Haas pečlivě zkoumá příčiny problémů s předním křídlem. A není na to sám

Haas se pečlivě zabývá choulostivým předním křídlem
Haas se pečlivě zabývá choulostivým předním křídlem, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 30. června 2016 10:05
Sdílej:

Pro amerického nováčka je tato část jeho vozu značně problematická. Selhání předního křídla zaznamenal už při předsezónních testech, poté i v Grand Prix Bahrajnu a Grand Prix Španělska. Tady už nemůže jít o náhodu, proto se tým pustil do zevrubné prověrky.

Na ní se podílí i Dallara, výrobce vozu amerického týmu, v jehož zájmu je rovněž přijít na příčinu několikanásobného kolapsu předního spoileru. V Kanadě už Haas F1 Team zaznamenal čtvrtý defekt. Jak se zdá, důvodem nejspíš nebude chyba v oblasti designu, proto tým zahájil důkladnou analýzu společně s Dallarou, aby tuto slabinu na voze VF-16 dostali pod kontrolu. Potvrdil to i manažer týmu Günther Steiner.

"Dallara neudělá žádné rozhodnutí kdo a jak je zodpovědný, to je plně v kompetenci Haasu. Co je někdy složité pochopit, je vysoký standard F1 na rozdíl od GP2 nebo IndyCar. Jsou tu obrovské rozdíly. Existuje pouze deset firem, které vědí jak na to, což představuje deset týmů F1. Co chceme od Dallary je dosažení tohoto standardu a mít ho k dispozici. Neivděl bych to jako negativum, nemůžete vědět to, co neznáte, takže to musíme zvládnout u nich s našimi lidmi. Letos jsme už udělali značný pokrok z hlediska hmotnosti a kvality dílů. A příští rok už musíme být na úrovni ostatních týmů, a také budeme," je přesvědčen Steiner.

Padla takék otázka, zda Haas nějak lituje skutečnosti, že mu Dallara externě připravuje šasi. "Určitě ne. Přišli jsme na to, jak mnoho věcí udělat hospodárněji, protože Dallara dělá produkční vozy. Takže je třeba najít rovnováhu, na něčem tratíte, jinde vyděláte, ale myslím, že nakonec je to výhodné pro obě strany. Kdybychom si všechno dělali sami v naší továrně, asi by to nebylo o moc lepší," dodává Steiner.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.