Jak je to s preferencí pilotů u Haasu? Steiner nabízí vysvětlení

Má Grosjean lepší pozici než Gutiérrez?
Má Grosjean lepší pozici než Gutiérrez?, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 27. června 2016 12:10
Sdílej:

Romain Grosjean začal sezónu amerického týmu famózně a zajistil mu podstatný bodový přísun v této sezóně, zatímco druhý muž stáje, Esteban Gutiérrez, dvakrát odstoupil. Proto se začalo hovořit o rozdílném přístupu k oběma pilotům.

Austrálie a Bahrajn byly pro nováčka ve startovním poli přímo fantastickým vstupem do F1, Gene Haas začal hovořit o snaze bodovat v každém závodě a titulky hovořily o černém koni mistrovství. Rovněž se ale rojily dohady, zda s přihlédnutím k výsledkům není Romain Grosjean ze strany týmu oproti Estebanu Gutiérrezovi zvýhodňován.

Manažer týmu Günther Steiner podobné názory rozhodně odmítá. Podle jeho vysvětlení neměl Mexičan na začátku sezóny dostatek závodních zkušeností. Nadále trvá na tom, že u týmu Haas neexistuje mezi piloty jakákoli hierarchie.

"Esteban ve voze F1 nezávodil celý rok - což rozhodně neprospěje - a také měl v prvních závodech docela smůlu. Po materiální stránce jsou na tom oba naši piloti stejně, mají stejný vůz, stejné vybavení - a tudíž i zcela shodné šance. Z vnějšího pohledu to tak možná vypadalo, že je Romain našim pilotem číslo 1, protože je starší a má více zkušeností. Ale uvnitř naší stáje žádné zvýhodnění není. Chceme, aby oba našil piloti dojížděli na bodovaných pozicích, to ano, ale když by to měl být jen jeden, tak je nám jedno, který z nich to bude," vysvětluje Steiner.

U týmu Haas jsou sice spokojeni s pokrokem, kterého do současné doby dosáhli, ale nadále se chtějí zaměřit především na slabiny a ještě více zvýraznit silné stránky vozu VF16. 

"Naším nejslabším bodem je dostatečný přítlak - to je naše největší »nemoc«. S větším přítlakem všechno funguje lépe! Kromě této oblasti ale nevidím žádnou konkrétní slabinu. Máme vcelku dobře vyvážený vůz, pokud se nám povede dobře pracovat s pneumatikami - a také dobrý motor. Pokud se nám povede dostat z našeho auta maximum, pak se můžeme propracovat i na výsluní," předpovídá Steiner.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.