Williams po slabších výkonech v Monaku nehodlá měnit svou filozofii a činit kompromisy, aby své auto zlepšil na pomalých tratích. Ve svém přístupu hodlá podle šéfa výkonnosti Roba Smedleyho i nadále upřednostňovat rychlé okruhy.
Z poslední velké ceny v Monte Carlu si britská stáj odvezla pouhý bod za 10. místo Felipeho Massy, Valtteri Bottas tam skončil až 12. Je však ochotna obětovat pár takových pomalejších závodů ve prospěch celkové konkurenceschopnosti v sezóně.
"Dobře korelujeme s rychlejšími okruhy, čím je průměrná rychlost vyšší. Nahrává to tomu, jak jsme auto vyvinuli a jak jej i nadále budeme vyvíjet. Myslíme si, že z toho plyne větší užitek, než kdybychom jej vyvíjeli podle úrovní efektivity takových míst, jako jsou Monak a Singapur," argumentuje Smedley.
"Musíte to akceptovat, když přijedete na místa, jako je Monako. Nebudou pro Williams těmi nejpřívětivějšími. Ale když se vydáme do Kanady, do Silverstone, Rakouska a podobných míst, tak samozřejmě doufáme, že z toho budeme těžit a dostaneme se blíže k Ferrari a Red Bullu a budeme si to s nimi moci rozdávat," věří šéf výkonnosti Williamsu.
I když v Monaku nedopadli moc dobře, tak v pomalých zatáčkách podle něj dosáhli pokroku a přišli se správným nastavením: "Dostali jsme se do bodu, který je dobrý. Byl na míle vzdálen tomu z loňského roku. Myslím si však, že zlepšení bylo zaznamenáno a my jsme vlastně mohli získat o něco více bodů, takže to bylo zklamáním."
"Stále se učíme, jak využívat auto, které jsme během víkendu nastavili jinak, i jak ho připravit na kvalifikaci. Mluvil jsem s kluky a říkal jsem, že teď máme auto v tom správném rozmezí. Nyní hledáte drobné inkrementální zisky, které by nás dostaly do lepší pozice, než jsme nyní - do podobné, jako v Monaku byla Force India," pokračuje Smedley.
Ta si z Monaka odvezla 12 bodů, Sergio Pérez to s ní dokonce dotáhl až na pódium. "Když srovnáte naše tempo s tím jejich, tak v podstatě bylo celkem dobré. Už nehledáme velké zlepšení, je to spíše o logice, jak nalézt výkonnost ve voze, zatímco loni a předloni jsme byli tak trochu ztraceni," dodává Smedley.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.