude chybět, tak jeho rozhodnutí využít čerstvé příležitosti respektujeme. Nebylo by to správné mu bránit v cestě," dodává Mallya.
Meeting New Friends ;) @RenaultSportF1 @Groupe_Renault @RenaultDE Full news here: https://t.co/Ud0yhAp5ue pic.twitter.com/yKLZFOHZtU
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) October 14, 2016Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.