Formuli 1 čeká v příští sezóně poprvé od roku 2009 zásadní změna ve specifikaci pneumatik. Ale protože není v roce 2016 plánován žádný posezónní test, s největší pravděpodobnostní piloti nové pneumatiky vyzkoušení až někdy po Novém roce.
Potvrdil to na dnešní tiskové konferenci FIA šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery a zdůraznil, že rozsah změn bude "opravdu velký - nejen co se týče fyzické velikosti pneumatik, ale také jejich vlastností, jak po nás bylo ostatně požadováno." Pirelli bude provádět v následujících měsících předběžný vývoj nových sloučenin po dohodě s FIA, jejímž výsledkem bylo navýšení testovacích dnů v letošní sezóně.
"V první fázi budeme pracovat s některými vozy s motory V8, do konce července budeme prověřovat akutální velikost pneumatik a vývoj nových konceptů z hlediska materiálů, skutečné fyzické připravenosti pneumatik a také konkrétní složení. Pak bychom měli přejít na hybridní vůz, věříme, že se tak stane od konce července. Takže náš program bude velmi intenzivní," nastínil plán vývoje pneumatik Paul Hembery.
Nicméně plány na další testování po skončení sezóny 2016 byly odvolány. "Po závěru letošního ročníku žádný test nebude. Původně jsme ho plánovali na listopad, aby měly týmy možnost se s novým produktem seznámit. Nyní se zdá být lepší poprvé provést testy se všemi vozy v příštím roce, kdy už budou mít definované zimní přípravy. Vím, že nyní probíhají bouřlivé diskuse o tom, kdy se testy uskuteční," pokračuje Hembery.
V minulém roce, právě v době konání Grand Prix Ruska byla potvrzena nová smlouva s Pirelli jako oficiálním dodavatelem pneumatik F1, nicméně Hembery uvedl, že ještě není uzavřena výměna dokumentů s FOM. "Ze smluvního hlediska jde o některé prvky, spojené s nedávnými změnami týkajícími se testování, což je pro nás zásadní. Aktuální termíny jsou každopádně potvrzeny, nyní jsme ve finální fázi podpisu dokumentů. Je to otázkou několika dní. To je záležitost důležitější než cokoli jiného," končí Hembery.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.