Zatím se může zdát, že za očekáváním zůstává stáj Williams. Bílý vůz FW38 popředí výsledkových listin ještě neovládl. Jenže stáj z Grove nepovažuje za racionální honit se za nejrychlejšími časy. Dočkáme se jich v jejich podání příští týden?
"Všechno běží tak, jak má. Mohl jsem odjet hodně kol, což je vždycky dobré," řekl na konci svého dvoudenního testování Valtteri Bottas. Fin za dva dny zvládl 214 kol. "Vždy se dá něco zlepšovat. Ale ve spoustě slabin jsme se už teď zlepšili. Pro první dny jsme měli různé plány, jak je auto rychlé uvidíme až příští týden.
Letos chci vyjet svoje první vítězství a hodit za hlavu loňské problémy. Už teď se ve voze cítím lépe než vloni," naznačuje spokojenost Bottas. Včera převzal vůz Felipe Massa, který ujel 109 kol, než jej zastavil technický problém. Šlo o problém na pohonné jednotce Mercedes. Avšak ani Brazilec čelo výsledkové listiny neokupoval.
"Vždycky je dobré, když jedete v autě a poznávate, v čem je lepší než to předchozí. Snažíme se pochopit, ve kterých oblastech se můžeme díky nastavení zlepšit. Ještě nás čeká hodně práce před tím, než auto bude takové, jaké si přejeme. I tak mám ale z auta dobrý pocit," potěšil fanoušky britské stáje i Felipe Massa.
"Bohůžel nás zastavil problém s pohonnou jednotkou. Proto jsme nemohli dokončit náš program, ale zbývalo už jen pár okruhů," dodal pilot. Williams zvládl za tři dny 1 500 kilometrů. Rod Nelson, hlavní inženýr pro testovací jízdy doplnil: "Felïpe i Valtteri se o voze vyjadřují docela pozitivně.
V podstatě zatím pracujeme na spolehlivosti. Ve středu odjel Felipe závodní simulaci a byl spokojený. Na konci dne jsme se začali zaobírat výkonností, jenže museli jsme díky poruše výpustního ventilu program ukončit." Ve čtvrtek tým pracuje na aerodynamice monopostu, proto ani dnes nejsou časy nijak rychlé.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.