Symonds odhaluje první střípky o novém Williamsu FW38

Letošní Williams FW37
Letošní Williams FW37, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 21. prosince 2015 15:50
Sdílej:

Technický ředitel Williamsu prozrazuje první detaily o připravovaném voze FW38 pro příští sezónu a také to, jaký vánoční dárek by si přál dostat.

Šéf výkonností Williamsu Rob Smedley nedávno prozradil, že se jejich monopost pro sezónu 2016 bude hodně lišit. Stabilní pravidla ale závratné změny neumožní, těch se dočkáme až v roce 2017, kdy týmy chtěly díky aerodynamice monoposty zrychlit až o 6 sekund.

Podle propočtů Pirelli by ale pneumatiky vyšší zátěž neunesly, proto budou muset být tvrdší a pomalejší, což neguje veškerou práci na aerodynamice, proto se nyní jedná o nějakých ústupcích.

Pokud jde o Williams FW38, Symonds k jeho změnám pro MotorSportMagazine uvádí: "Jde o poslední rok současných pravidel, i když zatím nevíme přesně, kudy se budou pro rok 2017 ubírat, jen jsme si jisti, že nepůjde o evoluci pravidel pro rok 2016. S vozem pro rok 2016 nepůjdeme do příliš divokých věcí."

"Objevilo se několik drobných trendů, v našem případě jsme odvedli poměrně hodně práce na aerodynamice zadní části vozu. Opět jsme zkrátili nos, což nebude velkým tajemstvím, protože si toho hned všimnete. Hodně to ztížilo absolvování nárazových testů, ale v tom spočívají výzvy," pokračuje technický ředitel Williamsu.

Jejich letošní zastávky patřily k těm nejhorším, než vyřešili svůj problém s maticemi kol, proto Symonds přiznává, že to bude dalším novým prvkem. "Rozhodně budeme mít nové matice, nechci příští rok řešit zase otázky ohledně našich zastávek."

"Když se na něj podíváte, neřeknete se: 'Uá, vypadá úplně jinak.' Jde o solidní evoluci toho, co jsme dělali poslední dva roky. A myslím si, že náš vývoj za poslední dva roky byl dost slušný," říká Symonds. Na otázku, co by si pro něj bylo tím nejlepším dárkem k vánocům, odpovídá: "Třicet bodů aerodynamického přítlaku."

Není divu - ztráta Williamsu na Mercedes byla v oblasti aerodynamiky obrovská a těžko se bude během zimy soupeřům stahovat. A pokud jde o rozdíly v motorech, nesdílí názor Rona Dennise, že by zákaznický tým nemohl porazit svého dodavatele: "Ron zapomněl na to, že měl tovární motor Mercedes, a přitom ho v roce 2009 porazil zákaznický tým."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.