Pilotů, kterým letos vyprší smlouvy, není zrovna málo a nejde v žádném případě o jména ze závěru startovního pole. I proto se týmy s předstihem snaží udělat pořádek ve smluvních vztazích, tedy pokud možno si své ovečky udržet nebo rychle získat dobrou posilu.
Daniel Ricciardo patří mezi často skoňovaná jména a o jeho budoucnosti se vedlo nemalé spory. O něčem se mluvilo, něco bylo naznačováno a nyní je jasné, kam se Australan vydá. Odpověď je jednoduchá: nikam! Rodák z Perthu, který zanedlouho oslaví sedmadvacáté narozeniny (1. července) vyhodnotil situaci tak, že nejlepší bude zůstat ve stávajícím týmu, v němž chce příští rok zaútočit na mety nejvyšší.
"Je to vždy takové dost uvážlivé... Helmut Marko možná něco poznamenal... je to dobré. Řekl bych, že mě má rád. Je těžké něco hodnotit vlastně po pár dnech, ale řekl bych, že s touto jezdeckou sestavou jsem velmi spokojen. Podle mě je vcelku stabilní," komentoval nedávno otázky týkající se své smlouvy Ricciardo.
"Ricciardo s námi bude až do roku 2018, o tom není pochyb," uvedl nedávno pro německý titul Auto Motor und Sport poradce týmu Red Bull dr. Helmut Marko. A k němu se přidal šéf Red Bullu Christian Horner, který už minulý týden na stránkách formula1.com objasnil strategii na další období: "Zachováme stejnou sestavu, ale nejen pro rok 2017."
Spekulovalo se o tom, zda Ricciardo nezamíří do Ferrari. Tam totiž vyprší kontrakt Kimi Räikkönenovi, takže by za určitých okolností bylo místo volné, navíc pro Daniela by mohla mluvit i skutečnost, že vlastní s ohledem na svůj původ rovněž italský pas. A další bod - současný pilot Scuderie Ferrari Sebastian Vettel už s Ricciardem absolvoval sezónu 2014.
"Moje smlouva byla vždy dlouhodobá a délka měla vždy význam. Je také založena na výkonnosti a samozřejmě na spokojenosti dr. Marka a týmu s tím, co pro něj dělám. Jsem proto rád, že mě a Maxe chtějí nadále mít na své palubě. V tuto chvíli to vypadá, že tu je nejlepší místo k životu. Pokud neudělá nějakou změnu Mercedes, nikde jinde není atraktivnější místo," sdělil své pocity pro Sky Sports Television Ricciardo s tím, že příští rok chce rozhodně zaútočit na mistrovský titul.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.