Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley hlásá, že jejich nový monopost obsahuje významné aerodynamické změny ve srovnání s jeho předchůdcem, loňským FW37.
Williams podle Smedleyho své auto představí 22. února v Barceloně na počátku předsezónních testů, nepůjde ale o žádnou velkolepou akci - zkrátka ho před prvním výjezdem odhalí v boxové uličce.
"V podstatě jde o evoluci [loňského] návrhu. Uvidíte některé celkem zajímavé vývojové věci v oblasti předního křídla a pod šasi. Některé v zadní části, jež si také povšimnete, jsou opravdu zajímavé," uvedl Smedley o víkendu na výstavě Autosport International.
"Obzvlášť kluci v aerodynamickém tunelu odvedli absolutně hvězdnou práci a my jsme skutečně potěšeni. Nacházíme nové metodologie, nové způsoby vývoje auta a momentálně vše přináší své plody. Auto je evolucí, ale rozhodně jde za mých let v F1 a stabilních pravidel o jednu z největších, jaké jsem viděl," pokračuje šéf výkonnosti Williamsu.
Tým se podle něj zaměřil na loňské slabé stránky - jízdu za mokra a pomalé zatáčky: "To je opravdu mou zodpovědností - pochopit, proč měl vůz specifické slabiny. Myslím, že když vezmete loňský rok a trochu z auta z roku 2014, tak jsme se opravdu trápili v pomalých zatáčkách a také za mokra, i když to bylo maskováno tím, jak dominantní byla pohonná jednotka [Mercedesu].
U Williamsu máme dobrou kulturu toho, že si sedneme a připustíme své problémy. Poté se snažíme to analyzovat tak vědecky, jak je to jen možná, a pokoušíme se to pochopit na fundamentální inženýrské úrovni. Pak hledáme řešení.
Tato řešení budou vždy v jakékoliv inženýrské či technické formě krátkodobá, střednědobá a dlouhodobá. Minulý rok jsme se hodně soustředili na krátkodobá řešení - co můžeme udělat, abychom zlepšili výkonnost za mokra? V podstatě jde o nastavení, jak využíváte pneumatiky.
Jedním z příkazů, které jsem dostal od svého šéfa Pata Symondse, je to, že nesmíme mít žádné okruhy 'strašáky' jako je Monako, Singapur... nebo když prší a vedeme závod jako v Silverstone a skončíme na pátém a šestém místě či podobně. Takže mi dal velmi jasně najevo cíl, a na základě toho jsme dali dohromady tyto pracovní skupiny. Není to lehké, ale pracujeme na tom."
Na otázku, zda Williams může bojovat o titul, Smedley odpovídá: "To je podle mě v roce 2016 velmi vysokým požadavkem. Naší ambicí po restrukturalizaci na konci roku 2013 a začátku 2014 je se neustále zlepšovat.
Myslím, že jsme prožili dobrý rok 2014, dobrý loňský rok, a tím jsme se zkonsolidovali - jak na tom jsme, že jezdíme vpředu... a myslím si, že se z této pozice jen musíme dále zlepšovat. Je to neuvěřitelně těžké, není to jednoduché žádat v těchto dnech vítězství v závodech v F1 vzhledem k úrovni konkurence, kterou máme. Ale stále se ale usilovně snažíme dělat pokroky," dodává Smedley.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.