Dalo by se očekávat, že s ohledem na pohonnou jednotku Honda, bude závod v japonské Suzuce pro tým McLaren-Honda prestižní záležitostí a bude si vědom určitého pocitu odpovědnosti. Šéf týmu Eric Boullier uvádí věci na pravou míru.
Možná ještě máte v paměti loňskou podrážděnou reakci Fernanda Alonsa v loňském roce, kdy výkon své Hondy přirovnal k motoru GP2. Příznivci McLarenu i fanoušci F1 obecně se nyní ptají, za i s ohledem na tento výrok bude na tým vyvíjen s ohledem na domácí prostředí pohonné jednotky nějaký tlak. Eric Boullier trvá na tom, že ničemu takovému tým z Wokingu vystaven není.
"Jedná se jen o další závod v letošní sezóně. Jistě, pro našeho partnera, značku Honda, je důležitý, hodně pozornosti se bude soustředit na ni, ale pro nás to je stejné jako v Austinu nebo na Silverstone. Budeme mít asi víc návštěvníků, ale bude to závod jako každý jiný," vysvětluje Boullier.
Šéf McLarenu ještě podotýká, že on sám ještě musí zvládnout jednání v základně Hondy v tokijské Sakuře. "Tento týden bude opravdu hodně nabitý. Když jsme v Japonsku, využijeme příležitosti nejen k návštěvě Hondy, ale také mnoha našich japonských partnerů. Já sám mám v diáři osobní setkání s některými z nich. Ale aspoň dvakrát se zastavím v Sakuře," dodává Boullier.
Tým se přesouvá na okruh v Suzuce po slibném výkonu v Malajsii, kde po závodech v Rusku a Monaku získaly body oba vozy. Boullier vidí tuto okolnosti jako důležitou pro postavení týmu v Poháru konstruktérů.
"Je dobré, že tým skončil na bodech a Toro Rosso nebodovalo, pro nás to je perfektní. Těžili jsme z mnoha incidentů na trati. Pozitivní je, že oba piloti jeli velmi dobře, stejně tak si vedl tým a ještě jsme zvolili správnou strategii. Přešli jsme na tři zastávky, což bylo šťastné rozhodnutí. Tedy kromě Jensona, ten měl smůlu v případě posledního virtuálního safety caru. Pořád je co zlepšovat a dohánět," uzavírá Boullier.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.