Zatímco Ferrari, Mercedes a Red Bull testují nové pneumatiky pro rok 2017, ostatní týmy se cítí tak trochu odstrčeny a ozývají se první náznaky, že trojice nejlepších týmů bude do jisté míry zvýhodněna. Pirelli je však jiného názoru.
Spíše než kritizovat by mělo být osm týmů, které se na testech pneumatik pro příští sezónu nepodílej, vděčno právě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Argumenty, že "velká trojka" získá určitá privilegia, nejsou podle výrobce pneumatik na místě. Williams přesto navrhl, že by volba pneumatik v příštím roce měla být standardizována, jinak by ony tři týmy mohly mít jistou výhodu.
"Mluvil jsem s lidmi, kteří se dříve účastnili našich testů a oni mi říkali, že přesně nevěděli, co se testuje. Takže pokud něco vyzkoušíme na jednom voze, je to jenom malá část skládačky, která se rozhodně neuzavírá, protože další část zkoušíme na jiném voze. Takže je velmi malá pravděpodobnost, že pochopíte finální produkt, proto je případná výhoda opravdu minimální.
V dalších letech mohou testovat všechny týmy, protože budeme moci zkoušet pneumatiky na reálných vozech. Vzhledem k tomu, že se pro příští rok změní aerodynamika, musíme používat letošní vozy, pokud by se přepracovávaly pouze pneumatiky, mohli bychom testovat s více týmy.
Z tohoto hlediska musíme být vděční - a měli by být vděčné i týmy, že špičkové stáje vzaly tu věc na sebe. I když jsme museli přinést určité finanční výdaje my, ony týmy udělaly to samé. Takže ostatní stáje by místo kritiky spíš měly zmíněnou trojku podpořit," nechal se slyšet šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery.
Informace z testovacích programů - včetně komentářů samotných pilotů - jsou předávány všem ostatním týmům, aby byla zachována kontinuita. Hembery pak vidí cestu pro ostatních osm týmů v časných předsezónních testech v teplém podnebí.
"Každá zanedbatelná výhoda by mohla být eliminována v případě, kdy budeme realizovat předsezónní testy v lokalitě s odpovídajícími podmínkami, kde křivka důležitých informací bude vysoká. Jet do Barcelony, kde je po ránu na trati jinovatka, to asi nebude onen případ, takže by týmy měly přemýšlet o nějakém vhodnějším místě, jako například v Bahrajnu nebo Abú Zabí," pokračuje Hembery.
Je tu ještě otázka nákladů na přesun týmů do míst, která jsou od jejich základen podstatně dále než Circuit de Catalunya. Hembery se však domnívá, že tento problém je třeba vnímat v širších souvilsostech.
"Chápu námitky a také skutečnost, že pro menší týmy to přinese zvýšené náklady, ale je pořád lepší varianta jak utratit peníze než je nemít vůbec. V minulých letech se testovalo až tři měsíce a rozpočty byly jen zlomkem toho, jaké máme dnes," dodává Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.