Formuli 1 čeká v příští sezóně poprvé od roku 2009 zásadní změna ve specifikaci pneumatik. Ale protože není v roce 2016 plánován žádný posezónní test, s největší pravděpodobnostní piloti nové pneumatiky vyzkoušení až někdy po Novém roce.
Potvrdil to na dnešní tiskové konferenci FIA šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery a zdůraznil, že rozsah změn bude "opravdu velký - nejen co se týče fyzické velikosti pneumatik, ale také jejich vlastností, jak po nás bylo ostatně požadováno." Pirelli bude provádět v následujících měsících předběžný vývoj nových sloučenin po dohodě s FIA, jejímž výsledkem bylo navýšení testovacích dnů v letošní sezóně.
"V první fázi budeme pracovat s některými vozy s motory V8, do konce července budeme prověřovat akutální velikost pneumatik a vývoj nových konceptů z hlediska materiálů, skutečné fyzické připravenosti pneumatik a také konkrétní složení. Pak bychom měli přejít na hybridní vůz, věříme, že se tak stane od konce července. Takže náš program bude velmi intenzivní," nastínil plán vývoje pneumatik Paul Hembery.
Nicméně plány na další testování po skončení sezóny 2016 byly odvolány. "Po závěru letošního ročníku žádný test nebude. Původně jsme ho plánovali na listopad, aby měly týmy možnost se s novým produktem seznámit. Nyní se zdá být lepší poprvé provést testy se všemi vozy v příštím roce, kdy už budou mít definované zimní přípravy. Vím, že nyní probíhají bouřlivé diskuse o tom, kdy se testy uskuteční," pokračuje Hembery.
V minulém roce, právě v době konání Grand Prix Ruska byla potvrzena nová smlouva s Pirelli jako oficiálním dodavatelem pneumatik F1, nicméně Hembery uvedl, že ještě není uzavřena výměna dokumentů s FOM. "Ze smluvního hlediska jde o některé prvky, spojené s nedávnými změnami týkajícími se testování, což je pro nás zásadní. Aktuální termíny jsou každopádně potvrzeny, nyní jsme ve finální fázi podpisu dokumentů. Je to otázkou několika dní. To je záležitost důležitější než cokoli jiného," končí Hembery.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.