Felipe Massa potvrdil, že Williams chystá pro první závody velká vylepšení svého vozu FW38 včetně nového kratšího nosu a předního křídla, které nastavuje proudění podél celého monopostu. Pro úvodní velkou cenu ročníku 2016 ho ale připravit nestihnou.
Nový, o 5 cm kratší nos, stále neprošel nárazovými testy, ale stáj z Grove doufá, že s nimi uspěje tento týden. Agresivnější verzi by tak mohl nasadit během prvních závodů sezóny 2016, už v Austrálii k tomu ale dle technického ředitele Pata Symondse nedojde.
Massa pro brazilské Globo Esporte popisuje, jaké novinky Williams v Melbourne hodlá nasadit: "Měli bychom v Austrálii použít změny v karosérii - v zadní části, plus několik dalších drobností."
"Zajímavou změnou je přední křídlo, ale s tím musíme stále projít nárazovým testem, abychom ho mohli použít. Snad to zvládneme co nejdříve, protože je pro auto dobré," pokračuje Brazilec.
K největšímu zlepšení podle něj dochází v oblasti aerodynamiky, přesto má podle něj Williams rezervy: "Zlepšili jsme se, ale stále se můžeme zlepšit ještě více. Auto má nyní více přítlaku, ale nečekali jsme, že bude na rovinkách stále nejrychlejší. To ukazuje, že na zlepšení přítlaku auta ještě musíme zapracovat."
Pokusil se také odhadnout, jak podle něj bude vypadat rozložení sil v Melbourne: "No, kdybych si měl vsadit, tak bych své peníze dal na Mercedes před Ferrari. Pak si myslím, že máme velkou šanci být třetí. Samozřejmě, že je vždy těžké mít jistotu, ale šlo by i tak o dobrý výsledek, i když si rozhodně přejeme více."
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.