Dalo by se očekávat, že s ohledem na pohonnou jednotku Honda, bude závod v japonské Suzuce pro tým McLaren-Honda prestižní záležitostí a bude si vědom určitého pocitu odpovědnosti. Šéf týmu Eric Boullier uvádí věci na pravou míru.
Možná ještě máte v paměti loňskou podrážděnou reakci Fernanda Alonsa v loňském roce, kdy výkon své Hondy přirovnal k motoru GP2. Příznivci McLarenu i fanoušci F1 obecně se nyní ptají, za i s ohledem na tento výrok bude na tým vyvíjen s ohledem na domácí prostředí pohonné jednotky nějaký tlak. Eric Boullier trvá na tom, že ničemu takovému tým z Wokingu vystaven není.
"Jedná se jen o další závod v letošní sezóně. Jistě, pro našeho partnera, značku Honda, je důležitý, hodně pozornosti se bude soustředit na ni, ale pro nás to je stejné jako v Austinu nebo na Silverstone. Budeme mít asi víc návštěvníků, ale bude to závod jako každý jiný," vysvětluje Boullier.
Šéf McLarenu ještě podotýká, že on sám ještě musí zvládnout jednání v základně Hondy v tokijské Sakuře. "Tento týden bude opravdu hodně nabitý. Když jsme v Japonsku, využijeme příležitosti nejen k návštěvě Hondy, ale také mnoha našich japonských partnerů. Já sám mám v diáři osobní setkání s některými z nich. Ale aspoň dvakrát se zastavím v Sakuře," dodává Boullier.
Tým se přesouvá na okruh v Suzuce po slibném výkonu v Malajsii, kde po závodech v Rusku a Monaku získaly body oba vozy. Boullier vidí tuto okolnosti jako důležitou pro postavení týmu v Poháru konstruktérů.
"Je dobré, že tým skončil na bodech a Toro Rosso nebodovalo, pro nás to je perfektní. Těžili jsme z mnoha incidentů na trati. Pozitivní je, že oba piloti jeli velmi dobře, stejně tak si vedl tým a ještě jsme zvolili správnou strategii. Přešli jsme na tři zastávky, což bylo šťastné rozhodnutí. Tedy kromě Jensona, ten měl smůlu v případě posledního virtuálního safety caru. Pořád je co zlepšovat a dohánět," uzavírá Boullier.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.