Technický ředitel Williamsu prozrazuje první detaily o připravovaném voze FW38 pro příští sezónu a také to, jaký vánoční dárek by si přál dostat.
Šéf výkonností Williamsu Rob Smedley nedávno prozradil, že se jejich monopost pro sezónu 2016 bude hodně lišit. Stabilní pravidla ale závratné změny neumožní, těch se dočkáme až v roce 2017, kdy týmy chtěly díky aerodynamice monoposty zrychlit až o 6 sekund.
Podle propočtů Pirelli by ale pneumatiky vyšší zátěž neunesly, proto budou muset být tvrdší a pomalejší, což neguje veškerou práci na aerodynamice, proto se nyní jedná o nějakých ústupcích.
Pokud jde o Williams FW38, Symonds k jeho změnám pro MotorSportMagazine uvádí: "Jde o poslední rok současných pravidel, i když zatím nevíme přesně, kudy se budou pro rok 2017 ubírat, jen jsme si jisti, že nepůjde o evoluci pravidel pro rok 2016. S vozem pro rok 2016 nepůjdeme do příliš divokých věcí."
"Objevilo se několik drobných trendů, v našem případě jsme odvedli poměrně hodně práce na aerodynamice zadní části vozu. Opět jsme zkrátili nos, což nebude velkým tajemstvím, protože si toho hned všimnete. Hodně to ztížilo absolvování nárazových testů, ale v tom spočívají výzvy," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Jejich letošní zastávky patřily k těm nejhorším, než vyřešili svůj problém s maticemi kol, proto Symonds přiznává, že to bude dalším novým prvkem. "Rozhodně budeme mít nové matice, nechci příští rok řešit zase otázky ohledně našich zastávek."
"Když se na něj podíváte, neřeknete se: 'Uá, vypadá úplně jinak.' Jde o solidní evoluci toho, co jsme dělali poslední dva roky. A myslím si, že náš vývoj za poslední dva roky byl dost slušný," říká Symonds. Na otázku, co by si pro něj bylo tím nejlepším dárkem k vánocům, odpovídá: "Třicet bodů aerodynamického přítlaku."
Není divu - ztráta Williamsu na Mercedes byla v oblasti aerodynamiky obrovská a těžko se bude během zimy soupeřům stahovat. A pokud jde o rozdíly v motorech, nesdílí názor Rona Dennise, že by zákaznický tým nemohl porazit svého dodavatele: "Ron zapomněl na to, že měl tovární motor Mercedes, a přitom ho v roce 2009 porazil zákaznický tým."
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.