Zatím se může zdát, že za očekáváním zůstává stáj Williams. Bílý vůz FW38 popředí výsledkových listin ještě neovládl. Jenže stáj z Grove nepovažuje za racionální honit se za nejrychlejšími časy. Dočkáme se jich v jejich podání příští týden?
"Všechno běží tak, jak má. Mohl jsem odjet hodně kol, což je vždycky dobré," řekl na konci svého dvoudenního testování Valtteri Bottas. Fin za dva dny zvládl 214 kol. "Vždy se dá něco zlepšovat. Ale ve spoustě slabin jsme se už teď zlepšili. Pro první dny jsme měli různé plány, jak je auto rychlé uvidíme až příští týden.
Letos chci vyjet svoje první vítězství a hodit za hlavu loňské problémy. Už teď se ve voze cítím lépe než vloni," naznačuje spokojenost Bottas. Včera převzal vůz Felipe Massa, který ujel 109 kol, než jej zastavil technický problém. Šlo o problém na pohonné jednotce Mercedes. Avšak ani Brazilec čelo výsledkové listiny neokupoval.
"Vždycky je dobré, když jedete v autě a poznávate, v čem je lepší než to předchozí. Snažíme se pochopit, ve kterých oblastech se můžeme díky nastavení zlepšit. Ještě nás čeká hodně práce před tím, než auto bude takové, jaké si přejeme. I tak mám ale z auta dobrý pocit," potěšil fanoušky britské stáje i Felipe Massa.
"Bohůžel nás zastavil problém s pohonnou jednotkou. Proto jsme nemohli dokončit náš program, ale zbývalo už jen pár okruhů," dodal pilot. Williams zvládl za tři dny 1 500 kilometrů. Rod Nelson, hlavní inženýr pro testovací jízdy doplnil: "Felïpe i Valtteri se o voze vyjadřují docela pozitivně.
V podstatě zatím pracujeme na spolehlivosti. Ve středu odjel Felipe závodní simulaci a byl spokojený. Na konci dne jsme se začali zaobírat výkonností, jenže museli jsme díky poruše výpustního ventilu program ukončit." Ve čtvrtek tým pracuje na aerodynamice monopostu, proto ani dnes nejsou časy nijak rychlé.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.