Sedačka s Robertem Mehrim se kývala vlastně celou uplynulou sezónu - nejdříve omezená smlouva, poté se střídal s Alexandrem Rossim. Nyní přichází španělský pilot s oznámením, které až tak překvapující není.
Čtyřiadvacetiletý pilot hájící letos ve 13 Grand Prix barvy Manoru přiznává, že jeho šance na setrvání v tomto týmu jsou kvůli poměrně značným finančním nárokům mizivé. Přitom z hlediska výkonnosti byl ještě v polovině sezóny jeho závodní projev uspokojivě komentován tehdejším šéfem stáje Johnem Boothem.
Jenže peníze nerostou na stromech a Merhi musel v pěti závodech přepustit své místo Alexandru Rossimu. A pokud se Booth pochvalně vyjadřoval k Robertově progresu, ve vedení týmu už není, takže Merhi přišel minimálně o jeden podpůrný hlas.
Španěl proto uvedl, že závodní místo u Manoru pro něj bude příliš drahá záležitost, zvláště poté, co tým bude v příští sezóně využívat motorů Mercedes. Merhi se tedy zabývá otázkou, jak by si nejlépe zajistil setrvání v F1 do budoucna. "Abych byl upřímný, pokouším se zajistit si nějakou lepší pozici. Manor bude mít v příštím roce zcela jistě lepší vůz, takže šance tu zůstat bude velice malá, jenže s tak malým rozpočtem nelze čekat zázraky. Bylo by dobré si zajistit u nějakého týmu post náhradního pilota a z této pozice se pak odrazit pro sezónu 2017."
Merhi chápe snahu Manoru týkající se vyššího požadavku na "věno", které musí případný adept týmu poskytnout. "Je to těžké, v týmu probíhají velké investice a nový agregát Mercedes je poměrně drahý, takže pilot musí přispět slušnou částkou, aby se v týmu udržel nebo se do něj dostal. Očekávají, že příští rok budou usilovat o body, takže tomu musí odpovídat i jejich rozpočet, aby svůj záměr splnili." Zatím není jasné, zda bude v týmu pokračovat Alexander Rossi, jeho setrvání je dost možná spjato s existencí Grand Prix USA. Hovoří se rovněž o Rio Harjantovi, i když v jeho případě ještě vstupuje do hry otázka poskytnutí nezbytné superlicence.
Na otázku ohledně svých závodních plánů pro příští rok nemá Merhi ještě docela jasno. "Rád bych nadále zůstal u monopostů, Formule 1 nebo IndyCar, ale třeba i WEC, je to dobrý šampionát, sice to není monopost, ale má k němu blízko. Není to jako DTM, tam už je to hodně odlišné."
Otázkou zůstává, zda se Merhi prosadí na post třetího pilota, protože většina týmů už má smlouvy uzavřené a jak nám naznačily letošní zkušenosti, ne vždy je týmový náhradník blízko případného postupu do závodní pozice. Stačí připomenout případ Kevina Magnussena.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.