Sedačka s Robertem Mehrim se kývala vlastně celou uplynulou sezónu - nejdříve omezená smlouva, poté se střídal s Alexandrem Rossim. Nyní přichází španělský pilot s oznámením, které až tak překvapující není.
Čtyřiadvacetiletý pilot hájící letos ve 13 Grand Prix barvy Manoru přiznává, že jeho šance na setrvání v tomto týmu jsou kvůli poměrně značným finančním nárokům mizivé. Přitom z hlediska výkonnosti byl ještě v polovině sezóny jeho závodní projev uspokojivě komentován tehdejším šéfem stáje Johnem Boothem.
Jenže peníze nerostou na stromech a Merhi musel v pěti závodech přepustit své místo Alexandru Rossimu. A pokud se Booth pochvalně vyjadřoval k Robertově progresu, ve vedení týmu už není, takže Merhi přišel minimálně o jeden podpůrný hlas.
Španěl proto uvedl, že závodní místo u Manoru pro něj bude příliš drahá záležitost, zvláště poté, co tým bude v příští sezóně využívat motorů Mercedes. Merhi se tedy zabývá otázkou, jak by si nejlépe zajistil setrvání v F1 do budoucna. "Abych byl upřímný, pokouším se zajistit si nějakou lepší pozici. Manor bude mít v příštím roce zcela jistě lepší vůz, takže šance tu zůstat bude velice malá, jenže s tak malým rozpočtem nelze čekat zázraky. Bylo by dobré si zajistit u nějakého týmu post náhradního pilota a z této pozice se pak odrazit pro sezónu 2017."
Merhi chápe snahu Manoru týkající se vyššího požadavku na "věno", které musí případný adept týmu poskytnout. "Je to těžké, v týmu probíhají velké investice a nový agregát Mercedes je poměrně drahý, takže pilot musí přispět slušnou částkou, aby se v týmu udržel nebo se do něj dostal. Očekávají, že příští rok budou usilovat o body, takže tomu musí odpovídat i jejich rozpočet, aby svůj záměr splnili." Zatím není jasné, zda bude v týmu pokračovat Alexander Rossi, jeho setrvání je dost možná spjato s existencí Grand Prix USA. Hovoří se rovněž o Rio Harjantovi, i když v jeho případě ještě vstupuje do hry otázka poskytnutí nezbytné superlicence.
Na otázku ohledně svých závodních plánů pro příští rok nemá Merhi ještě docela jasno. "Rád bych nadále zůstal u monopostů, Formule 1 nebo IndyCar, ale třeba i WEC, je to dobrý šampionát, sice to není monopost, ale má k němu blízko. Není to jako DTM, tam už je to hodně odlišné."
Otázkou zůstává, zda se Merhi prosadí na post třetího pilota, protože většina týmů už má smlouvy uzavřené a jak nám naznačily letošní zkušenosti, ne vždy je týmový náhradník blízko případného postupu do závodní pozice. Stačí připomenout případ Kevina Magnussena.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.