Mexičan, který se po ročním působení na postu testpilota u Ferrari vrátil do světa Grand Prix v kokpitu Haasu prožívá složité období. Ve dvou posledních závodech si nevedl rozhodně tak, jak by od něj tým očekával, proto se musí zamýšlet, co bude v příští sezóně.
V Grand Prix Itálie po výborné kvalifikaci Gutiérrez špatně odstartoval a vysloužil si od týmu víc než vážné varování, že takovou chybu se nemůže dovolit, dokonce se mluvilo o tom, že by právě tento závod mohl mít pro Estebana u Haasu existenční důsledky. V Singapuru mu zase vyčinil Mercedes, i když z hlediska závodního se Gutiérrez choval přirozeně - snažil se uhájit svou pozici a musel kalkulovat s tím, že pokud by snadno pustil dopředu Rosberga, mohl by toho využít i Massa.
Mercedes později zmírnil své emoce, při kterých hlasitě vyzýval Charlie Whitinga, aby s touto situací něco udělal. Podle Christiana Hornera ale Gutiérrezovo počínání na trati boj o titul zásadně neovlivnilo. Na otázku, zda Mexičan zdržoval poté i Ricciarda, Horner odvětil: "Spíš ne. Při jízdě za ním jsme mohli využít DRS, takže co jsme ztratili, jsme vzápětí získali nazpět."
Nicméně Gutiérrezova pozice u týmu je nadále vratká. Jestliže na konci července před letní pauzou manažer Günther Steiner uvedl, že o složení týmové dvojice pro rok 2017 nechce uvažovat dříve než po Grand Prix Itálie (více zde), tato doba nyní nastala. A výsledky hovoří jasně - zatímco Romain Grosjean přivezl týmu 28 bodů, dosáhl Esteban Gutiérrez pouze pěti jedenáctých míst. Američané zatím své plány na rok 2017 tají, ale je evidentní, že prvořadým cílem bude udržet Romaina Grosjeana.
Gutiérrez proti svému původnímu prohlášení z doby před dvěma měsíci poněkud slevil. Pokud by se mu nepovedlo udržet v týmu Haas, může mít problémy sehnat závodní sedačku v jiných týmech, proto by se smířil i s postem testpilota a rezervního jezdce.
"Existují různé alternativy, které prověřujeme. Rozhodnutí padne v následujících týdnech a existují některé zajímavé alternativy, se kterými rozhodně nelze otálet. Každopádně bude hlavní prioritou si udržet místo u Haasu," prohlásil pro motorsport.com Mexičan, kterému na to, aby přesvědčil své současné chlebodárce, už mnoho času nezbývá.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.