Mexičan, který se po ročním působení na postu testpilota u Ferrari vrátil do světa Grand Prix v kokpitu Haasu prožívá složité období. Ve dvou posledních závodech si nevedl rozhodně tak, jak by od něj tým očekával, proto se musí zamýšlet, co bude v příští sezóně.
V Grand Prix Itálie po výborné kvalifikaci Gutiérrez špatně odstartoval a vysloužil si od týmu víc než vážné varování, že takovou chybu se nemůže dovolit, dokonce se mluvilo o tom, že by právě tento závod mohl mít pro Estebana u Haasu existenční důsledky. V Singapuru mu zase vyčinil Mercedes, i když z hlediska závodního se Gutiérrez choval přirozeně - snažil se uhájit svou pozici a musel kalkulovat s tím, že pokud by snadno pustil dopředu Rosberga, mohl by toho využít i Massa.
Mercedes později zmírnil své emoce, při kterých hlasitě vyzýval Charlie Whitinga, aby s touto situací něco udělal. Podle Christiana Hornera ale Gutiérrezovo počínání na trati boj o titul zásadně neovlivnilo. Na otázku, zda Mexičan zdržoval poté i Ricciarda, Horner odvětil: "Spíš ne. Při jízdě za ním jsme mohli využít DRS, takže co jsme ztratili, jsme vzápětí získali nazpět."
Nicméně Gutiérrezova pozice u týmu je nadále vratká. Jestliže na konci července před letní pauzou manažer Günther Steiner uvedl, že o složení týmové dvojice pro rok 2017 nechce uvažovat dříve než po Grand Prix Itálie (více zde), tato doba nyní nastala. A výsledky hovoří jasně - zatímco Romain Grosjean přivezl týmu 28 bodů, dosáhl Esteban Gutiérrez pouze pěti jedenáctých míst. Američané zatím své plány na rok 2017 tají, ale je evidentní, že prvořadým cílem bude udržet Romaina Grosjeana.
Gutiérrez proti svému původnímu prohlášení z doby před dvěma měsíci poněkud slevil. Pokud by se mu nepovedlo udržet v týmu Haas, může mít problémy sehnat závodní sedačku v jiných týmech, proto by se smířil i s postem testpilota a rezervního jezdce.
"Existují různé alternativy, které prověřujeme. Rozhodnutí padne v následujících týdnech a existují některé zajímavé alternativy, se kterými rozhodně nelze otálet. Každopádně bude hlavní prioritou si udržet místo u Haasu," prohlásil pro motorsport.com Mexičan, kterému na to, aby přesvědčil své současné chlebodárce, už mnoho času nezbývá.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.