Pro amerického nováčka je tato část jeho vozu značně problematická. Selhání předního křídla zaznamenal už při předsezónních testech, poté i v Grand Prix Bahrajnu a Grand Prix Španělska. Tady už nemůže jít o náhodu, proto se tým pustil do zevrubné prověrky.
Na ní se podílí i Dallara, výrobce vozu amerického týmu, v jehož zájmu je rovněž přijít na příčinu několikanásobného kolapsu předního spoileru. V Kanadě už Haas F1 Team zaznamenal čtvrtý defekt. Jak se zdá, důvodem nejspíš nebude chyba v oblasti designu, proto tým zahájil důkladnou analýzu společně s Dallarou, aby tuto slabinu na voze VF-16 dostali pod kontrolu. Potvrdil to i manažer týmu Günther Steiner.
"Dallara neudělá žádné rozhodnutí kdo a jak je zodpovědný, to je plně v kompetenci Haasu. Co je někdy složité pochopit, je vysoký standard F1 na rozdíl od GP2 nebo IndyCar. Jsou tu obrovské rozdíly. Existuje pouze deset firem, které vědí jak na to, což představuje deset týmů F1. Co chceme od Dallary je dosažení tohoto standardu a mít ho k dispozici. Neivděl bych to jako negativum, nemůžete vědět to, co neznáte, takže to musíme zvládnout u nich s našimi lidmi. Letos jsme už udělali značný pokrok z hlediska hmotnosti a kvality dílů. A příští rok už musíme být na úrovni ostatních týmů, a také budeme," je přesvědčen Steiner.
Padla takék otázka, zda Haas nějak lituje skutečnosti, že mu Dallara externě připravuje šasi. "Určitě ne. Přišli jsme na to, jak mnoho věcí udělat hospodárněji, protože Dallara dělá produkční vozy. Takže je třeba najít rovnováhu, na něčem tratíte, jinde vyděláte, ale myslím, že nakonec je to výhodné pro obě strany. Kdybychom si všechno dělali sami v naší továrně, asi by to nebylo o moc lepší," dodává Steiner.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.