Felipe Massa potvrdil, že Williams chystá pro první závody velká vylepšení svého vozu FW38 včetně nového kratšího nosu a předního křídla, které nastavuje proudění podél celého monopostu. Pro úvodní velkou cenu ročníku 2016 ho ale připravit nestihnou.
Nový, o 5 cm kratší nos, stále neprošel nárazovými testy, ale stáj z Grove doufá, že s nimi uspěje tento týden. Agresivnější verzi by tak mohl nasadit během prvních závodů sezóny 2016, už v Austrálii k tomu ale dle technického ředitele Pata Symondse nedojde.
Massa pro brazilské Globo Esporte popisuje, jaké novinky Williams v Melbourne hodlá nasadit: "Měli bychom v Austrálii použít změny v karosérii - v zadní části, plus několik dalších drobností."
"Zajímavou změnou je přední křídlo, ale s tím musíme stále projít nárazovým testem, abychom ho mohli použít. Snad to zvládneme co nejdříve, protože je pro auto dobré," pokračuje Brazilec.
K největšímu zlepšení podle něj dochází v oblasti aerodynamiky, přesto má podle něj Williams rezervy: "Zlepšili jsme se, ale stále se můžeme zlepšit ještě více. Auto má nyní více přítlaku, ale nečekali jsme, že bude na rovinkách stále nejrychlejší. To ukazuje, že na zlepšení přítlaku auta ještě musíme zapracovat."
Pokusil se také odhadnout, jak podle něj bude vypadat rozložení sil v Melbourne: "No, kdybych si měl vsadit, tak bych své peníze dal na Mercedes před Ferrari. Pak si myslím, že máme velkou šanci být třetí. Samozřejmě, že je vždy těžké mít jistotu, ale šlo by i tak o dobrý výsledek, i když si rozhodně přejeme více."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.