Williams po slabších výkonech v Monaku nehodlá měnit svou filozofii a činit kompromisy, aby své auto zlepšil na pomalých tratích. Ve svém přístupu hodlá podle šéfa výkonnosti Roba Smedleyho i nadále upřednostňovat rychlé okruhy.
Z poslední velké ceny v Monte Carlu si britská stáj odvezla pouhý bod za 10. místo Felipeho Massy, Valtteri Bottas tam skončil až 12. Je však ochotna obětovat pár takových pomalejších závodů ve prospěch celkové konkurenceschopnosti v sezóně.
"Dobře korelujeme s rychlejšími okruhy, čím je průměrná rychlost vyšší. Nahrává to tomu, jak jsme auto vyvinuli a jak jej i nadále budeme vyvíjet. Myslíme si, že z toho plyne větší užitek, než kdybychom jej vyvíjeli podle úrovní efektivity takových míst, jako jsou Monak a Singapur," argumentuje Smedley.
"Musíte to akceptovat, když přijedete na místa, jako je Monako. Nebudou pro Williams těmi nejpřívětivějšími. Ale když se vydáme do Kanady, do Silverstone, Rakouska a podobných míst, tak samozřejmě doufáme, že z toho budeme těžit a dostaneme se blíže k Ferrari a Red Bullu a budeme si to s nimi moci rozdávat," věří šéf výkonnosti Williamsu.
I když v Monaku nedopadli moc dobře, tak v pomalých zatáčkách podle něj dosáhli pokroku a přišli se správným nastavením: "Dostali jsme se do bodu, který je dobrý. Byl na míle vzdálen tomu z loňského roku. Myslím si však, že zlepšení bylo zaznamenáno a my jsme vlastně mohli získat o něco více bodů, takže to bylo zklamáním."
"Stále se učíme, jak využívat auto, které jsme během víkendu nastavili jinak, i jak ho připravit na kvalifikaci. Mluvil jsem s kluky a říkal jsem, že teď máme auto v tom správném rozmezí. Nyní hledáte drobné inkrementální zisky, které by nás dostaly do lepší pozice, než jsme nyní - do podobné, jako v Monaku byla Force India," pokračuje Smedley.
Ta si z Monaka odvezla 12 bodů, Sergio Pérez to s ní dokonce dotáhl až na pódium. "Když srovnáte naše tempo s tím jejich, tak v podstatě bylo celkem dobré. Už nehledáme velké zlepšení, je to spíše o logice, jak nalézt výkonnost ve voze, zatímco loni a předloni jsme byli tak trochu ztraceni," dodává Smedley.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.