Sedačka s Robertem Mehrim se kývala vlastně celou uplynulou sezónu - nejdříve omezená smlouva, poté se střídal s Alexandrem Rossim. Nyní přichází španělský pilot s oznámením, které až tak překvapující není.
Čtyřiadvacetiletý pilot hájící letos ve 13 Grand Prix barvy Manoru přiznává, že jeho šance na setrvání v tomto týmu jsou kvůli poměrně značným finančním nárokům mizivé. Přitom z hlediska výkonnosti byl ještě v polovině sezóny jeho závodní projev uspokojivě komentován tehdejším šéfem stáje Johnem Boothem.
Jenže peníze nerostou na stromech a Merhi musel v pěti závodech přepustit své místo Alexandru Rossimu. A pokud se Booth pochvalně vyjadřoval k Robertově progresu, ve vedení týmu už není, takže Merhi přišel minimálně o jeden podpůrný hlas.
Španěl proto uvedl, že závodní místo u Manoru pro něj bude příliš drahá záležitost, zvláště poté, co tým bude v příští sezóně využívat motorů Mercedes. Merhi se tedy zabývá otázkou, jak by si nejlépe zajistil setrvání v F1 do budoucna. "Abych byl upřímný, pokouším se zajistit si nějakou lepší pozici. Manor bude mít v příštím roce zcela jistě lepší vůz, takže šance tu zůstat bude velice malá, jenže s tak malým rozpočtem nelze čekat zázraky. Bylo by dobré si zajistit u nějakého týmu post náhradního pilota a z této pozice se pak odrazit pro sezónu 2017."
Merhi chápe snahu Manoru týkající se vyššího požadavku na "věno", které musí případný adept týmu poskytnout. "Je to těžké, v týmu probíhají velké investice a nový agregát Mercedes je poměrně drahý, takže pilot musí přispět slušnou částkou, aby se v týmu udržel nebo se do něj dostal. Očekávají, že příští rok budou usilovat o body, takže tomu musí odpovídat i jejich rozpočet, aby svůj záměr splnili." Zatím není jasné, zda bude v týmu pokračovat Alexander Rossi, jeho setrvání je dost možná spjato s existencí Grand Prix USA. Hovoří se rovněž o Rio Harjantovi, i když v jeho případě ještě vstupuje do hry otázka poskytnutí nezbytné superlicence.
Na otázku ohledně svých závodních plánů pro příští rok nemá Merhi ještě docela jasno. "Rád bych nadále zůstal u monopostů, Formule 1 nebo IndyCar, ale třeba i WEC, je to dobrý šampionát, sice to není monopost, ale má k němu blízko. Není to jako DTM, tam už je to hodně odlišné."
Otázkou zůstává, zda se Merhi prosadí na post třetího pilota, protože většina týmů už má smlouvy uzavřené a jak nám naznačily letošní zkušenosti, ne vždy je týmový náhradník blízko případného postupu do závodní pozice. Stačí připomenout případ Kevina Magnussena.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.