Dalo by se očekávat, že s ohledem na pohonnou jednotku Honda, bude závod v japonské Suzuce pro tým McLaren-Honda prestižní záležitostí a bude si vědom určitého pocitu odpovědnosti. Šéf týmu Eric Boullier uvádí věci na pravou míru.
Možná ještě máte v paměti loňskou podrážděnou reakci Fernanda Alonsa v loňském roce, kdy výkon své Hondy přirovnal k motoru GP2. Příznivci McLarenu i fanoušci F1 obecně se nyní ptají, za i s ohledem na tento výrok bude na tým vyvíjen s ohledem na domácí prostředí pohonné jednotky nějaký tlak. Eric Boullier trvá na tom, že ničemu takovému tým z Wokingu vystaven není.
"Jedná se jen o další závod v letošní sezóně. Jistě, pro našeho partnera, značku Honda, je důležitý, hodně pozornosti se bude soustředit na ni, ale pro nás to je stejné jako v Austinu nebo na Silverstone. Budeme mít asi víc návštěvníků, ale bude to závod jako každý jiný," vysvětluje Boullier.
Šéf McLarenu ještě podotýká, že on sám ještě musí zvládnout jednání v základně Hondy v tokijské Sakuře. "Tento týden bude opravdu hodně nabitý. Když jsme v Japonsku, využijeme příležitosti nejen k návštěvě Hondy, ale také mnoha našich japonských partnerů. Já sám mám v diáři osobní setkání s některými z nich. Ale aspoň dvakrát se zastavím v Sakuře," dodává Boullier.
Tým se přesouvá na okruh v Suzuce po slibném výkonu v Malajsii, kde po závodech v Rusku a Monaku získaly body oba vozy. Boullier vidí tuto okolnosti jako důležitou pro postavení týmu v Poháru konstruktérů.
"Je dobré, že tým skončil na bodech a Toro Rosso nebodovalo, pro nás to je perfektní. Těžili jsme z mnoha incidentů na trati. Pozitivní je, že oba piloti jeli velmi dobře, stejně tak si vedl tým a ještě jsme zvolili správnou strategii. Přešli jsme na tři zastávky, což bylo šťastné rozhodnutí. Tedy kromě Jensona, ten měl smůlu v případě posledního virtuálního safety caru. Pořád je co zlepšovat a dohánět," uzavírá Boullier.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.