Williams po slabších výkonech v Monaku nehodlá měnit svou filozofii a činit kompromisy, aby své auto zlepšil na pomalých tratích. Ve svém přístupu hodlá podle šéfa výkonnosti Roba Smedleyho i nadále upřednostňovat rychlé okruhy.
Z poslední velké ceny v Monte Carlu si britská stáj odvezla pouhý bod za 10. místo Felipeho Massy, Valtteri Bottas tam skončil až 12. Je však ochotna obětovat pár takových pomalejších závodů ve prospěch celkové konkurenceschopnosti v sezóně.
"Dobře korelujeme s rychlejšími okruhy, čím je průměrná rychlost vyšší. Nahrává to tomu, jak jsme auto vyvinuli a jak jej i nadále budeme vyvíjet. Myslíme si, že z toho plyne větší užitek, než kdybychom jej vyvíjeli podle úrovní efektivity takových míst, jako jsou Monak a Singapur," argumentuje Smedley.
"Musíte to akceptovat, když přijedete na místa, jako je Monako. Nebudou pro Williams těmi nejpřívětivějšími. Ale když se vydáme do Kanady, do Silverstone, Rakouska a podobných míst, tak samozřejmě doufáme, že z toho budeme těžit a dostaneme se blíže k Ferrari a Red Bullu a budeme si to s nimi moci rozdávat," věří šéf výkonnosti Williamsu.
I když v Monaku nedopadli moc dobře, tak v pomalých zatáčkách podle něj dosáhli pokroku a přišli se správným nastavením: "Dostali jsme se do bodu, který je dobrý. Byl na míle vzdálen tomu z loňského roku. Myslím si však, že zlepšení bylo zaznamenáno a my jsme vlastně mohli získat o něco více bodů, takže to bylo zklamáním."
"Stále se učíme, jak využívat auto, které jsme během víkendu nastavili jinak, i jak ho připravit na kvalifikaci. Mluvil jsem s kluky a říkal jsem, že teď máme auto v tom správném rozmezí. Nyní hledáte drobné inkrementální zisky, které by nás dostaly do lepší pozice, než jsme nyní - do podobné, jako v Monaku byla Force India," pokračuje Smedley.
Ta si z Monaka odvezla 12 bodů, Sergio Pérez to s ní dokonce dotáhl až na pódium. "Když srovnáte naše tempo s tím jejich, tak v podstatě bylo celkem dobré. Už nehledáme velké zlepšení, je to spíše o logice, jak nalézt výkonnost ve voze, zatímco loni a předloni jsme byli tak trochu ztraceni," dodává Smedley.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.