Romain Grosjean začal sezónu amerického týmu famózně a zajistil mu podstatný bodový přísun v této sezóně, zatímco druhý muž stáje, Esteban Gutiérrez, dvakrát odstoupil. Proto se začalo hovořit o rozdílném přístupu k oběma pilotům.
Austrálie a Bahrajn byly pro nováčka ve startovním poli přímo fantastickým vstupem do F1, Gene Haas začal hovořit o snaze bodovat v každém závodě a titulky hovořily o černém koni mistrovství. Rovněž se ale rojily dohady, zda s přihlédnutím k výsledkům není Romain Grosjean ze strany týmu oproti Estebanu Gutiérrezovi zvýhodňován.
Manažer týmu Günther Steiner podobné názory rozhodně odmítá. Podle jeho vysvětlení neměl Mexičan na začátku sezóny dostatek závodních zkušeností. Nadále trvá na tom, že u týmu Haas neexistuje mezi piloty jakákoli hierarchie.
"Esteban ve voze F1 nezávodil celý rok - což rozhodně neprospěje - a také měl v prvních závodech docela smůlu. Po materiální stránce jsou na tom oba naši piloti stejně, mají stejný vůz, stejné vybavení - a tudíž i zcela shodné šance. Z vnějšího pohledu to tak možná vypadalo, že je Romain našim pilotem číslo 1, protože je starší a má více zkušeností. Ale uvnitř naší stáje žádné zvýhodnění není. Chceme, aby oba našil piloti dojížděli na bodovaných pozicích, to ano, ale když by to měl být jen jeden, tak je nám jedno, který z nich to bude," vysvětluje Steiner.
U týmu Haas jsou sice spokojeni s pokrokem, kterého do současné doby dosáhli, ale nadále se chtějí zaměřit především na slabiny a ještě více zvýraznit silné stránky vozu VF16.
"Naším nejslabším bodem je dostatečný přítlak - to je naše největší »nemoc«. S větším přítlakem všechno funguje lépe! Kromě této oblasti ale nevidím žádnou konkrétní slabinu. Máme vcelku dobře vyvážený vůz, pokud se nám povede dobře pracovat s pneumatikami - a také dobrý motor. Pokud se nám povede dostat z našeho auta maximum, pak se můžeme propracovat i na výsluní," předpovídá Steiner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.