První dva závody brilantní, v dalších třech - i přes bodový přínos v Rusku - to daleko víc skřípalo. Nyní se ve stáji Haas opět zvedá optimistická nálada, že by tým mohl opět navázat na výsledky ze samého počátku letošního šampionátu.
Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že díky dvoudenním testům v Barceloně tým dospěl k poznatkům, které mohou pro nadcházející závod vynést oba piloty minimálně do Q2.
"Zdá se, že jsme zase tam, kde jsme byli na začátku tohoto roku. Přiblížili jsme se k McLarenu a před Renaultem máme opět větší odstup. Doufám, že výkony ze čtvrtka zopakujeme v kvalifikaci. Rychlost je dobrá, postup do Q2 by měl být bezproblémový. Jenže v tomto prostředí není nic jistého, protože stačí, aby se objevily červené vlajky nebo něco podobného, ale za normálních okolností bychom do střední části měli projít. Nepochybně," odhaduje Steiner.
Cílem týmu je Q2Romain Grosjean ve čtvrtek odpoledne skončil na 15. místě, ale i on byl naladěn vcelku optimisticky: "Dosáhli jsme rovnovány, je před námi ještě spousta práce a víme, na čem zapracovat, s ohledem na fakt, že v Barceloně jsme poněkud ztratili. Ale jinak je vše v pořádku. Věci se vyvíjejí podle našeho předpokladu. Je tu velký prostor pro zlepšení, kterého lze díky dobrým datům dosáhnout. Myslím, že náš nejlepší kvalifikační výsledek je zatím deváté místo a vyrovnat ho by bylo opravdu hezké."
Esteban Gutiérrez byl o dvě místa před svým kolegou, podle jeho názoru jsou předpokladem pro dobrou kvalifikaci precizní příprava pneumatik.
"Je třeba najít nejlepší způsob, jak je přípravit pro závěrečné jízdy. Můžeme na tom vydělat nějaký čas. Monako pro takové experimenty není nejlepší místo, ale v následujících závodech musíme být konzistentní ohledně volby pneumatik pro první kola a dostat z nich co nejvíce," tvrdí Gutiérrez.
Úspěšný testSteiner se domnívá, že dvoudenní testy ve Španělsku týmu ohromně pomohly, protože se předtím značně potýkal s jízdními vlastnostmi s důrazem na pneumatiky.
"Testy v minulém týdnu nám napomohly najít jistotu. To je jedna z věcí, o které se mluví, když se lidí zeptáte, co by chtěli změnit: nejčastěji uslyšíte, že by si přáli mít víc testovacích dní. Při testech je poněkud odlišná atmosféra. Není tu tlak závodního víkendu, pouhé tři hodiny pro každý vůz v pátek, což není tak docela dobré. Ale celkově vzato na tom nejsme tak špatně," dodává Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.