Mistr světa 2009 a závodní veterán, který se chystá na svou 288 Grand Prix, prohlásil, že si je Honda vědoma potřeby zásadních změn v oblasti pohonné jednotky, aby se vyrovnala špičkovým týmům.
Na otázku, zda Honda chápe nutnost změny filozofie designu motoru pro rok 2017 odpověděl Jenson Button následovně: "Z hlediska, jaký motor je, ano, myslím, že jen obtížně hledáme výkon, cítíme, že ho potřebujeme. Ale to neříkám já, to je názor Hondy. To je důvod, proč se už pracují pro rok 2017. Letos udělali na motoru velký pokrok, ale myslím, že dotáhnout top týmy je nesmírně obtížné."
Button se domnívá, že McLaren v současné době je na úrovni týmů ve středu pole, nyní je třeba dotáhnout rozdíl od samotné špičky. "Domnívám se, že máme opravdu dobré znalosti aerodynamiky a na tento směr je nutné se zaměřit. Například v oblasti brždění je vůz velice silný, ale pořád existují oblasti, kde naše srovnání s top týmy není dobré," pokračuje Brit.
"Pokud se máme srovnávat s týmu středu pole, jsme silnější především v sezení vozu. Ale chceme se srovnávat s Ferrari a Mercedesem. Proto pracujeme na tom, abychom se zlepšili v těch oblastech, kde zaostáváme," uzavírá pilot McLarenu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.