Technický ředitel Williamsu prozrazuje první detaily o připravovaném voze FW38 pro příští sezónu a také to, jaký vánoční dárek by si přál dostat.
Šéf výkonností Williamsu Rob Smedley nedávno prozradil, že se jejich monopost pro sezónu 2016 bude hodně lišit. Stabilní pravidla ale závratné změny neumožní, těch se dočkáme až v roce 2017, kdy týmy chtěly díky aerodynamice monoposty zrychlit až o 6 sekund.
Podle propočtů Pirelli by ale pneumatiky vyšší zátěž neunesly, proto budou muset být tvrdší a pomalejší, což neguje veškerou práci na aerodynamice, proto se nyní jedná o nějakých ústupcích.
Pokud jde o Williams FW38, Symonds k jeho změnám pro MotorSportMagazine uvádí: "Jde o poslední rok současných pravidel, i když zatím nevíme přesně, kudy se budou pro rok 2017 ubírat, jen jsme si jisti, že nepůjde o evoluci pravidel pro rok 2016. S vozem pro rok 2016 nepůjdeme do příliš divokých věcí."
"Objevilo se několik drobných trendů, v našem případě jsme odvedli poměrně hodně práce na aerodynamice zadní části vozu. Opět jsme zkrátili nos, což nebude velkým tajemstvím, protože si toho hned všimnete. Hodně to ztížilo absolvování nárazových testů, ale v tom spočívají výzvy," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Jejich letošní zastávky patřily k těm nejhorším, než vyřešili svůj problém s maticemi kol, proto Symonds přiznává, že to bude dalším novým prvkem. "Rozhodně budeme mít nové matice, nechci příští rok řešit zase otázky ohledně našich zastávek."
"Když se na něj podíváte, neřeknete se: 'Uá, vypadá úplně jinak.' Jde o solidní evoluci toho, co jsme dělali poslední dva roky. A myslím si, že náš vývoj za poslední dva roky byl dost slušný," říká Symonds. Na otázku, co by si pro něj bylo tím nejlepším dárkem k vánocům, odpovídá: "Třicet bodů aerodynamického přítlaku."
Není divu - ztráta Williamsu na Mercedes byla v oblasti aerodynamiky obrovská a těžko se bude během zimy soupeřům stahovat. A pokud jde o rozdíly v motorech, nesdílí názor Rona Dennise, že by zákaznický tým nemohl porazit svého dodavatele: "Ron zapomněl na to, že měl tovární motor Mercedes, a přitom ho v roce 2009 porazil zákaznický tým."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.