Williams po slabších výkonech v Monaku nehodlá měnit svou filozofii a činit kompromisy, aby své auto zlepšil na pomalých tratích. Ve svém přístupu hodlá podle šéfa výkonnosti Roba Smedleyho i nadále upřednostňovat rychlé okruhy.
Z poslední velké ceny v Monte Carlu si britská stáj odvezla pouhý bod za 10. místo Felipeho Massy, Valtteri Bottas tam skončil až 12. Je však ochotna obětovat pár takových pomalejších závodů ve prospěch celkové konkurenceschopnosti v sezóně.
"Dobře korelujeme s rychlejšími okruhy, čím je průměrná rychlost vyšší. Nahrává to tomu, jak jsme auto vyvinuli a jak jej i nadále budeme vyvíjet. Myslíme si, že z toho plyne větší užitek, než kdybychom jej vyvíjeli podle úrovní efektivity takových míst, jako jsou Monak a Singapur," argumentuje Smedley.
"Musíte to akceptovat, když přijedete na místa, jako je Monako. Nebudou pro Williams těmi nejpřívětivějšími. Ale když se vydáme do Kanady, do Silverstone, Rakouska a podobných míst, tak samozřejmě doufáme, že z toho budeme těžit a dostaneme se blíže k Ferrari a Red Bullu a budeme si to s nimi moci rozdávat," věří šéf výkonnosti Williamsu.
I když v Monaku nedopadli moc dobře, tak v pomalých zatáčkách podle něj dosáhli pokroku a přišli se správným nastavením: "Dostali jsme se do bodu, který je dobrý. Byl na míle vzdálen tomu z loňského roku. Myslím si však, že zlepšení bylo zaznamenáno a my jsme vlastně mohli získat o něco více bodů, takže to bylo zklamáním."
"Stále se učíme, jak využívat auto, které jsme během víkendu nastavili jinak, i jak ho připravit na kvalifikaci. Mluvil jsem s kluky a říkal jsem, že teď máme auto v tom správném rozmezí. Nyní hledáte drobné inkrementální zisky, které by nás dostaly do lepší pozice, než jsme nyní - do podobné, jako v Monaku byla Force India," pokračuje Smedley.
Ta si z Monaka odvezla 12 bodů, Sergio Pérez to s ní dokonce dotáhl až na pódium. "Když srovnáte naše tempo s tím jejich, tak v podstatě bylo celkem dobré. Už nehledáme velké zlepšení, je to spíše o logice, jak nalézt výkonnost ve voze, zatímco loni a předloni jsme byli tak trochu ztraceni," dodává Smedley.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.