Ochrana kokpitu v pravidlech pro rok 2017 jako povinný prvek chybí, ale testy Halo konceptu nadále pokračují. Realizuje se tak záměr, aby si tuto novou součást závodního vozu do konce sezóny vyzkoušeli pokud možno všichni piloti.
V uplynulých závodních víkendech a předchozích testech vyzkoušely Halo koncept týmy Mercedes, Ferrari, Red Bull a Force India. Red Bull navíc šel proti proudu a předvedl vlastní variantu nazvanou aeroscreen, ale neuspěl.
V Grand Prix Singapuru, která je na pořadu za dva týdny, rozšíří počet pilotů, kteří si obkrouží hlavu "svatozáří", jak také bývá Halo koncept nazýván, obhájce titulu Lewis Hamilton a dvojnásobný šampion Fernando Alonso. Za výkony těchto "testmanů" se prozatím skrývá pět mistrovských titulů, takže Halo koncept bude v rukou opravdových fachmanů. V rámci Grand Prix Itálie si Halo vyzkoušel Alonsův týmový kolega Jenson Button v pátečním tréninku.
"Testování tohoto prvku všemi týmy v průběhu roku se ukazuje být pro McLaren velmi užitečné. Jenson Button vyzkoušel Halo na Monze a to nám umožnilo získat informace o chování zařízení v obou úzkých šikanách a vysokorychlostních zatáčkách. Zkouška v Singapuru byla naplánována pro Fernanda, tam se zaměříme na několik proměnných: především je to umělé osvětlení, velmi ostré zatáčky a také Armco bariéry. Jeho názory budou postoupeny pracovní skupině, která vyhodnocuje výsledky rozvoje alternativ ochrany kokpitu," potvrdil volbu Španěla technický ředitel McLarenu TIm Goss.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.