Na dveře už klepe Grand Prix Malajsie, ale my se ještě vrátíme k předchozímu závodu na trati Marina Bay. Romain Grosjean tam zažil hodně nepříjemné chvíle a výsledkem byl poměrně dost emotivní výstup.
Romain Grosjean v prostřední části kvalifikace v zatáčce 9 po smyku narazil do bariéry a jeho Haas doznal značné poškození v zadní části. Francouz sice nebyl po zdravotní stránce postižen, o to horší to bylo s jeho psychikou, takže dal později průchod svému vzteku (více se dozvíte zde).
Každá nehoda takového charakteru je nebezpečná a pokud se nepodaří ji zcela analyzovat, může se objevit znovu v té nejnevhodnější chvíli. Tým proto věnoval chování Grosjeanova vozu maximální pozornost, ale dlouho se nedařilo přesně diagnostikovat problém. S ubývajícím časem rostla nervozita, protože pozdní zjištění by mohlo vést k dalším komplikacím ohledně opravy.
"Analyzovali jsme přípravu a zjišťovali, k čemu došlo, aby se podobná záležitost neopakovala. Nakonec se objevila příčina v brzdném systému, konkrétně brake-by-wire. Jedná se o poměrně komplikovanou část vozu, přitom problém byl až triviální. Šlo o vypadlý konektor. Jenže abychom se k němu dostali, bylo by nutné demontovat převodovku a na to v Singapuru pochopitelně nebyl čas," vysvětlil problém manažer Günther Steiner.
"Danou součástku jsme nechali vyrobit v Evropě a bude odeslána letecky do Malajsie. Máme mít jistotu, že konektor už podruhé nevypadne. Jsme přesvědčeni, že veškerá montáž bude dokončena včas, ještě než vyrazíme na trať v Malajsii," dodává Steiner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.