Během prvního týdne v Barceloně se Williams držel hodně vzadu. Teď tedy nelze odhadovat, jak dobrý FW38 je. Splnil tým Felipeho Massa a Valtteriho Bottase plán pro tento týden?
V roce 2016 chce Williams po dlouhé době opět vybojovat vítězství. Jenže má na to vůz FW38? Pouhý pohled do výsledkové listiny by mohl mást - stáj z Grove nikdy neskončila méně než sekundu od čela. Jenže tým se tento týden rozhodně nehodil za nejrychlejšími časy.
Co k tomu říkají jezdci? "Doufám, že nejsme až desátí, ale jsme mezi TOP3 týmy," směje se Felipe Massa pro 'Globo Esporte'. "Nevím, jestli jsme dostatečně silní na to, abychom byli rychlejší než Ferrari a Mercedes. Snad budeme stačit Ferrari, ale Mercedes je opět hodně silný. Podle toho, co jsem viděl na trati, tak je velká pravděpodobnost, že si to o titul rozdají opět jezdci jednoho týmu.
Jejich [Mercedesu] auto je rychlé, stabilní na přední i zadní nápravě. Vůbec neblokují kola při brždění - a to není vůbec špatné. Zdá se, že je jejich auto lehké k ovládání." Podle Brazilce je ale Williams mnohem blíže špici, než by se mohlo zdát: "Změny ve srovnání s loňskem jsou pozitivní. Na autě je pár zajímavých věcí. Mámě větší mechanickou přilnavost i přítlak."
Nový Williams je krokem vpředTo je sice pozitivní, ale v předešlých dvou letech měl Williams dvě 'Achillovy paty' - jízdu za deště a výkonnost na okruzích, které vyžadují velký přitlak. I Valtteri Bottas sdílí názor kolegy, že nový vůz je krokem vpřed, navíc se inženýrům podařilo vychytat slabiny předešlého stroje.
"S problémy z loňského roku jsme se dobře popasovali. Během zimy jsme udělali po stránce aerodynamiky pokrok. Také po mechanické stránce máme spoustu nových dílů, které musíme ještě příští týden prověřit," říká Fin.
Co je tedy hlavním cílem Williamsu pro nadcházející část roku? Slovo si opět bere Massa: "Abychom auto zrychlili, tak musí lépe vycházet s pneumatikami a být konstantnější. Snad jsme na správné cestě, tlačím na to. Jsem si jistý, že se do prvního závodu ještě mužeme hodně zlepšit. Víme, kam se ubírat."
Časový plán se (zatím) daří Williamsu držetWilliams je ale s novým vozem teprve na začátku. Ve středu Rod Nelson, hlavní inženýr týmu, řekl, že mají splněnou tak jednu třetinu ze zimního plánu testování. "Pokud příští týden nebude mokro, pak zvládneme náš plán. Když ale děláte funkční testy, tak se situace dobře odhaduje. Jakmile začnete řešit výkonnost, situace je dost nepřehledná," říká Rod.
Očekává se, že příští týden už všechny týmy vyjedou s menším množstvím paliva a na měkčích sadách pneumatik. Zatím je i pro Nelsona těžké odhadnout, jak tom kdo je: "Mercedes jezdí jednu závodní simulaci za druhou. Jiné týmy vyjedou jen na tříkolový stint."
Jisté ale je, že má Williams k dispozici motor Mercedes specifikace 2016: "Ano, je to motor aktuální specifikace. Je odlišný od všech ostatních motorů, které Mercedes v roce 2015 nasadil. Liší se i od vývojové verze z Monzy. Je docela podobný ale ne stejný." Zákaznické týmy měly vloni smůlu, letos ale v Melbourne budou mít všechny čtyři stáje používající motory Mercedes stejnou techniku.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.