Ředitel výkonnosti Williamsu Rob Smedley hlásá, že jejich nový monopost obsahuje významné aerodynamické změny ve srovnání s jeho předchůdcem, loňským FW37.
Williams podle Smedleyho své auto představí 22. února v Barceloně na počátku předsezónních testů, nepůjde ale o žádnou velkolepou akci - zkrátka ho před prvním výjezdem odhalí v boxové uličce.
"V podstatě jde o evoluci [loňského] návrhu. Uvidíte některé celkem zajímavé vývojové věci v oblasti předního křídla a pod šasi. Některé v zadní části, jež si také povšimnete, jsou opravdu zajímavé," uvedl Smedley o víkendu na výstavě Autosport International.
"Obzvlášť kluci v aerodynamickém tunelu odvedli absolutně hvězdnou práci a my jsme skutečně potěšeni. Nacházíme nové metodologie, nové způsoby vývoje auta a momentálně vše přináší své plody. Auto je evolucí, ale rozhodně jde za mých let v F1 a stabilních pravidel o jednu z největších, jaké jsem viděl," pokračuje šéf výkonnosti Williamsu.
Tým se podle něj zaměřil na loňské slabé stránky - jízdu za mokra a pomalé zatáčky: "To je opravdu mou zodpovědností - pochopit, proč měl vůz specifické slabiny. Myslím, že když vezmete loňský rok a trochu z auta z roku 2014, tak jsme se opravdu trápili v pomalých zatáčkách a také za mokra, i když to bylo maskováno tím, jak dominantní byla pohonná jednotka [Mercedesu].
U Williamsu máme dobrou kulturu toho, že si sedneme a připustíme své problémy. Poté se snažíme to analyzovat tak vědecky, jak je to jen možná, a pokoušíme se to pochopit na fundamentální inženýrské úrovni. Pak hledáme řešení.
Tato řešení budou vždy v jakékoliv inženýrské či technické formě krátkodobá, střednědobá a dlouhodobá. Minulý rok jsme se hodně soustředili na krátkodobá řešení - co můžeme udělat, abychom zlepšili výkonnost za mokra? V podstatě jde o nastavení, jak využíváte pneumatiky.
Jedním z příkazů, které jsem dostal od svého šéfa Pata Symondse, je to, že nesmíme mít žádné okruhy 'strašáky' jako je Monako, Singapur... nebo když prší a vedeme závod jako v Silverstone a skončíme na pátém a šestém místě či podobně. Takže mi dal velmi jasně najevo cíl, a na základě toho jsme dali dohromady tyto pracovní skupiny. Není to lehké, ale pracujeme na tom."
Na otázku, zda Williams může bojovat o titul, Smedley odpovídá: "To je podle mě v roce 2016 velmi vysokým požadavkem. Naší ambicí po restrukturalizaci na konci roku 2013 a začátku 2014 je se neustále zlepšovat.
Myslím, že jsme prožili dobrý rok 2014, dobrý loňský rok, a tím jsme se zkonsolidovali - jak na tom jsme, že jezdíme vpředu... a myslím si, že se z této pozice jen musíme dále zlepšovat. Je to neuvěřitelně těžké, není to jednoduché žádat v těchto dnech vítězství v závodech v F1 vzhledem k úrovni konkurence, kterou máme. Ale stále se ale usilovně snažíme dělat pokroky," dodává Smedley.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.