Pro mexického pilota a navrátilce do startovního pole v týmu Haas to vypadalo při GP Itálie velice nadějně. Poprvé v sezóně se dostal do první desítky na startu a měl na dosah kýženou bodovanou příčku. Nakonec ale skončil v poli poražených.
Lewis Hamilton nebyl jediný, komu nevyšel start a propadl se ze své pozice. Podobně neúspěšně si vedl i Max Verstappen a především Esteban Gutiérrez, jehož start se řadí do říše nočních můr - před nájezdem do první zatáčky se ocitl na 20. místě, ztratil tedy deset pozic.
Šéf týmu Haas Günther Steiner uvedl, že po dosažení životního výsledku dolehl na Gutiérreze tlak a nedokázal zvládnout startovní proceduru. "Byla to evidentně příčina jeho špatného startu, neustál odpovědnost, která na něm ležela. Je to promarněná příležitost nejen pro něj, ale pro celý tým. Na pozici, na níž se kvalifikoval, je opravdu těžké se dostat, protože startovní pole má své určité složení. Posunuli jsme se od našich soupeřů, s nimiž bojujeme a v neděli jsme se utkali s McLarenem, což je něco, na co můžeme být pyšní. Je to zavedený tým a my nováčci. Bojovat s jezdci jako je Button a Alonso, na to můžeme být pyšní," litoval po závodě Steiner.
Kdo bude u Haasu jezdit v roce 2017?S ohledem na Gutiérrezovy výkony se rovněž otevírá otázka, zda Mexičan bude jezdit u amerického týmu i v příštím roce. Nemá sice tolik zkušeností, ale zatím ještě ani jednou nebodoval a v Itálii se mohla jeho pozice značně posílit.
"Jeho chyba vůbec nebyla dobře načasovaná, ale nemyslím, že bychom na něj nějak významně tlačili. Nebylo to nic ve stylu: »když uspěješ, dostaneš to či ono«. To je věc vyjednávání," komentoval situaci Steiner s tím, že Grosjean má místo v týmu pro rok 2017 jisté, u Gutiérreze je situace odlišná. Nepřímo tím naznačil, že Mexičan bude muset o svůj post v týmu ve zbývajících závodech bojovat. Prozatím nebyly zveřejněny žádné eventuality, kdo by mohl Gutiérreze nahradit, ale s ohledem na zklamání, které Steiner a tým po Monze cítil není vyloučeno, že se brzy dočkáme.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.