V době, kdy rostou snahy o vyrovnanější a zajímavější šampionát, který se pro mnohé po nadvládě Mercedesů stal méně zajímavý, přichází se zajímavým názorem prezident FIA Jean Todt, který převahu jednoho týmu označuje za běžný prvek v motorsportu.
Sedmdesátiletý Francouz se domnívá, že dominance, které si v současné době užívá Mercedes, není nic výjimečného a v automobilových závodech vždy existovala.
"Vždy mě zajímalo, zda lidé mají selektivní paměť. Dominance v motorsportu nebo dokonce ve sportu obecně, tvoří pouze jejich část. Před padesáti lety vládl Colin Chapman a Jim Clark na Lotusu, pak jsme zažili kralování Williamsu, nadvládu McLarenu, převahu Ferrari a poté Red Bullu, teď je to tedy dominance Mercedesu. Namísto komentářů o převaze jednoho týmu bychom měli podněcovat ostatní, aby vynaložili veškeré úsilí vedoucí k likvidaci náskoku těch, co mají navrch, a snaze je porazit," naráží Todt na snahy Ecclestonea uměle různými opatřeními (například přesuny na startovním roštu) oslabit tým s převahou, spíš by měla být vytvořena platforma, aby zbytek pole německou automobilku mohl dohnat.
Mají tomu napomoci pokusy revitalizovat F1, což přináší rozsáhlé změny pro rok 2017 v oblasti aerodynamiky i mechanických úprav, aby vozy byly především rychlejší. Navzdory několikerým vyjádřením Toto Wolffa, že vlastně žádné úpravy potřeba nejsou se šéf koncernu Mercedes-Benz Dieter Zetsche vyslovil pro mnohem vyrovnanější šampionát F1.
"Rozhodně by takový měl být. Líbí se mi, když se rozdíly srovnávají. Jak už jsem řekl před začátkem sezóny, chtěli bychom šampionát vyhrát v posledním závodě o jediný bod," vyslovil Zetsche své přání v rozhovoru pro britský Channel 4.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.