První dva závody brilantní, v dalších třech - i přes bodový přínos v Rusku - to daleko víc skřípalo. Nyní se ve stáji Haas opět zvedá optimistická nálada, že by tým mohl opět navázat na výsledky ze samého počátku letošního šampionátu.
Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že díky dvoudenním testům v Barceloně tým dospěl k poznatkům, které mohou pro nadcházející závod vynést oba piloty minimálně do Q2.
"Zdá se, že jsme zase tam, kde jsme byli na začátku tohoto roku. Přiblížili jsme se k McLarenu a před Renaultem máme opět větší odstup. Doufám, že výkony ze čtvrtka zopakujeme v kvalifikaci. Rychlost je dobrá, postup do Q2 by měl být bezproblémový. Jenže v tomto prostředí není nic jistého, protože stačí, aby se objevily červené vlajky nebo něco podobného, ale za normálních okolností bychom do střední části měli projít. Nepochybně," odhaduje Steiner.
Cílem týmu je Q2Romain Grosjean ve čtvrtek odpoledne skončil na 15. místě, ale i on byl naladěn vcelku optimisticky: "Dosáhli jsme rovnovány, je před námi ještě spousta práce a víme, na čem zapracovat, s ohledem na fakt, že v Barceloně jsme poněkud ztratili. Ale jinak je vše v pořádku. Věci se vyvíjejí podle našeho předpokladu. Je tu velký prostor pro zlepšení, kterého lze díky dobrým datům dosáhnout. Myslím, že náš nejlepší kvalifikační výsledek je zatím deváté místo a vyrovnat ho by bylo opravdu hezké."
Esteban Gutiérrez byl o dvě místa před svým kolegou, podle jeho názoru jsou předpokladem pro dobrou kvalifikaci precizní příprava pneumatik.
"Je třeba najít nejlepší způsob, jak je přípravit pro závěrečné jízdy. Můžeme na tom vydělat nějaký čas. Monako pro takové experimenty není nejlepší místo, ale v následujících závodech musíme být konzistentní ohledně volby pneumatik pro první kola a dostat z nich co nejvíce," tvrdí Gutiérrez.
Úspěšný testSteiner se domnívá, že dvoudenní testy ve Španělsku týmu ohromně pomohly, protože se předtím značně potýkal s jízdními vlastnostmi s důrazem na pneumatiky.
"Testy v minulém týdnu nám napomohly najít jistotu. To je jedna z věcí, o které se mluví, když se lidí zeptáte, co by chtěli změnit: nejčastěji uslyšíte, že by si přáli mít víc testovacích dní. Při testech je poněkud odlišná atmosféra. Není tu tlak závodního víkendu, pouhé tři hodiny pro každý vůz v pátek, což není tak docela dobré. Ale celkově vzato na tom nejsme tak špatně," dodává Steiner.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.