Na dveře už klepe Grand Prix Malajsie, ale my se ještě vrátíme k předchozímu závodu na trati Marina Bay. Romain Grosjean tam zažil hodně nepříjemné chvíle a výsledkem byl poměrně dost emotivní výstup.
Romain Grosjean v prostřední části kvalifikace v zatáčce 9 po smyku narazil do bariéry a jeho Haas doznal značné poškození v zadní části. Francouz sice nebyl po zdravotní stránce postižen, o to horší to bylo s jeho psychikou, takže dal později průchod svému vzteku (více se dozvíte zde).
Každá nehoda takového charakteru je nebezpečná a pokud se nepodaří ji zcela analyzovat, může se objevit znovu v té nejnevhodnější chvíli. Tým proto věnoval chování Grosjeanova vozu maximální pozornost, ale dlouho se nedařilo přesně diagnostikovat problém. S ubývajícím časem rostla nervozita, protože pozdní zjištění by mohlo vést k dalším komplikacím ohledně opravy.
"Analyzovali jsme přípravu a zjišťovali, k čemu došlo, aby se podobná záležitost neopakovala. Nakonec se objevila příčina v brzdném systému, konkrétně brake-by-wire. Jedná se o poměrně komplikovanou část vozu, přitom problém byl až triviální. Šlo o vypadlý konektor. Jenže abychom se k němu dostali, bylo by nutné demontovat převodovku a na to v Singapuru pochopitelně nebyl čas," vysvětlil problém manažer Günther Steiner.
"Danou součástku jsme nechali vyrobit v Evropě a bude odeslána letecky do Malajsie. Máme mít jistotu, že konektor už podruhé nevypadne. Jsme přesvědčeni, že veškerá montáž bude dokončena včas, ještě než vyrazíme na trať v Malajsii," dodává Steiner.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.